Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
29 augusti, 2014 kl. 17:08 #176003
Micke
DeltagareHej, tack för svar.
Om vi bortser från praktiska skäl och tittar på de som är mest profitabla istället hur ser det ut då?
Låt säga att jag skickar de orders under 200NOK varuvärde från det svenska bolaget istället?
”Men det är nog mest en akademisk frÃ¥ga om du har ett NUF och kör det sÃ¥ skall du sÃ¥vitt jag vet använda det vid all handel med Norge. Men med det sagt sÃ¥ har jag blivit överaskad av lösningar i Norge förut.”
Okej så jag måste använda den norska bolaget med all handel mot norge?
30 november, 2013 kl. 09:32 #170682Micke
DeltagareDet finns några svar som berör ämnet här: https://ecommerce.org/sv/expertpanelen-svarar/vem-tar-ansvaret-vid-utlamning-mot-fel-id-handling/
16 april, 2013 kl. 11:02 #162846Micke
DeltagareOfta så behöver kontot saneras för att få en högre QS vilket kommer leda till bättre/billigare resultat i längden.
Men det bästa vore kanske att du köper några timmar av din leverantör och låter de berätta hur de kommer gå till väga om du är osäker på vad du köpt för tjänster. Ju mer de förstår av din verksamhet/affärsmodell desto bättre resultat kan de troligen leverera.
18 januari, 2012 kl. 21:32 #134522Micke
DeltagareHej Mats, nedan finner du mina snabba reflektioner.
Flera av de absolut bästa exponeringsytorna utnyttjas kanske inte till fullo (tex på denna sidan där det istället består av en stor bild med en rubriktext i).
Menysystemet till vänster tycker jag är inte är tillräckligt intinutivt, varken pÃ¥ startsidan och pÃ¥ undersidan när man fÃ¥r upp ’+’ tecknet.
PÃ¥ produktvisningssida:
– Saknar en markering av vilken flik som är aktiv (testar jag att klicka pÃ¥ information och redan stÃ¥r där sÃ¥ händer ju inget), det är inte tydligt att det är flikar.
-Sitter jag pÃ¥ en lite mindre skärm eller helt enkelt har gjort fönstret lite mindre och klickar pÃ¥ ”Visa fler bilder” sÃ¥ 1) studsar sidan till toppen. 2) besökaren kommer inte se de nya bilderna om det ligger utanför fönstret eller upplösningen.
– ”Finns i lager” testa gärna med tex ”Finns i lager för omgÃ¥ende leverans” och se vad som konverterar bäst.
– Brödsmulorna leder till lite konstiga sidor beroende pÃ¥ vilken produkt man stÃ¥r pÃ¥, tex denna sidan verkar jag inte kunna komma till genom den vanliga menyn
– Brukar dina kunder köpa flera av en produkt sÃ¥ kan det vara en idée att ha ett fält där kunden kan fylla i antal av varan (att klicka pÃ¥ plustecknet eller köpknappen flera gÃ¥nger är alltid frustrerande). Stafflade priser kan vara ett knep här med för att fÃ¥ besökaren att köpa större kvantiteter.
– Dina varor verkar tillhöra varumärken, om dessa kända kan ett förslag vara att knyta ihop dessa sÃ¥ kunden kan se alla produkter frÃ¥n ett varumärke pÃ¥ en sida. Detta kan bli en stark sida i sökmotorernas ögon.
– Produktrecension, det verkar inte gÃ¥ att välja hur mÃ¥nga L jag ska lämna.
– Vid frÃ¥gan som tillhör recensionen gör gärna sÃ¥ man kan klicka direkt pÃ¥ bilden (siffran) för att kunna markera radioknappen
– Sidans längd verkar alltid bero pÃ¥ högerkolumnen, det gör att under produktvisningen sÃ¥ blir det ett lÃ¥ngt vit fält utan nÃ¥got i innan sidfoten kommer fram. Outnyttjad yta att exponera pÃ¥!Reflekterar över att det inte är nÃ¥got fokus pÃ¥ att fÃ¥ besökarna att konvertera till nyhetsbrevsprenumeranter. Detta verkar ligga undangömt pÃ¥ en undersida som jag kommer Ã¥t genom toppmenyn.
Menyn som ligger i botten, något därifrån tror jag kan vara vettigt att få in i toppen med. Tex Om oss. Nyss nämnda sida har en högermeny som är väldigt svårt att få en översikt av.
I produktlistorna så kan det vara en idée att märka ut vissa varor som ni vet är storsäljare eller liknande för att sätta fokus på detta. Så ni styr kunderna mot de produkter ni alla helst vill sälja.
NÃ¥got jag saknar är tydliga flöden. Detta är nÃ¥got som ofta görs genom att använda tvÃ¥ färger som sticker ut, ett huvudflöde (köpknappar, till kassan etc) och en sekundär färg som har lite mindre fokus men är nr 2 som besökaren fäster blicken pÃ¥. Tex har jag lagt nÃ¥got i varukorgen och klickat runt lite pÃ¥ sidan sÃ¥ skall det inte gÃ¥ att missa ”Till kassan”.
