Har igÃ¥r fÃ¥tt kontakt med Nordea gällande inlösenavtal, och jag mÃ¥ste säga det var en märklig upplevelse. VÃ¥r fysiska butik har funnits sen 2007, och alltid haft Nordea som bank, med tillhörande inlösen för kortbetalningar hos dem. Inga problem med ekonomi eller liknande. När vi nu ska ta steget och utvevckla vÃ¥r webshop och ha kortbetalning, sÃ¥ behövs ett separat inlösenavtal – so far, so good, även om det känns som att man betalar samma sak tvÃ¥ gÃ¥nger. Men jag ska helt plötsligt skicka in resultat och balansrapporter, de vill träffas och se sÃ¥ att vi finns ”pÃ¥ riktigt”, och efter det göra en bedömning om vi blir godkända! Anledningen är ”för mÃ¥nga bedragare som startat upp webshopar tidigare.” Är detta ett normalt förfarande verkligen? Vad har reslutat, balans med saken att göra? Jag frÃ¥gade, men hon sa att det var viktigt, annars skulle vi inte bli godkända. Känns lÃ¥ngsökt och aningens skumt mÃ¥ste jag säga. Har nÃ¥gon annan varit med om detta?
Mvh Marie