Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
20 januari, 2017 kl. 12:48 #183141
mcdoktorn
Deltagare@logic 89048 wrote:
Flatsome är kanon. Där borde mitt tips fungera finfint.
Tackar för tipset.
Ska be sonen att titta på detta.
Det är han som gör det mesta av uppbyggnaden av webshoppen.20 januari, 2017 kl. 12:42 #183140mcdoktorn
Deltagare@OscarJ 89136 wrote:
Gäller verkligen ångerrätten för beställningsvaror ?
http://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/
När ångerrätten inte gäller
Det finns undantag då ångerrätten inte gäller. Du är skyldig att informera konsumenten om ångerrätten inte gäller för köpet.Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel.
Tack för ditt svar.
Nu är det inte specialtillverkade reservdelar, utan det gäller reservdelar som säljs sällan, och ofta kan vara relativt dyra.
Det är inget man vill ha liggande på lager.20 januari, 2017 kl. 12:41 #183139mcdoktorn
DeltagareTack för ditt svar.
Nu är det inte specialtillverkade reservdelar, utan det gäller reservdelar som säljs sällan, och ofta kan vara relativt dyra.
Det är inget man vill ha liggande på lager.20 januari, 2017 kl. 09:32 #183132mcdoktorn
DeltagareAngående köpvillkor och distanshandelslagen.
Vi importerar reservdelar till motorcyklar, och har ett problem
när kunder beställer det vi kallar ”beställningsdelar”
Beställningsdelar är delar som vi normalt inte lagerför, utan bara tar hem på beställning
när en kund så vill.
Men om ångerrätten gäller fullt ut, så har vi snart ett stort och dyrt lager som bara värmer hyllorna.
Det rör sig ofta om relativt dyra delar också.
Finns det något bra sätt att komma runt denna problematik?Mvh.
Kari9 januari, 2017 kl. 16:54 #149369mcdoktorn
DeltagareTackar för hjälpen.
Vi ska testa era förslag.
Använder temat Flatsome på mcdoktorn.se -
FörfattareInlägg