När man lägger nÃ¥got i kassan som kräver batterier, sÃ¥ kan det för merförsäljningen och för att höja snittordern testa en funktion ”du missade väll inte batterierna nu?!” eller ”kanonerbjudandne pÃ¥ batteri till när du köper X” för att fÃ¥ kunden att känna att do mhar gjort en kanonaffär.
Ursäkta om det blev lite omstrukturerat svar, men det är elclassico (fotboll) på tv
11 december, 2011 kl. 20:49 #132125Micke
DeltagareSw* edat*HEJ*a.se (?)
27 juni, 2011 kl. 19:53 #124148Micke
Deltagaretjenare! jag byggde några till bagsy.se, kan lägga upp dom i bloggen senare under kvällen. Det är inte alls svårt att bygga egna. Det ända jag hakade upp mig på att man bara kunde testa live (vad jag kunde se).
Förresten ställ in så att man gör valet direkt i kassan och skicka bara med parametern för vilket betalsätt ni vill ha så slipper kunden ett krånligt steg hos dibs.
Sätter mig och skriver ett blogginlägg om det nu så om några timmar ska vi se om jag har något bra.
mvh
13 mars, 2011 kl. 14:21 #120358Micke
DeltagareGreger, vi körde med på EABs grejer förut. Handlade en del från Gemo med som har blandat beg/nytt. Fördelen med att köpa från eab är att det inte är något problem att i framtiden få tag i fler hyllplan m.m
Butiker som ska byta inredning slänger ofta gamla hyllorna m.m så att vara framme vid sådana tillfällen kan ju vara smart om man har liten budget. Dock brukar det inte bli så optimerade flöden..
Jobbade några gånger med att bygga upp lagerinredningar, ska ni börja bygga lite högre och mer avancerade lösningar så råder jag alla till att ta in folk som är proffs på det. Ett felmonterat pallställ med förmycket vikt på fel ställen är rent livsfarligt (det kan räcka med några millimeter fel på ett ställe och är då pallstället 5-10m högt så blir det ju en del lutning).
Dan hur har det gått med dina truckdrömmar förresten
Förresten för alla er som kör egna lager och får stå för värmen själva, kan varmt rekommendera en clean burner, vi värmde 300kvadratmeter (höglager) hur fint som helst till mer eller mindre ingen kostnad alls. Kunde vara lite meckigt i bland att rengöra munstycket om man fått tag i dålig spilolja (inget kul när den stoppat under natten och komma på morgonen till ett iskallt lager, men det är smällar man får ta
)
13 mars, 2011 kl. 10:13 #120336Micke
DeltagareBra tankar från allihopa,
Mats, har du kört något test med Köp istället? Jag är ju inte intresserad av dom som vill läsa om produkten utan dom som vill köpa
Nä men ni allihop förstår vad jag menar, jag vill ha dom besöken som konverterar mest i antal avslut. (har läst ibland om folk som gjort förändringar och hur dom ökat konverteringen i % av besökare. Vilket eg inte säger något om dom säljer mer innan eller efter.)
Hellre 100 besökare och 20 handlar med Köp i title. Än 200 besökare som läser om produkten men 10 handlar? Nu har jag inte tillräckligt med trafik och bara en halvfärdig shop online så jag har inte någon större statistik att titta på.
(debaser) Visst att köra enbart dom bästa nyckelorden i titlen utan massa annat bör ju ge den absolut bästa rankningen, men ponera att man ligger på förstasidan i SERP och i toppen ändå så handlar det väll mer om att få klicken som ger köp.
Jag får helt enkelt se till att få mer trafik så jag kan analysera själv.
Börjar med att sätta produktsidorna med:
Köp |prodnamn| |varumärkesnamn| – |site.se|Mats jag känner inte riktigt till dina produkter men hur viktigt är varumärkena i dina sökningar dÃ¥ du inte namner dom alls? Eller innehÃ¥ller kategorititlen/gruppen varumärket?
Sen måste jag säga att jag själv hade aldrig klickat på första sökresultatet med sweetheart video då beskrivningen är på engelska och jag vill handla från svenska shoppar.12 mars, 2011 kl. 08:32 #120308Micke
Deltagaredebaser, jag håller med dig men det är nog svårt att komma ifrån den blandade kvalitén då det är väldigt svårt att veta själv vilken nivå man skriver på och alla har olika inställning till vad som är relevant att skriva om. Men jag tycker det är lite att just det är tjusningen på siter där innehållet till stor del är användargenererat.
18 januari, 2011 kl. 17:44 #118048Micke
Deltagareanalytics loggar inte köp som sker när js är avstängt så det kanske går jämt upp?
-
FörfattareInlägg

