Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
11 mars, 2015 kl. 17:39 #177777LillyDesign DeltagareHej! Jag tycker att det är en snygg, stilren butik. Du har definitivt designtänket. Är interaktionsdesigner och grafisk designer sÃ¥ jag har lite tips: * Känner att det fattas färg – att ha en färg som bryter av fÃ¥ngar intresset och det blir inte sÃ¥ ”platt”. * Vet inte sÃ¥ mycket än om design för att öka konverteringsgraden, men att ha köpknappen i en färg och priset i en annan gör att kunden vet var han/hon skall titta. Det blir tydligt och köpknappen kommer att sticka ut och locka till klick. * Kundens blick gÃ¥r oftast frÃ¥n vänster till höger – till vänster skall du alltsÃ¥ lägga all viktig information, vilket du gjort hittills. * Att visa logotyper för de betallösningar du har och distributörer du anlitar redan pÃ¥ förstasidan skapar trygghet och en känsla av valmöjlighet för kunden. Kända logotyper förmedlar seriositet som sammankopplas med ditt varumärke. Detta gÃ¥r under begreppet ”signs” – tecken som alla besökare till en sajt letar efter, medvetet eller ej. * Kundservice/kundtjänst är extra viktigt dÃ¥ du har en webbutik. Kunden mÃ¥ste känna att de har en trygghet och möjlighet till snabb kontakt även om det inte finns nÃ¥gon fysisk butik. Speciellt viktigt för nyöppnade företag där det inte finns sÃ¥ mÃ¥nga referenser. Skapa en ny mailadress och investera eventuellt i en billig mobil med ett nummer som de kan nÃ¥ dig pÃ¥ (du kan registrera detta pÃ¥ t.ex. Hitta.se). Visa gärna kontaktuppgifterna tydligt redan pÃ¥ förstasidan. * Ang. info i sidfoten – Är du även momsregistrerad? * Har än sÃ¥ länge bara kollat via mobilen men ska kolla pÃ¥ datorn ocksÃ¥. En responsiv sida är att rekommendera dÃ¥ det är mÃ¥nga som handlar via smartphone/platta. Vill du ha mer ingÃ¥ende tips specifikt om UX och UI-design sÃ¥ skicka PM. 9 mars, 2015 kl. 11:02 #177740LillyDesign DeltagareTack för bra synpunkter! Jag har ju drivit fysisk butik inom en stor kedja i snart sju Ã¥r, sÃ¥ jag har inhamrat i ryggmärgen att säga ”vi” och ”vara professionell”. Ska fundera lite kring detta… jag vill ju ändÃ¥ förmedla en känsla av seriositet. FÃ¥r helt enkelt skriva nÃ¥gra provtexter! Tack än en gÃ¥ng! 8 mars, 2015 kl. 11:39 #177732LillyDesign Deltagare@FredrikGust 81843 wrote: Ditt EORI-nummer ska ocksÃ¥ finnas utskrivet pÃ¥ fakturan som kommer tillsammans med paketet sÃ¥ att speditören vet vem som ska betala. Tack för bra och detaljerat svar! Dum följdfrÃ¥ga: Hur fÃ¥r speditören tillgÃ¥ng till fakturan utan att öppna paketet? Jag kommer enbart att göra smÃ¥ beställningar som kan skickas med Posten (PostNord). Som nystartad firma kör jag hellre pÃ¥ lÃ¥ngsam, gratis economyfrakt med Posten än dyr med DHL. De gÃ¥nger jag beställt privat har ordervärdet samt innehÃ¥ll (dock ej detaljerat) stÃ¥tt utskrivet pÃ¥ paketet, pÃ¥ dess förstämplade tulldeklaration, sÃ¥ att Posten kan beräkna kostnader. Kan EORI-numret skrivas till här av leverantören? Självklart kommer jag även be om fakturor i paketen. Tack än en gÃ¥ng! 
- 
		FörfattareInlägg
 
				
 
															