Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 118 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #180832
    MickeB
    Deltagare

    @palle_m 85951 wrote:

    Hej

    jag har en prestashop har dock svårt att spåra köp gjorda i KCO.

    @nordicwebteam 86065 wrote:

    Du måste ha en trackingkod på tacksidan. Jag skulle ta kontakta med Klarna och Prestaworks för att få hjälp med det.

    Varken Klarna eller Prestaworks hjälper tyvärr till med detta (såvida man inte är kund hos Prestaworks). Man får fixa det själv.

    Om du är slängd i PHP så går det till så här:

    1. Sätt de variabler du behöver i filen /modules/klarnaofficial/controllers/front/thankyou.php

    2. Lägg sedan analyticskoden i /modules/klarnaofficial/views/templates/front/kco_thankyoupage.tpl

    #180657
    MickeB
    Deltagare

    @mh_14 85861 wrote:

    Min fråga är alltså, hur bör jag gå vidare?

    Det finns två vägar att gå. Antingen polisanmälan eller via advokat. Visst kan du skicka en räkning direkt, men det finns vissa regler kring sådana brev som kan vara bra att känna till innan du skrider till verket.

    Kontakta en advokat (inte en jurist) som kan skriva ett välformulerat brev till tjyven. Det kostar en slant, men brukar gå på ett ut.

    Skicka PM om du vill ha telefonnummer till en bra advokat inom ämnet.

    #180082
    MickeB
    Deltagare

    …felpost

    #179792
    MickeB
    Deltagare

    @Joel B 67418 wrote:

    @LEDwebb och @lenp
    Google Analytics med KCO är löst, det går bra att ta kontakt med oss för mer information.

    @PLandgren 83266 wrote:

    Detta lÃ¥ter mycket lovande, men det stämmer tyvärr inte med den bild jag har. Vi kör KCO tillsammans med Prestashop, men fÃ¥r inte alls Google Analytics att visa nÃ¥got vettigt för e-handelsspÃ¥rning… Hoppas därför pÃ¥ att höra om nÃ¥gon hittat lösningen?

    Kan bekräfta att det inte är löst. Har varit i kontakt med både Klarnas utvecklare och en av Joels kollegor på Prestawoks. Ingen av dem har tid/möjlighet att tala om hur man löser det eller ens lösa det åt oss mot betalning.

    Så om det finns någon PHP-utvecklare där ute som är insatt i Prestashop, hur hooks fungerar och vet hur Klarna checkout är uppbyggt, är vi mycket intresserade av en kontakt. Det här kan inte vara speciellt svårlöst för rätt person.

    #167987
    MickeB
    Deltagare

    @timpelt 84617 wrote:

    Jag ska börja sälja pÃ¥ Fyndiq, och jag inte för i hela min värld förstÃ¥ varför och hur fyndiq kan fÃ¥ säga att dom tar 50 kronor i frakt, men behÃ¥ller pengarna själva? Dom skickar ju knappast nÃ¥got och vi som säljer fÃ¥r inte frakt pengarna?! Bör ju vara falsk marknadsföring eller dylikt vafan…

    Du väljer själv om du vill stoppa din marginal i ditt eget företags ficka, eller i någon annans företags ficka. Väldigt många väljer idag, av någon anledning som jag inte förstår, att stoppa den i andras företags fickor till nackdel för skatteverk, lönekostnad, expansion och kaffe till kontoret. Personligen föredrar jag att stoppa den i mitt eget företags ficka snarare än att göda 5-10 personer på någon merförsäljningskanal.

    Jag frågar mig, precis som du, när folk ska vakna upp och förstå vart det här leder på lång sikt. De som sitter i toppen på dessa merförsäljningskanaler och alla andra företag som ska ha en del av din vinst utan att göra något riktigt arbete, skrattar förmodligen hela vägen till banken. (Nej, jag anser inte att säljjobb och att tjata sig till en inkomst är ett riktigt arbete)

    Så för att svara på din fråga: Olagligt? Nej. Dumt? Ja.

    #179538
    MickeB
    Deltagare

    @MyJosephine 84104 wrote:

    Är där något speciellt jag bör tänka på inför julen och göra för att nå ut inför denna?

    Köp hem tejp och fraktetiketter. Överdriv. Resten löser sig! :)

    #179496
    MickeB
    Deltagare

    @Joel B 84066 wrote:

    Problemet med den lösningen är att den gäller enbart för basprodukten. Om du har en produkt med kombinationer (attribut) så måste funktionen utökas och modifieras en del för att du skall kunna ange plats även på kombinationsnivå.

    Uppmärksamt!

    Det är korrekt. Har man produkter där kombinationerna är utspridda på lagret så krävs det mer.

    #179487
    MickeB
    Deltagare

    @pietrostavros 84041 wrote:

    Jag har haft Prestashop en längre tid nu och vid den senaste uppdateringen som jag gjorde (1.5.3.1) så hade dom plockat bort fältet för lagerplats (stock location). Det är för mig en gåta eftersom det är ett måste att jag får ut det värdet på plocklistorna (delivery slips).

    Funktionen är inte bortplockad. De har bara dolt fältet i tpl-filen.

    Gör följande:

    1. Öppna filen /themes/default/template/controllers/products/informations.tpl

    2. Lägg in följande kod på önskad plats:

    Code:

    #177782
    MickeB
    Deltagare

    @MyJosephine 81902 wrote:

    NÃ¥gon som vet hur man ordnar en produktlista som fungerar till Facebook, via Prestashop?

    Det funkar med samma lista som till google merchant (som det finns moduler för till prestashop). FrÃ¥gan är bara hur man sedan fÃ¥r ut produkterna som annonser… Mycket rörigt..

    #161187
    MickeB
    Deltagare

    @andret 81171 wrote:

    Vi säljer ut ett lager med väggdekor och väggtexter till kalaspris på grund av platsbrist.

    Det där är normalt färskvaror som bör monteras omgående efter tillverkning. Hur länge har dom legat på lagret?

    Är det egentillverkat eller kina-grejer?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 118 totalt)