Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
28 maj, 2014 kl. 18:05 #174837JockePocke DeltagareKan inte svara pÃ¥ er frÃ¥ga var ni kan fÃ¥ svar pÃ¥ en opartisk bedömning av er e-handel, men att ta till sig kommentarer här pÃ¥ forumet kan ju vara en bra början! SÃ¥ här kommer mina kommentarer (förutsatt att ni har nÃ¥gon trafik till butiken): Till att börja med tycker jag att ni verkar ha en mycket stark produkt och en stark nisch vilket verkar vara kläder i ekologisk bomull. Jag blev faktiskt riktigt sugen pÃ¥ att köpa nÃ¥got, för jag har faktiskt letat efter denna typ av kläder. FÃ¥r se om jag öppnar plÃ¥nboken Nu ”problemen”: – En besökare mÃ¥ste pÃ¥ nÃ¥gon brÃ¥kdel av en sekund se vad ni säljer. Det gör man inte nu. Ni bör trycka pÃ¥ att kläderna är tillverkade i ekologisk bomull! Nu stÃ¥r det bara i liten text under bildspelet…. Vilken är er USP? – Överväga byta varumärke? Louisa & Stefan i all ära, men varför inte ett mer lockande varumärke som anspelar pÃ¥ det ”organiska”? Är det ocksÃ¥ alpacka är det ju ändÃ¥ häftigare! – Bildspelet tycker jag är snyggt och det lockar till köp. Tjejen som stÃ¥r vid piren ser ju sjukt bra ut i kläderna. Men sen när jag klickar i menyn ”DAM” sÃ¥ gÃ¥r det ju inte att hitta kläderna som finns i bildspelet. Där finns ju bara pullovers för gravida och kappor… men var är de spröda ljusa topparna och kjolarna? Jo nÃ¥gon minut senare ser jag ju att de finns längre ner under ”Ekologiska Damkläder”. Bättre menyorganisation krävs. – Blogg är bra, men finns det bara ett inlägg frÃ¥n 2008 är det nog bättre att ta bort den… – Det är (för mig) störande med ”bild stämpeln” pÃ¥ bilderna. Där stÃ¥r det ju bara Luisa ocksÃ¥… – Copyright 2009-2012 i sidfoten fÃ¥r mig att känna tvekan om detta är en ”live” shop eller inte. – Överväg en egen domän istället för luisafashion.ehandel.net] – PÃ¥ de flesta artiklarna stÃ¥r det ”i lager”, jag känner viss tvekan för det. Stämmer det verkligen? Hade hellre sett att det stod X antal i lager om ni har den möjligheten. – Vad kostar frakten? GÃ¥r det att returnera om man inte här nöjd? Skriv ut tydligt pÃ¥ hemsidan istf. pÃ¥ sidan 10 i bildspelet eller i det finstilta. – Flera och större bilder har ju redan kommenterats. – Finns ni med pÃ¥ Facebook, Instagram, Pinterest? Tror att detta är en utmärkt produkt att sprida kunskap om i dessa medier. – Kassan tycker jag är enkel och bra. Om möjligt lägg till betalning mot faktura. Ledsen för de mÃ¥nga (och kanske) lite hÃ¥rda kommentarerna, men jag tror faktiskt att ni har en bra produkt och möjligheten att lyckas. Jag hade hellre lagt pengar/tid/resurser pÃ¥ att försöka fixa till lite av ovanstÃ¥ende än att ta in en oberoende konsult (som kanske gett samma feedback). Lycka till! 13 december, 2013 kl. 14:40 #171131JockePocke DeltagareHar ocksÃ¥ anmält hos KO. Första gÃ¥ngen detta hänt mig men det känns verkligen som detta var taget till en ny nivÃ¥ och verkligen invaderar ens privatliv…. Fult eller bara j*¤#¤%¤ klantigt av Accepro/MailerLite? 20 april, 2013 kl. 07:09 #163008JockePocke DeltagareSkickade ett paket pÃ¥ 1,6kg till Norge med DHL Economy Select (via Pluskontot), och fick fakturan: Frakt 129:- 
