Forumsvar skapade

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #187093
    bjornlilja
    Deltagare

    Jag kan tipsa om svenska Kundo. Ett enklare och cleanare verktyg än Zendesk tycker jag. Priset varierar beroende på storleken på organsationen. Ska för ordningen skull även jag säga att jag arbetat där! :)

    #159652
    bjornlilja
    Deltagare

    Hej!

    Jag hittade denna tråd och tänkte att en kommentar från Kundo kan vara på plats, ni får förstås ta det för vad det är och betrakta mig som grovt partisk :)

    Jag skulle vilja börja med att påstå att nyttan med Kundo skiljer sig åt ganska mycket beroende på vad man har för verksamhet.

    För en e-handlare är det nog som Anton skriver, att Kundo främst är ett förhållningssätt jämtemot sina kunder när det kommer till att lyssna på feedback och förslag. Jag vet helt säkert att sajter får in mer feedback av alla sorter med Kundo än utan, det är helt enkelt mycket färre som skriver ett mail. Twitter och Facebook fyller en liknande funktion men långt ifrån för alla målgrupper, det är helt enkelt enklare för de flesta att tycka till direkt på sajten.

    För företag med en stor användarbas (Typ SVT, SR, UR, Radiotjänst, WyWallet osv) handlar det dock i allra högsta grad om effektivisering. Som ni gissar sÃ¥ kommer den absoluta majoriteten av vÃ¥r trafik frÃ¥n Google och det är just pÃ¥ sökningar som man hittar svar pÃ¥ hos oss. ”Varför fungerar inte SVT Play utomlands”, ”Hur använder jag wywallet som företag”. Flera av dessa företag rapporterar minskade mängder mail och frÃ¥gor vi andra kanaler, men kanske viktigare än det sÃ¥ har de nÃ¥tt bredare med sin kunskapsbank än de gjort tidigare.

    Jag tycker inte att Kundo ska ersätta era CRM- och ärendehanteringssystem. Vi har den typen av funktionalitet, men vi försöker inte konkurrera ut Desk.com eller liknande ur det avseendet.

    #122757
    bjornlilja
    Deltagare

    Hej!

    Eftersom ni pratar specifikt om Kundo så hoppar jag in lite och kommenterar några av punkterna:

    • Kundo fungerar definitivt för att fÃ¥ in feedback, även för e-handlare. Ca hälften av vÃ¥ra betalande kunder idag är just butiker.
    • Hur mycket feedback man fÃ¥r beror pÃ¥ trafiken och engagemangsnivÃ¥ för sajten/produkten. För en e-handel krävs det hyffsade volymer för att fÃ¥ en eller flera inlägg per dag.
    • Man mÃ¥ste inte välja vÃ¥rt Premiumkonto (1600 som Jim skriver) utan det finns även ett pluskonto för 299 som mÃ¥nga e-handlare kör. Kör man Jetshop finns det en egen deal med dem som är fördelaktig.
    • Vill man ha Kundo pÃ¥ egen subdomän finns detta tillgängligt pÃ¥ offert. Önskar man bara denna funktion behöver det inte bli för dyrt.

    Jag nås på bjorn@kundo.se om någon har frågor! Twitter: @kundo.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)