Forumsvar skapade

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #174837
    JockePocke
    Deltagare

    Kan inte svara på er fråga var ni kan få svar på en opartisk bedömning av er e-handel, men att ta till sig kommentarer här på forumet kan ju vara en bra början!

    Så här kommer mina kommentarer (förutsatt att ni har någon trafik till butiken):

    Till att börja med tycker jag att ni verkar ha en mycket stark produkt och en stark nisch vilket verkar vara kläder i ekologisk bomull. Jag blev faktiskt riktigt sugen på att köpa något, för jag har faktiskt letat efter denna typ av kläder. Får se om jag öppnar plånboken :-)

    Nu ”problemen”:

    – En besökare mÃ¥ste pÃ¥ nÃ¥gon brÃ¥kdel av en sekund se vad ni säljer. Det gör man inte nu. Ni bör trycka pÃ¥ att kläderna är tillverkade i ekologisk bomull! Nu stÃ¥r det bara i liten text under bildspelet…. Vilken är er USP?

    – Överväga byta varumärke? Louisa & Stefan i all ära, men varför inte ett mer lockande varumärke som anspelar pÃ¥ det ”organiska”? Är det ocksÃ¥ alpacka är det ju ändÃ¥ häftigare!

    – Bildspelet tycker jag är snyggt och det lockar till köp. Tjejen som stÃ¥r vid piren ser ju sjukt bra ut i kläderna. Men sen när jag klickar i menyn ”DAM” sÃ¥ gÃ¥r det ju inte att hitta kläderna som finns i bildspelet. Där finns ju bara pullovers för gravida och kappor… men var är de spröda ljusa topparna och kjolarna? Jo nÃ¥gon minut senare ser jag ju att de finns längre ner under ”Ekologiska Damkläder”. Bättre menyorganisation krävs.

    – Blogg är bra, men finns det bara ett inlägg frÃ¥n 2008 är det nog bättre att ta bort den…

    – Det är (för mig) störande med ”bild stämpeln” pÃ¥ bilderna. Där stÃ¥r det ju bara Luisa ocksÃ¥…

    – Copyright 2009-2012 i sidfoten fÃ¥r mig att känna tvekan om detta är en ”live” shop eller inte.

    – Överväg en egen domän istället för luisafashion.ehandel.net]

    – PÃ¥ de flesta artiklarna stÃ¥r det ”i lager”, jag känner viss tvekan för det. Stämmer det verkligen? Hade hellre sett att det stod X antal i lager om ni har den möjligheten.

    – Vad kostar frakten? GÃ¥r det att returnera om man inte här nöjd? Skriv ut tydligt pÃ¥ hemsidan istf. pÃ¥ sidan 10 i bildspelet eller i det finstilta.

    – Flera och större bilder har ju redan kommenterats.

    – Finns ni med pÃ¥ Facebook, Instagram, Pinterest? Tror att detta är en utmärkt produkt att sprida kunskap om i dessa medier.

    – Kassan tycker jag är enkel och bra. Om möjligt lägg till betalning mot faktura.

    Ledsen för de många (och kanske) lite hårda kommentarerna, men jag tror faktiskt att ni har en bra produkt och möjligheten att lyckas. Jag hade hellre lagt pengar/tid/resurser på att försöka fixa till lite av ovanstående än att ta in en oberoende konsult (som kanske gett samma feedback).

    Lycka till!

    #171131
    JockePocke
    Deltagare

    Har också anmält hos KO.

    Första gÃ¥ngen detta hänt mig men det känns verkligen som detta var taget till en ny nivÃ¥ och verkligen invaderar ens privatliv….

    Fult eller bara j*¤#¤%¤ klantigt av Accepro/MailerLite?

    #163008
    JockePocke
    Deltagare

    Skickade ett paket på 1,6kg till Norge med DHL Economy Select (via Pluskontot), och fick fakturan:

    Frakt 129:-
    DMT 12:-
    Exportarvode 80:-
    Importarvode 200:- 😡

    Totalt 421:- …….

    Det jag inte kände till var att importarvodet var så stort! Om jag nu inte betalar detta vid exporten till Norge, antar jag att min kund tvingas betala det i Norge vid införseln? Någon som vet om detta alltid är 200kr för DHL?

    #162273
    JockePocke
    Deltagare

    Produkten vi säljer är en traditionell produkt som säljs i samtliga länder.

    T.ex. hade vi 50 000 adwords visningar i Tyskland under 1 vecka (men bara 93 click). Jag ska ta in en annan översättare för Tyskland för att kolla att vÃ¥r Adwords annons är korrekt översatt. HÃ¥ller med att 0,19% är lÃ¥gt….

    Just nu vill jag vara lite ”hemlig”. Jag vet att shoppen behöver förbättras, och därför vill jag inte ha kritik ännu. Ã…terkommer om ca 1 mÃ¥nad och dÃ¥ vill jag gärna jätte gärna ha kritik pÃ¥ shoppen, men just nu gällde min frÃ¥ga om den lokala adressen i respektive land.

    #162270
    JockePocke
    Deltagare

    Sorry – det är för lÃ¥g konvertering

    För adwords har vi följande:
    Sverige 2,9% CTR, Pos 3,4
    Danmark 1,1% CTR, Pos 2,4
    Norge 4,5% CTR, Pos 4,4
    Tyskland 0,19% CTR, Pos 2,1

    Vi ligger väldigt lÃ¥ngt ner i den organiska sökningen….

    I shoppen uppskattar jag konverteringen till
    Sverige 5%
    Danmark 1%
    Norge 1%
    Tyskland 0,5%

    #162268
    JockePocke
    Deltagare

    lunarmys:
    Du har absolut en poäng – jag jobbar stenhÃ¥rt med att fördjupa sortimentet (vi har en väldigt nichad produkt), bygga förtroende etc.

    Jag hittade lite statistik som säger att 84% av alla tyskar bara köper frÃ¥n inhemska shoppar. Det innebär ju att jag fÃ¥r en väldigt lÃ¥g konverteringsgrad….

    Andra tips jag hittade om Tyskland:
    – Man skall ha en kvalitetsprodukt. Kvalitet är viktigare är pris. (OK)
    – Man mÃ¥ste vara ”tysk”, dvs ha .de adress. 84% köper bara frÃ¥n lokal webshop (OK, men ingen lokal adress)
    – Tyskarna är ”skeptiska”, skall helst ha ”Säker e-handel märke” (Inte ännu, funderar pÃ¥ att införa en review funktion)
    – Tyskarna vill inte förskottsbetala (har bara kortbetalning nu, men arbetar pÃ¥ att integrera Klarna faktura)

    Societic Hair: tack för tipset om 3PL, visste inte att de också erbjöd kundtjänst. Hur ser deras prismodell ut?

    Någon som kan rekommendera 3PL eller partner för Tyskland, Danmark, Norge? Dock säljer vi mest produkter som tillverkas efter beställning med ca 4 veckors leveranstid, och har bara ett minimalt varulager.

    #162180
    JockePocke
    Deltagare

    Hej, intresserad av Klarna Checkout till Opencart. Kör version 1.5.4.1.

    Utvecklar du för att sälja, eller har du egen shop?

    #161729
    JockePocke
    Deltagare

    Hej Joker, undrade om du hittade någon bra försäkring? Är i samma situation.

    Har kontaktat IF, LF samt Solid idag pÃ¥ förmiddagen, men nu inget pip frÃ¥n nÃ¥gon 6 timmar senare. Verkar vara svalt intresse frÃ¥n försäkringsbolagen….

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)