Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
24 februari, 2009 kl. 16:04 #105498dennis hedback Deltagare@Dan 81 wrote: Det är säkert sÃ¥ i de flesta fall men det behöver inte vara sÃ¥. Hög konvertering kan bero pÃ¥ att man rankar perfekt pÃ¥ en bra köpterm avseende den produkten och sÃ¥ vidare. Egentligen sÃ¥ är konverteringsfrekvensen allena inte ett bra mÃ¥tt utan man borde ta hänsyn till vinst per besökare som ser produkten istället. Detta eftersom att man dÃ¥ tar hänsyn till marginalen pÃ¥ produkten ocksÃ¥ och i slutändan jobbar man dÃ¥ med vinstmaximering istället för omsättningsmaximering. Men det är ju smÃ¥tt komplicerat även om det skulle funka. Är det verkligen det? Jag reserverar mig Ã¥terigen för ringa kunskap, men om man har affärssystemet inklusive bokföring sammanbyggt med webbapplikationen borde väl en funktion som räknar ut produktspecifik vinst per besökare inte vara sÃ¥ svÃ¥rt (Ã¥tminstone lÃ¥ngt ifrÃ¥n omöjligt) att slänga ihop? @Dan 81 wrote: Iom att man sätter de bäst konverterande produkterna pÃ¥ sidan sÃ¥ utsetts de för mer ”testande” genom att de fÃ¥r massa trafik och deras konvertering testas igen, vilket gör framsidan självsanerande pÃ¥ produkter som passar in där. SÃ¥ du har nog rätt. Smart! Men detta gäller ju även om man arbetar med ovanstÃ¥ende modell. SÃ¥ jag kanske har fel 24 februari, 2009 kl. 15:42 #105496dennis hedback DeltagareDe produkter som har högst konverteringsfrekvens mÃ¥ste väl köpas pÃ¥ impuls i ganska stor grad? Att fronta dessa skulle väl dÃ¥ rendera i fler impulsköp? /tankar frÃ¥n en outsider, med reservation för fatala feltänk. 14 februari, 2009 kl. 17:47 #105447dennis hedback DeltagareFinns det nÃ¥gon branschorganisation för e-handlare? (Jag gissar pÃ¥ det) Annars vore det kanske ett naturligt steg i utvecklingen. Men eftersom det säkert finns fÃ¥r man väl se detta som ett bra komplement 
- 
		FörfattareInlägg
 
				

 
															