 DMT 12:-
 Exportarvode 80:-
 Importarvode 200:- 😡Totalt 421:- ……. Det jag inte kände till var att importarvodet var sÃ¥ stort! Om jag nu inte betalar detta vid exporten till Norge, antar jag att min kund tvingas betala det i Norge vid införseln? NÃ¥gon som vet om detta alltid är 200kr för DHL? 31 mars, 2013 kl. 08:39 #162273JockePocke DeltagareProdukten vi säljer är en traditionell produkt som säljs i samtliga länder. T.ex. hade vi 50 000 adwords visningar i Tyskland under 1 vecka (men bara 93 click). Jag ska ta in en annan översättare för Tyskland för att kolla att vÃ¥r Adwords annons är korrekt översatt. HÃ¥ller med att 0,19% är lÃ¥gt…. Just nu vill jag vara lite ”hemlig”. Jag vet att shoppen behöver förbättras, och därför vill jag inte ha kritik ännu. Ã…terkommer om ca 1 mÃ¥nad och dÃ¥ vill jag gärna jätte gärna ha kritik pÃ¥ shoppen, men just nu gällde min frÃ¥ga om den lokala adressen i respektive land. 31 mars, 2013 kl. 08:14 #162270JockePocke DeltagareSorry – det är för lÃ¥g konvertering För adwords har vi följande: 
 Sverige 2,9% CTR, Pos 3,4
 Danmark 1,1% CTR, Pos 2,4
 Norge 4,5% CTR, Pos 4,4
 Tyskland 0,19% CTR, Pos 2,1Vi ligger väldigt lÃ¥ngt ner i den organiska sökningen…. I shoppen uppskattar jag konverteringen till 
 Sverige 5%
 Danmark 1%
 Norge 1%
 Tyskland 0,5%31 mars, 2013 kl. 08:02 #162268JockePocke Deltagarelunarmys: 
 Du har absolut en poäng – jag jobbar stenhÃ¥rt med att fördjupa sortimentet (vi har en väldigt nichad produkt), bygga förtroende etc.Jag hittade lite statistik som säger att 84% av alla tyskar bara köper frÃ¥n inhemska shoppar. Det innebär ju att jag fÃ¥r en väldigt lÃ¥g konverteringsgrad…. Andra tips jag hittade om Tyskland: 
 – Man skall ha en kvalitetsprodukt. Kvalitet är viktigare är pris. (OK)
 – Man mÃ¥ste vara ”tysk”, dvs ha .de adress. 84% köper bara frÃ¥n lokal webshop (OK, men ingen lokal adress)
 – Tyskarna är ”skeptiska”, skall helst ha ”Säker e-handel märke” (Inte ännu, funderar pÃ¥ att införa en review funktion)
 – Tyskarna vill inte förskottsbetala (har bara kortbetalning nu, men arbetar pÃ¥ att integrera Klarna faktura)Societic Hair: tack för tipset om 3PL, visste inte att de ocksÃ¥ erbjöd kundtjänst. Hur ser deras prismodell ut? NÃ¥gon som kan rekommendera 3PL eller partner för Tyskland, Danmark, Norge? Dock säljer vi mest produkter som tillverkas efter beställning med ca 4 veckors leveranstid, och har bara ett minimalt varulager. 29 mars, 2013 kl. 08:29 #162180JockePocke DeltagareHej, intresserad av Klarna Checkout till Opencart. Kör version 1.5.4.1. Utvecklar du för att sälja, eller har du egen shop? 18 mars, 2013 kl. 14:29 #161729JockePocke DeltagareHej Joker, undrade om du hittade nÃ¥gon bra försäkring? Är i samma situation. Har kontaktat IF, LF samt Solid idag pÃ¥ förmiddagen, men nu inget pip frÃ¥n nÃ¥gon 6 timmar senare. Verkar vara svalt intresse frÃ¥n försäkringsbolagen…. 
- 
		FörfattareInlägg
 
				
 
															