Hej!
Kul att se en trÃ¥d om Klipster pÃ¥ detta forum! Vi har funnits i snart 3 Ã¥r och under tiden utvecklat vÃ¥r produkt och erbjudande till vÃ¥ra kunder. Till en början byggde Klipsters affärsmodell pÃ¥ att hjälpa företag att fÃ¥ in nya kunder genom ett extremt rabatterat erbjudande (ungefär som Let’s Deal eller Groupon) men sedan nyligen arbetar vi efter lÃ¥ngsiktig prenumerations-modell som ger anslutna företag en längre tid pÃ¥ sig att testa runt vilka typer av kampanjer och erbjudanden som fungerar för just dom (utan att det kostar dom mer). Detta har mottagits mycket bra av bÃ¥de vÃ¥ra anslutna företag och användare.
Klipster har sedan start drygt 750 000 nedladdningar och en stor portion av dessa är idag aktiva användare. Men exakt hur man som företag ska attrahera dessa användare är inte alltid ett självklart recept. Det kräver ofta att man testar sig runt och är aktiv för att hitta rätt – ungefär som att man infe automatiskt fÃ¥r likes pÃ¥ Facebook bara för att man startar en Facebooksida som företag. Detta är huvudanledningen till att vi idag arbetar efter den lÃ¥ngsiktiga modellen.
Vi marknadsför oss varje månad i TV3 (Play) för att få nya samt påminna befintliga användare om vår tjänst. Förra året samarbetade vi med Metro också men det gör vi inte längre.
Du är mer än välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor och funderingar om vår tjänst! Maila oss på support@klipster.com.
Arjan