Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
22 mars, 2016 kl. 15:02 #181208
Erik Elmqvist
Deltagare@EsecoGubben 86534 wrote:
Hej Erik !
Kolla med Hans Jacobson på Bordin hja@bording.se eller 0705-61 79 45 så kan han fixa allt vad du behöver för olika papper.
Fick tips om http://stralin-persson.se/ efter bara någon timme av en kollega och de kunde ordna det också.
Men kan ju vara värt och kolla med Bording också, såg att dom hade kontor bara ett par stenkast från oss..tack för tipset!
21 mars, 2016 kl. 16:29 #181202Erik Elmqvist
DeltagareUrsäkta om jag lyfter en gammal tråd, men är det någon som har koll på var man idag kan inhandla integrerade etiketter som passar Klarnas följesedlar?
Gissar att någon av dem på http://www.priorydirect.co.uk/integrated-labels/single-integrated-labels borde funka, men ingen verkar vara direkt optimal oavsett hur man vänder och vrider på pappret..
19 maj, 2015 kl. 20:07 #178487Erik Elmqvist
Deltagare@GregerA 82804 wrote:
Man kan ju invänta påminnelseavin som kommer i brevlådan.
Sen håller jag naturligtvis med om att det borde finnas ett smidigare sätt att hantera en bortrest mottagare.
Ja, det sa jag ocksÃ¥. Men enligt min säljare samt kundtjänsten pÃ¥ Posten kommer det ingen pÃ¥minnelseavi för REK brev om man har valt SMS avi. Däremot fÃ¥r man en pÃ¥minnelseavi via posten för Mypack…men jag har svÃ¥rt att se att det skulle vara olika, förmodligen är det de jag pratat med pÃ¥ Posten som inte har koll, som vanligt…
19 maj, 2015 kl. 08:31 #178483Erik Elmqvist
Deltagare@Stefan72 82797 wrote:
är det inte enklare att skicka sånt här utan sms avisering då? Då får ju alla en lapp i lådan och problemet är löst.
Då får ju kunderna vänta en dag extra? Brev-avin dimper ner först dagen efter att paketet har kommit.
En SMS-avi får du dessutom ofta redan på förmiddagen när postbilen har lämnat av det hos ett ombud. Då kan du åka och hämta det direkt eller på vägen hem från jobbet.
18 maj, 2015 kl. 17:39 #178477Erik Elmqvist
Deltagare@GregerA 82789 wrote:
Såvitt jag vet så skall det gå bra om mottagaren skrivit under avin och du har med dennes legitimation förutom din egen. Det finns ju fält för mottagarens namnteckning och budets namnteckning på avierna.
Det största kruxet är nog om man skall hämta ut en försändelse till någon mottagare som inte är hemma, och därför inte kan skriva under avin. I ett sådant fall borde en fullmakt kunna funka, som då skulle ge budet rätt att kvittera försändelsen för mottagarens räkning.
Saken är den att hon har fått en SMS-avi. Hade hon fått en avi i brevlådan så hade det löst sig så som du beskriver.
Man tycker ju att det borde gÃ¥ att lösa även vad gäller SMS-avier, men tydligen inte alltsÃ¥…
29 april, 2015 kl. 09:27 #178281Erik Elmqvist
DeltagareTycker att jag har börjat se lite mer rörelse de senaste dagarna. Har kunder inom ett par segment där majoriteten av sajterna inte är responsiva, och flera av dessa sajter har droppat från förstasidan till andrasidan på ett tiotal sökord med 1500+ sökningar i månaden.
7 april, 2015 kl. 09:14 #178080Erik Elmqvist
DeltagareNÃ¥gon mer än jag som upplever grymt lÃ¥nga handläggningstider hos Klarna just nu? Eller är det bara vÃ¥rt ärende som faller bort gÃ¥ng efter gÃ¥ng…?
Skickade in avtal för snart tre veckor för vÃ¥r nya butik. Dessa blev godkända pÃ¥ studs, men sedan har inget hänt…
När jag pratar med en säljare sÃ¥ fÃ¥r jag bara svaret att det ”ligger hos integrationsavdelningen att starta upp kontot för vÃ¥r nya butik”. Det ska vanligtvis bara ta ett par dagar enligt honom, men nu har det alltsÃ¥ dröjt veckor…
1 april, 2015 kl. 13:30 #178022Erik Elmqvist
DeltagareAllt över 9 är väl klart godkänt tycker jag.
5 mars, 2015 kl. 15:24 #177713Erik Elmqvist
Deltagare@Magento 81814 wrote:
Med stor sannolikhet i Q2 har vi fått kommunicerat till oss.
Okej, fÃ¥r hoppas att det stämmer dÃ¥! För det känns som att det har varit ”pÃ¥ gÃ¥ng” lite väl länge nu..
5 mars, 2015 kl. 13:54 #177710Erik Elmqvist
DeltagareNågot nytt på fronten om när även företag kan handla via KCO?
-
FörfattareInlägg