Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
12 februari, 2010 kl. 13:18 #108653
halmen
DeltagareJa det är ett parallellt problem, men ändÃ¥ inte samma sak. Där pratar de bland annat om att kunderna inte känner till 3-D Secure men det problemet är ganska litet idag. Det större problemet är ju när banken inte ens erbjuder lösningen till sina kunder, alternativt informerar sÃ¥ extremt dÃ¥ligt om den att det över huvud taget inte funkar… Svenska kunder kanske Ã¥tminstone till en början blir konfunderade över varför man nu ska knappa koder och svara pÃ¥ frÃ¥gor, men även de som ännu inte aktiverat sin 3DS kan ju handla ändÃ¥. Om man har en svensk/europeisk bank. Men uppenbarligen inte amerikanerna. Och här vet jag faktiskt inte om bankerna där alls är anslutna till systemet. Den bank jag pratade med förstod inte alls vad jag menade (och jag är tämligen säker pÃ¥ att det inte är jag som pratar dÃ¥lig engelska och förklarar dÃ¥ligt).
Tack för tipsen ändå!
12 februari, 2010 kl. 12:58 #108651halmen
Deltagare@lunarmys 3722 wrote:
Testat ringa VISA (eller MasterCard för den delen)?
Man kan inte ringa Visa och/eller MasterCard. De har inga offentliga telefonnummer eller kontaktcenter. Man måste gå via sin bank och de kan inte heller säga mer än vad DIBS kan.
Ja jag tycker ocksÃ¥ det borde vara fler som lider av detta, men det är verkligen svÃ¥rt att finna nÃ¥got om det pÃ¥ nätet…
12 februari, 2010 kl. 12:40 #108649halmen
Deltagare@lunarmys 3720 wrote:
Kanske en halvdum fråga, men vad säger DIBS om det hela?
Ingen dum frÃ¥ga. DIBS säger vad de kan säga, nämligen det faktum att kortinnehavarens bank inte ens tillÃ¥ter att en transaktion att initieras utan det blir nobben direkt. Jag ringde faktiskt en av kundernas bank i USA, men lyckades egentligen inte fÃ¥ prata med nÃ¥gon som visste nÃ¥got mer än bara den vanliga kundtjänsten, men det verkar som att i bankens system syns inte ens att kunden försökt handla – transaktionen nekas i ett extremt tidigt stadie.
Man kan hos DIBS stänga av flaggan som aktiverar 3D Secure, men dÃ¥ blir vÃ¥r bank arga pÃ¥ oss…
-
FörfattareInlägg