Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 251 till 260 (av 279 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #174373
    blazern
    Deltagare

    @Norkus 70949 wrote:

    .basketPageButtonRow > input[type=”button”] {
    background-color: #42ad48;
    border-radius: 8px;
    font-family: helvetica,arial;
    padding: 5px;
    border: none;
    color: white;
    font-size: 18px !important;
    cursor: pointer;
    }

    Ändrar knapparna i varukorgen med

    Vet du vad ”Skicka”-knappen heter under kontaktformuläret? Skulle gärna vilja ändra utseendet på den också…

    Vet du om det går att ändra Köp och Läs mer-knappen på samma sätt också ?

    #174256
    blazern
    Deltagare

    @Prix 76791 wrote:

    Kunds varubrev har gått i retur, istället för att smsa oss om att det finns att hämta så smsar man kunden som bor i Västerås (vi i Malmö). Har fått tre mejl där kunden undrar vad som händer.

    Vi har inte fått några i retur, men fortfarande ett par som inte verkar ha kommit fram på ca 20 dagar. Våra verkar ha fastnat i Jönköping till en början, sen verkar det ha krånglat allmänt över halva landet.

    Reklamerade samtliga hos Posten innan de lyckades få upp något felmeddelande i Pacsoft. Inte hört ett ljud än, men det kan ju ta upp till en månad….otroligt bra kundservice.

    #174184
    blazern
    Deltagare

    @karfo 76715 wrote:

    DHL ServicePoint funkar bra tycker jag med Pluskontot, smidigt, fri upphämtning, snabb leverans. Hade Schenker innan och skickar man lite funkar det inte ekonomiskt(50kr avgift om det är under 5 kolli).

    Varubrev är smidigt enligt mig om prylen går ner i postlådan, annars får kund hämta ut det på ombud = 1 dag extra lev tid då det först ska provas i postlådan.

    Påse på dörren finns ju alltid som tillval på Posten Varubrev om man nu vågar använda det :) Har även lagt märke till Varubrev som jag själv väntar på, att om Posten anser att de är tveksamma lämnar de dem till ombud direkt istället för att ens försöka…

    #174182
    blazern
    Deltagare

    Posten Varubrev är ju smidigt, dock inte fullt spårbart.

    Min. 150 gram – max 2 kg.

    Bredd+längd+höjd får inte överstiga 900mm.

    Schenker har ju hyfsade priser om du bara ska skicka några paket i veckan, fullt spårbart och upp till 10 kg (hos ombud).

    #174179
    blazern
    Deltagare

    Mycket som avgör är ju HUR stora och små dina paket är och givetvis hur mycket de väger?

    #174093
    blazern
    Deltagare

    @david71 76597 wrote:

    Är det bedrägeri så kommer den intressanta följdfrågan om vi har olika ärliga kunder i olika branscher då? Men detta kanske är ett ämne för en helt egen tråd :)

    Håller på att skicka saker i två helt skilda kategorier, bedrägeri finns det alltid. Jag skickar mot faktura vilket är väldigt uppskattat, men tyvärr tittar rötäggen fram också.

    2/200 hävdar att de aldrig fått produkten, då brukar jag be dem kontakta Posten med kollinumret på varubrevet (vilket tyvärr inte är helt spårbart, men det syns i alla fall att jag har skickat iväg det).

    När de sen säger att Posten inte vet något (antagligen har de aldrig varit där, utan sitter hemma med sakerna fast tror att de kan lura till sig en omgång till), då brukar jag be om vilket postkontor de har varit på samt vem de har pratat med så jag kan ”ringa och dubbelkolla”. Då brukar det bli tyst, givetvis blir fakturan aldrig betald, men jag slipper att skicka en ny produkt.

    #174092
    blazern
    Deltagare

    @Prix 76596 wrote:

    Har också pratat med företagscenter idag som var toppen. De berättade om problem som varit och att det stått stilla i början av förra veckan men skulle nu åter vara igång. Idag är allt som vanligt, första dagen. Tack för alla svar! Dåligt att Posten inte kan gå ut och berätta att ens försändelser är 5-6 dagar försenade.

    david71: Enkelt, det är bedrägeri eller maximal otur.

    Det låter ju kanon, då får vi hoppas att det flyter på nu! Ja, lite information hade ju inte skadat.

    #174088
    blazern
    Deltagare

    Fortfarande ingen förändring på statusen på varubreven jag kollade igår.

    Snackade med företagscenter när jag lämnade in idag, de tyckte att detta var väldigt konstigt och skulle genast kolla upp detta (det vet man ju hur det går), men bra ändå att de säger att de ska ta tag i det.

    Ska testa att maila några kunder och kolla om dem inte har fått något eller om det bara är datastrul hos Posten.

    Hoppas verkligen på det sistnämnda.

    #174059
    blazern
    Deltagare

    Detta sabbar ju mycket för oss som lovar våra kunder snabba leveranser, 6 dagar för ett varubrev, det är ju helt otroligt.

    Man vill ju självklart se en förbättring vid en prishöjning, inte tvärtom. För min del kan Posten gärna lägga på 5 kr till per försändelse och införa total spårning från inlämning till kund.

    Detta hade förmodligen ändå gått ihop sig ekonomiskt med tanke på ”de som aldrig har fått något paket” och man kunde lika gärna ha slängt paketet i soptunnan direkt.

    #174057
    blazern
    Deltagare

    Verkar vara riktigt skumt, samtliga varubrev som jag lämnade in igår 7/4 står det bara ”Elektronisk förhandsinformation har mottagits” på.

    Övriga varubrev som är skickade efter den 1 april verkar vara sorterade/redo för uthämtning på serviceställe, utom två stycken, dessa är inlämnade den 2 april och den 3 april och har samma status som de som jag lämnade in igår.

    Har inte fått några klagomål ännu om att det inte har levererats så jag hoppas verkligen det är problem med Postens datasystem.

    Vissa varubrev har det tagit upp till 4 dagar innan dessa har hamnat på utlämningsställe, vilket är oacceptabelt när det ska ta max 1-2 dagar inrikes.

Visar 10 inlägg - 251 till 260 (av 279 totalt)