Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
20 mars, 2018 kl. 15:33 #185020David91 Deltagare@extraledljus 91711 wrote: Startar en ny trÃ¥d för att dela externa rapporter som ger bra insikter om trender och marknader. Genom dessa lärdomar kan vi operativt förbättra e-butiker och ge vÃ¥ra kunderna det bästa service och en unik upplevelse. Ett första tips är E-barometern Ett annat tips är KPMG ”The truth about online consumers” – mer kring marknadsföring men värdefulla insikter. De listar 4 steg till köp: 
 Steg 1 – Medvetenhet: Triggers och influencers
 Steg 2 – Behandling: produkt- och företagsforskning
 Steg 3 – Konvertering: bestämmer var och när man ska köpa
 Steg 4 – Utvärdering: Erfarenhet och feedbackStändiga förbättringar är ett mÃ¥ste för att hela tiden ta hand om vÃ¥ra kunder men även för att svensk e-handel ska hÃ¥lla bra kvalitet. Lyfter upp tvÃ¥ frÃ¥gor: 
 1. Hur ser köpprocessen ut för de olika generationerna: baby boomers, generation x och millenials. Hur ökar man bäst servicen för att göra dessa grupper nöjda?
 2.Vi försöker i vÃ¥rt e-butik att samla feedback efter köpprocessen genom konversation med kunderna via e-post – hur gör ni dessa undersökningar för att säkerställa att t.ex. logistiken har gÃ¥tt smidigt till. Vi fÃ¥r information frÃ¥n transportören men denna data är främst siffror.Det som är absolut viktigast i E-handel är att bygga upp sidan för kunden. Den ska vara serviceinriktad och kunden ska lätt kunna orientera sig igenom hemsidan. En annan tips är att undersöka allt man gör, dessa kan man lätt undersöka via google anaytics och läsa av hur kunderna beter sig pÃ¥ hemsidan och vilka de egentligen är. Dessa ska man utveckla. Bättre att ta hand om dessa kunder och utveckla detta än att jaga nya hela tiden. 
- 
		FörfattareInlägg
 
				 
															