Forumsvar skapade

Visar 381 inlägg (av 381 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #111716

    Jag tycker sidan ser riktigt bra ut, men att sökrutan är under samvetesrutan tror jag är en miss. Jag själv började skriva ett inlägg om att du måste ordna en sökfunktion, men tillslut hittade min flickvän den.

    Din sida är bra seo onpage, och jag ser att du börjat bygga lite länkar i kataloger osv. Jag hade fortsatt kämpa på med det och försökt få lite bloggare att skriva om din sida, kanske i utbyte mot kattsand eller liknande :)
    Dock; de länkvänner du har är värda… 0. Ge upp dem. Kataloger är alltid skräp, så ta åtminstone de som inte kräver tillbakalänkar. Dessutom fungererar dessa (när man länkar till varandra försvinner effekt) sämre ur seo-synvinkel (och man får väl ingen trafik från dessa länkar? vem använder kataloger???). Att kataloger är skräp betyder inte att du ska strunta i dem. En länk är en länk.

    Om du söker på t.ex ”seo boostpack 1” och ”seo boostpack 2” så kanske du kan hitta nåt som får upp dig lite i sökresultaten.

    Dock bör du försöka få bort BUTIKEN ur din titel på alla sidor. Antingen är det från ditt system och din startsida heter så eller så finns det en tanke bakom det. Om det finns en tanke så är den fel, eftersom: dels söker folk inte på ”klösträd butik” i några vettiga volymer (enligt adwords) och dels bör du isåfall ha butiken i slutet på titeln (om du inte vill hamna högt på google på just ”butiken” vilket jag inte tror).

    Nummer tre är att jag tror att adwords kan göra susen för dig, om du kör smalt. Klösträd: 2900 sökningar lokalt/månad och i princip ingen konkurrens vilket borde ge väldigt låga klickpris. Alla dina varugrupper har liknande siffror, så om du satsar på dem bör du kunna få åtminstone ett par hundra besökare billigt. Ett tips är att köra ungefär 3-4 annonser för varje kampanj där du varvar texter som

    * ”klösträd fraktfritt! bla bla bla” och länkar till just klösträdssidan,
    * klösträd aspen – 1711;- med lite säljtext och länkar till själva produkten
    * och lite andra varianter av tillvägagångssätt.

    om du kör dessa i några dagar ser du vilka som fått bäst klickrate (ctr) och ju högre den är, desto billigare blir klicken för dej. Har du dessutom sålt något då så vet du ju såklart vilken typ du ska använda. När du ta bort en dålig annons ersätter du alltid den med en ny, även om du tror den är dålig. Adwords reglerar själv så att de ”bästa” annonserna visas mest, men ibland blir man förvånad över hur en så ”dålig” annons presterar så otroligt bra.

    Det viktigaste (i din sits) är alltså att tänka smalt när det gäller adwords. ”Djurbutik” är en fras som är rolig att ligga med på, men de som söker där kan vara ute efter så mycket annat än det du erbjuder. Kanske letar de efter telefonnummeret till sin lokala djurbutik? Du förstår.

    Lite beroende på hur mycket du kan ändra i ditt ehandelssystem så tror jag (utan att ha en aning då jag är grav pälsallergiker) att du skulle få lite bättre konvertering om du istället för ”lägg i kundvagn” hade ”köp” och där köp innebär att man kommer till kassan. Intiutivt känns det för mig som att om man hittar något där man behöver/vill ha så är jag färdig där, att då aktivt leta efter en varukorg (som inte sticker ut färgmässigt – varför?!?) kan få en att ge upp – de allra flesta har flera tabbar uppe med olika webshoppar och har de valt dig får du inte göra det lätt för kunden att strunta i sitt förstaval. Vidare är ju registrering ett krav, och det är också en typisk sak som försvårar för kunden.

    Men återigen, din sida är snygg, proffsig, bra texter, bra bilder och faktiskt ganska rolig att surfa runt på. Du behöver primärt trafik. Jobba hårt med seo mot gamla rävar som swecat i ett par månader, eller så köper du adwords. Om du vill ha hjälp med att hitta rätt sökord kan jag skicka över en lista på de jag hittade som verkade vettiga.

    Gällande startsida med erbjudanden hit och dit; fair enough. Men i ärlighetens namn… Hur många skriver in Djurkedjan | Hund- och kattartiklar till oslagbara priser. i internet explorer, trycker på katten och impulshandlar? Ingen? Nej. Ok, vi går vidare. Hur många söker på ”djurkedja” och hamnar på er startsida? Ingen. Nej.

    Vi lever 2010. När jag vill ha pizza så letar jag upp pizza, inte ett matvaruhus. När jag vill ha en bil letar jag upp en bil innan jag letar upp bilhandlaren, och inte fan är jag så dum att jag då letar upp en bilhandlare som inte har bilen jag vill ha.

    Ja, vissa kommer till startsidan. Men de är inte intressanta. Kunder som kommer till det dom vill ha kommer också handla – det är intressant. Ok, några på startsidan handlar. Har du all tid i världen, satsa på båda kunderna. Annars skulle jag satsa på de som ger mest pengar för tiden du lägger ner.

    Kontentan är att: satsa på dina säljsidor, för det är där folk kommer att komma in. Om dom inte kommer in på dina produktsidor (eller produktgrupper) så har du gjort fel när du skaffar besökare.

    Justus

Visar 381 inlägg (av 381 totalt)