Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
14 december, 2011 kl. 15:28 #132344Bjorn-Hugo Apelqvist DeltagareJag vill se en lika vass come-back från den fysiska handeln, någon som hittar det där som e-handel aldrig kan uppnå, personlig kontakt, klämma på varor, träffas och skapa events. Jag tycker att det borde sporra mer än skapa missämja. 7 juni, 2011 kl. 10:44 #123442Bjorn-Hugo Apelqvist Deltagare@slowbro 19869 wrote: http://www.kläd-in.se 
 Det är en klädbutik inriktad på damer, dvs lite mognare och äldre.
 Jag kommer att lägga in den på feedback tråden också nu om någon är sugen på att flamea mig) Hej 
 Jag tittade lite pÃ¥ din sida, ser att du har haft butiken sedan 1977 men nyligen startat webb-shop.Troligen har du rätt bra koll pÃ¥ hur din mÃ¥lgrupp är och har varit genom Ã¥ren, vilka tidningar och magasin de helst läser, forum där de befinner sig osv. Men det är inte säkert att mÃ¥lgruppen för din webb-shop är densamma som i den fysiska butiken. Fundera pÃ¥ om ska utöka mÃ¥lgruppen eller kanske rikta din shop annorlunda pÃ¥ nÃ¥t sätt. I och med att du haft butiken sÃ¥ länge kan du kanske rida pÃ¥ den vÃ¥gen med din marknadsföring. Det skulle säkert fungera att ha en artikel pÃ¥ olika forum, tidningar eller magasin där det skrivs om utvecklingen av din butik, en butik med lÃ¥ng historia ”Sedan 1977” som tar sin handel till ny nivÃ¥ och tillgänglighet och pÃ¥ sÃ¥ sätt fÃ¥r du uppmärksamhet utan att bli ”Passa-pÃ¥-och-köp-reklam”. Det viktiga är att du syns där din mÃ¥lgrupp finns, en enkel kundundersökning med ett nyhetsbrev till dina befintliga webb-kunder skulle säkert ge dig mÃ¥nga svar. Hitta mönster och lär känna din webb-mÃ¥lgrupp, dÃ¥ har du större möjlighet att träffa rätt med marknadsföringen. Lycka till! 7 juni, 2011 kl. 10:12 #123439Bjorn-Hugo Apelqvist Deltagare@slowbro 19764 wrote: Hej! Vi har precis fÃ¥tt igÃ¥ng webbshoppen. Självklart kommer vi fÃ¥ lite besökare frÃ¥n den nuvarande kundkretsen och dess vänner, dock sÃ¥ startade vi webbshoppen för att komma Ã¥t nya kunder. 
 Jag har hört att adwords ska vara effektivast. Man har ju en aning om vilka sökord som folk kan söka på, men det är ju inte säkert att man har rätt med tanke på att man inte har någonting att gå på förutom branchen.
 Min fråga till er är, hur gjorde ni i början för att få uppmärksamhet?
 Tack på förhand RasmusTittade lite på din sida, ser att du drivit butiken sedan 1977. Du har säkert rätt bra koll på hur din målgrupp är och agerar, vilka tidningar de läser och kanske vilka sajter de besöker. Det är viktigt att du känner din målgrupp, det är då du kan träffa mest rätt med din marknadsföring. Fundera även om du ska rikta dig mot samma målgrupp som tidigare med din webb-shop eller kanske bredda målgruppen, du kan kanske hitta helt nya kunder med din webb-shop. I och med att den fysiska har funnits så länge skulle det kanske fungera att rida på den vågen men öka uppmärksamheten för att ni nu även finns på webben. Artikel på lämpliga forum eller magasin där det skrivs om arbetet och utmaningen med att ta en fysisk butik in i den digitala världen skulle säkert fungera, och du skulle på så sätt få uppmärksamhet. Där din målgrupp finns ska även du synas. Lycka till! 
- 
		FörfattareInlägg
 
				 )
) 
															