Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
30 juli, 2014 kl. 20:45 #175645
Croona
Deltagare@Moniq 78512 wrote:
Du får visst påminnelse och även inkasso om du inte betalar fakturan hos Svea. Skillnaden är dock att först har du 20-30 dagar (beroende på avtal) på dig att betala den faktura du har fått. Sedan tar det ca 10-15 dagar efter förfallodatum tills du får påminnelse och sedan ytterligare 7-10 dagar tills du hamnar hos inkasso. Klarnas kunder ligger då redan hos Kronofogden med extra avgifter på ca 1000 kr på faktura som du kanske aldrig har fått.
Och Tack Qarillion ! Kändes nästan så att jag är det enda som ser det positiva i konkurrens inom factoringföretag. Blev ”nästa uppäten”
av de som verkar vara nöjda med Klarna:D
Har inga problem med konkurrens, det leder till bättre priser. Men vi behöver ju inte fara med osanningar för det. Jag tvivlar starkt på att det tar 2v för Svea att skicka ut en påminnelse ( i så fall för det blir mer ränta), men du har ju Svea så antar att du har koll på det.
Personligen är jag av åsikten att faktura är en tjänst man använder på nätet 2v innan lön, när man är osäker på om man vill ha varorna (slippa återbetalning kort) eller vill göra alla betalningar samtidigt. INTE att man ska handla för pengar man inte har.
Kan man för övrigt inte betala en faktura på 14 dagar så ska man inte handla mot faktura. Händer det något oförutsett så kan man skjuta upp förfallodatumet hos Klarna 1v utan kostnad och man kan också välja att dela upp betalningen.Klarna och Svea tjänar pengar på exakt samma sak, är du nöjd med Svea så kör på det men måla inte upp dem till något de inte är:).
30 juli, 2014 kl. 12:45 #175638Croona
Deltagare@Moniq 78505 wrote:
Konstig att det är endast Klarna som officiellt säger att deras bästa kunder är just dem som inte betalar , det är just dem kunder som gjorde att Klarna har växt så snabbt. Och jag vill inte utsätta mina kunder för extra påminnelseavgifter och inkassoavgifter för då har dem mindre pengar för att handla för kanske just hos oss
Vad menar du här? :confused: Så om man väljer Svea som privatperson och inte betalar sin faktura så får man ingen påminnelse eller inkassobrev? Ska börja handla med butiker som har Svea då
21 juli, 2014 kl. 09:30 #175548Croona
Deltagare@Markuslp 78064 wrote:
Hej!
Mitt namn är Markus och jag driver tillsammans med min partner Gymgiganten.com – Din leverantör av kosttillskott , träningstillbehör och träningskläder där vi säljer kosttillskott, träningstillbehör och träningskläder.
I början skickade vi våra ordrar via posten, men efter att ha sett deras otroligt höga priser (Iaf för de typer av paket som vi skickar, då det kan ligga på 1-10kg) så har vi nu gått över till DHL (via pluskontot).
Däremot vill vi fortfarande kunna erbjuda Postförskott, har ni något tips på hur detta går att lösa? I dag betalade vi ca 190kr för ett paket under 1kg som skickades via posten och betalades via postförskott. Dvs, inget som är ekonomiskt hållbart.
Därför skulle jag gärna vilja veta hur ni som skickar lite tyngre ordrar gör när ni skickar via postförskott?
Då ni säljer PWO och andra gymgrejer så borde er kundkrets vara ålder 18-35? Ni har faktura som alternativ och tar 0kr för detta. Så jag förstår inte riktigt meningen med att erbjuda postförskott?
16 juli, 2014 kl. 11:52 #175495Croona
Deltagare@pyhobby 78323 wrote:
Tycker det blir smått komiskt när någon lägger tid på att skriva inlägg i forum där man förklarar för någon annan att man bör undvika att spilla tid….typ….
Jag har inget bättre för mig så jag slänger iväg detta halvdryga inlägget och hoppas ni inte har ömma tår:)
Semester kontra jobb;)?
16 juli, 2014 kl. 09:26 #175490Croona
Deltagare@Hasse 78321 wrote:
Du menar så. Ja, men det var rätt kul att få tyst på en säljare
Det var alltså mest för mitt nöjes skull.Handlar om att värdesätta sin tid:).
15 april, 2014 kl. 20:40 #174193Croona
DeltagareJag gillar inte att man ska ”straffas” för att man handlar mer. Det är ett irritationsmoment, i alla fall för mig när jag ehandlar. Kör på en enhetsfrakt och fraktfri gräns.
26 mars, 2014 kl. 09:47 #173811Croona
DeltagareJag tycker du ska räkna ut exakt vad din snittorder är och vad din kostnad blir per faktura. Sedan jämföra med t.ex. vad din kostnad blir på kortbetalning.
39kr låter lite saftigt kan jag tycka, men efter du gjort dina beräkningar så kanske du klarar att ta 29kr istället.12 december, 2013 kl. 22:34 #171109Croona
DeltagareVad kostar varje köp dig i adwords pengar? Om du har hög konvertering eller har bra marginaler så öka budgeten. Annars bör du titta mer på klickkostnaden, geografiskt, skriva om annonser, göra om landningssidor.
28 november, 2013 kl. 11:57 #170590Croona
DeltagareMen om hemsidan är indexerad sedan länge och samma info läggs upp på tradera borde väl Google förstå att hans hemsida är originalet?
10 september, 2013 kl. 09:02 #167627Croona
DeltagareKänns lite konstigt att tycka att Posten är ett skitföretag för att ett visst antal personer ”missköter” sin uppgift. Att paket försvinner eller inte körs ut som de ska är nog ett problem som förekommer hos alla transportbolag. Blir lätt så när man anlitar olika åkerier.
Ta upp detta med din kontaktperson på Posten och klaga? -
FörfattareInlägg