Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
27 november, 2012 kl. 17:09 #156237
Bjorn F
DeltagareGRYMT fräscht! Helt i min smak på alla sätt och vis, jag kommer garanterat handla hos er.
Jag har egentligen ingenting att anmärka på förutom några småsaker:
Facebook- och Google+-länkarna i footern fungerar inte.
Visa-loggan ser ut att vara lite mindre än Mastercard-loggan vilket stör mig av någon anledning. Fast det kan vara jag som ser fel.
Sidtitlarna borde utvecklas. Nu heter t.ex. startsidan bara ”Raniki.se”. Lägg till lite nyckelord i titlarna!
Vissa av kläderna saknar information i storleksguiden på produktsidan.
På Galagowears varumärkessida har ni skrivit ”försöktigt”.2 november, 2012 kl. 00:16 #154771Bjorn F
Deltagare@Medimemi 54686 wrote:
Har du satt upp din butik själv Björn?. Den ser bra ut och snabb.
Vad har du för hosting?
Butiken i signaturen ligger hos Nordisk E-handel och bygger på en av deras standardmallar. Själv tycker jag att den ser otrolig dassig ut!
Jag jobbar på en Magento-installation nu som affären ska flyttas över till så fort Klarna Checkout släpps. Nu under utvecklingen så ligger den på Oderlands billigaste webbhotell (69 kr/mån) och det går förvånansvärt snabbt faktiskt. Laddningstiderna ligger på runt fyra sekunder men går att pressa ner till två-tre om man fixar lite. När affären går live kommer den flyttas till en VPS istället.
Kul att du vill testa! Hör gärna av dig om du stöter på problem så kanske jag kan hjälpa till med något!
27 oktober, 2012 kl. 23:17 #154530Bjorn F
DeltagareJag är sämst på att koda men tycker att Magento är riktigt schysst att jobba i så det är absolut inget krav att man är mästerkodare. Det mesta kan man klura sig fram till eller hitta lösningar till på internet. Ska du göra mer avancerade grejer så kan det förstås bli lite svårare men så blir det med vilken plattform du än jobbar i. För mig så är Magento både lättare och mer logiskt uppbyggd än Prestashop men det kanske är en smaksak. Jag rekommenderar dig helt klart att lägga upp en testinstallation och sitta med den några dagar!
Att anlita en konsult behöver inte bli så dyrt heller, hittar man rätt så kan man komma undan ganska billigt. Jag kan rekommendera Nordic Web Team, de är riktigt bra och trevliga.
25 oktober, 2012 kl. 11:24 #154449Bjorn F
DeltagareHar också en likadan kupong som TS, betala 250 kronor och få 750 kronor extra. Går ut 30/11. Skicka PM och få den!
Edit: Borta!
19 juni, 2012 kl. 21:54 #147519Bjorn F
Deltagare@Prix 46902 wrote:
Är alla rörande överrens om att ni inte skulle under några omständigheter kunna förväxla våra sidor då? Och på så sätt så kan det inte gå under katalogskydd.
Jag kan med handen på hjärtat säga att tanken på några likheter aldrig ens skulle slå mig. Hela den här historien är ju så bisarr att du nästan måste köra över dem, för köra över dem kan du göra. Bara den lilla detaljen att de säger åt dig att ”omedelbart stänga ner sidan”, istället för att fixa till det de tycker är för likt, är så löjligt att stridsyxan måste fram.
9 juni, 2012 kl. 12:26 #147109Bjorn F
Deltagare@Borje 46446 wrote:
Vet du varfor denna lanken till mig inte kommer upp i webmaster tools?
Jag kan inte se nagon no follow…
Webmaster Tools uppdaterar väl ganska långsamt har jag för mig? För mig kan det ta ganska lång tid tills de syns där, även om de redan har blivit indexerade.
För övrigt så måste du ju satsa om du får chansen till en Wikipedia-länk, nofollow eller inte.
Annars så tror jag att länkbeten, saker som får människor att spontant länka till dig, är något att lägga krut på! Jag har ju turen att bo i Uppsala med många uttråkade studenter så just nu sitter det tre civilingenjörer och utvecklar häftiga hundappar åt mig. Förhoppningsvis så leder det till många länkar från bloggar och forum.
8 juni, 2012 kl. 18:02 #147087Bjorn F
DeltagareJag skriver ungefär 10-15 artiklar per vecka. Av dem så länkar 3-4 stycken av dem till affären och resten går till gamla artiklar och satellitsidor. Vissa artiklar har hittats av bloggare som tyckt att de var roliga och länkat till dem så det underhåller rätt mycket sig självt.
Annars kan du försöka få tillverkare och leverantörer att länka till dig, det brukar inte vara så svårt och kan ge ganska mycket. Blogginlägg är riktigt schysst att få, har du en enastående kundservice så kommer de komma av sig själva. Annars så kan du som sagt köpa dem.
24 maj, 2012 kl. 14:49 #146216Bjorn F
Deltagare@mobilizer 45432 wrote:
bra tips tack för detta! Men gammal hederlig SEO är ju ganska körd egentligen. SEO Gamet påminner mer om kattungen som jagar svansen varje dag. -När han mognar inser han att bör låta svansen ha sin egen gång.. och fokusera på värdefull och nyttig aktivitet. -Att lura en sökmotor är ju mindre nyttig tidsbruk – men det är ju min åsikt.
Vad grundar du det på? Undrar av ren nyfikenhet då det inte är så ofta man hör just den åsikten.
21 maj, 2012 kl. 19:08 #145963Bjorn F
Deltagare@vaggur 45133 wrote:
Jag har kryssat i ”Påminnelse via brevavisering” för alla mina sändningar sedan detta infördes för ett par veckor sedan – och har aldrig blivit debiterad några extra 10kr / paket. Har pratat med DHL om detta tre gånger (senast idag) och varje gång garanterar de att just påminnelsen är kostnadsfri (inte vanlig brev-avi såklart). Är ni säkra på att ni gör rätt i Multishipping?
Har bifogat en bild över hur det ser ut för mig och vad jag kryssar i.
Vad konstigt! De har sagt exakt samma sak när jag har frågat men mig debiterar de friskt. Det är ju extra irriterande att alla kunder har hämtat ut paketen inom någon timme från att de har fått SMS-aviseringen, det känns inte värt pengarna.
21 maj, 2012 kl. 10:59 #145924Bjorn F
Deltagare@Ankis 45095 wrote:
Skit att ”påminnelsen vid icke uthämtat paket kostar 10:- + moms extra” vare sig det används el inte, sköter påminnelsen själv istället…:mad:
Det känns bra att jag ringde tre gånger i måndags för att fråga om det kostade extra. Svaret varje gång: ”Nej, absolut inte – det är helt gratis!”. Min faktura säger annorlunda.
-
FörfattareInlägg