Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
29 februari, 2012 kl. 09:59 #137824molkom DeltagareIntresserad av resultatet Som jag förstÃ¥r det tar bÃ¥de Payer och PayEx numera hand om bankinlösen Ã¥t dig och du betalar cirka 4-5SEK per transaktion men dÃ¥ inklusive kortinlösenavgift. Känns som en bra deal om man bara vill Ã¥t direktbetalning! 14 februari, 2012 kl. 14:14 #136524molkom DeltagareTack för era bra svar, mkt skönt att kunna ta bort det frÃ¥n listan med ’möjliga problem’ 13 februari, 2012 kl. 15:13 #136426molkom Deltagare@GregerA 33866 wrote: Man kan lösa in maximalt det reserverade beloppet, men om den verkliga fakturan av nÃ¥gon anledning är pÃ¥ ett lägre belopp sÃ¥ blir det det lägre beloppet som vi löser in. DÃ¥ slipper man en del Ã¥terbetalningar. Man kan dock bara gör en inlösen per transaktion, sÃ¥ restorder fÃ¥r hanteras genom att hela beloppet dras vid första leveransen. Vi hÃ¥ller sedan reda pÃ¥ dessa bokföringsmässigt som förskott frÃ¥n kunder. 
 Exakt hur det gÃ¥r till att lösa in ett lägre belopp kan skilja mellan olika PSP:er. Hos Auriga mÃ¥ste man först göra en ReverseAuthorization med det nya beloppet, och sedan en Capture.Ett problem som jag har stött pÃ¥ är att man inte kan hÃ¥lla belopp reserverade i särskilt mÃ¥nga dagar dÃ¥ det styrs av kundens/kreditkortutgivarens bank(?). Jag har fÃ¥tt höra 3-5 dagar, men jag skulle behöva reservera belopp i Ã¥tminstone 6 dagar… gÃ¥r det att komma runt pÃ¥ nÃ¥got sätt eller blir jag tvungen att dra hela beloppet först och sedan Ã¥terbetala vid avbokning? (blir dubbel transaktionskostnad eller mer…) 7 februari, 2012 kl. 14:12 #135880molkom DeltagareRiktigt bra svar Greger, tack! FÃ¥r man frÃ¥ga vad du använder för affärssystem? Jag funderar pÃ¥ om system som Specter/Fortnox gÃ¥r att integrera pÃ¥ nÃ¥got smart sätt… 7 februari, 2012 kl. 14:06 #135878molkom Deltagare@skinza.se 34049 wrote: Vi är nöjda med dem! Inget att anmärka än sÃ¥ länge! Betalningen sker pÃ¥ ett smidigt sätt och deras kundtjänst svarar snabbt! Skulle jag önska nÃ¥got skulle jag vilja ha en bättre admin-del. Men utÃ¥t fungerar de mycket bra! FÃ¥r jag frÃ¥ga vad du saknar i admin-delen? 7 februari, 2012 kl. 14:05 #135877molkom DeltagareDu säljer inte in Auriga jättehÃ¥rt Du vet ingen som har erfarenhet av NetsAxept och vad folk tycker om dem? (För mina belopp är Payson inget alternativ sÃ¥ just i denna trÃ¥d vinner Auriga per default Payson Vs. Auriga-matchen ) 3 februari, 2012 kl. 08:36 #135602molkom DeltagareTack för förtydligande av bokföring etc; borde inte bli nÃ¥got problem för mig med ordernr och sÃ¥ vad det ser ut! @GregerA 33840 wrote: Jag kan ju tillägga att vi använder manuell capture, dvs vi begär inlösen pÃ¥ en transaktion efter att vi har fakturerat ordern. Jag har förstÃ¥tt att mÃ¥nga kör med automatisk (instant) capture och dÃ¥ löses transaktionen in redan när betalningen i weshopen görs. Du är ju kunnig sÃ¥ undrar om du skulle kunna hjälpa mig förklara möjligheterna här dÃ¥ support verkade ha svÃ¥rt när jag ringde… Först, för att kolla att jag förstÃ¥r dig rätt: 1) När kunden registrerar köp sÃ¥ reserveras hela beloppet (?) men ni drar det ej. 
 2) När ni har fakturerat ordern sÃ¥ gÃ¥r ni själva in i systemet och klickar pÃ¥ ”begär inlösen” eller liknande? (eller har ni automatiserat detta – gÃ¥r det?)
 3) Det belopp som begärs inlösen pÃ¥ är det reserverade beloppet.Detta liknar vad jag behöver uppnÃ¥ men jag har vissa försvÃ¥rande modifikationer: Jag vill trigga inlösen automatiskt vid ett av tre tillfällen sÃ¥ mÃ¥ste gÃ¥ att automatisera via API – vet du om det stöds av nÃ¥gon? Exempel: trigga inlösen när kunden trycker pÃ¥ en ”Ã¥ngra”-knapp pÃ¥ sina sidor (ej sÃ¥ det är exakt men likvärdigt) och dÃ¥ enbart pÃ¥ reservationsavgiften, eller trigga när en viss tidsgräns har passerat och beroende pÃ¥ tidsgräns dra halva eller hela beloppet frÃ¥n kund. Vad jag undrar är m a o om man kan koppla inlösen till händelser i min webbportal, till egna tidskopplade triggers (vi kan skicka en ”signal” till växel om att vi vill inlösa ett visst belopp vid ett visst tillfälle), och om man kan välja att dra ett mindre belopp än vad som har reserverats. Kanske finns annat sätt att lösa pÃ¥? Om nÃ¥gon som jobbar hos betalväxel läser detta ser jag fram emot svar även frÃ¥n er 3 februari, 2012 kl. 08:18 #135594molkom Deltagare@skinza.se 33825 wrote: Vi kör med Klarna, PayPal och Auriga. 
 Direktbetalning har vi avaktat med dÃ¥ det är rätt dyrt!Du kör en smiley efter Auriga, antar dÃ¥ att ni är nöjda med dem? Läst en del oroväckande sÃ¥ funderar pÃ¥ att avtala med Payer, Paynova, Nets Axept (samma ftg visserligen) eller annan aktör ist även om det blir lite dyrare per transaktion. Jag har höga volymer och lÃ¥g kostnad per köp sÃ¥ behöver marginalen… Vad gäller Paypal sÃ¥ gÃ¥r allt med en %-sats bort för mig dÃ¥ det blir tokdyrt med min affärsmodell. Och oavsett skulle jag inte enbart förlita mig pÃ¥ Paypal dÃ¥ mÃ¥nga inte har ett konto där och inte heller orkar skaffa (de mindre datakunniga motsätter sig oftast i min erfarenhet). 3 februari, 2012 kl. 08:14 #135593molkom DeltagareIntressant, betalar du nÃ¥got extra för att ’köra kundnummer via svea’? Jag skulle ocksÃ¥ kunna tänka mig annat gränssnitt men vill inte ligga pÃ¥ fler fasta mÃ¥nadskostnader. Du sa tidigare ’aldrig nÃ¥gra problem längre’ men antar det inte gäller nu. Hmm, känns inte helt bra med feedback jag läst här om dem… 3 februari, 2012 kl. 00:39 #135583molkom Deltagare@Jimmy Öström 26148 wrote: Jag har kvar Auriga fast nu genom Svea web pay. Aldrig nÃ¥gra problem längre dÃ¥ jag tar allt genom Svea + att deras gränssnitt gör att det är typ 1000 gÃ¥nger enklare att utföra Ã¥terköp osv än hos Aurigas piss gränssnitt. Hur gÃ¥r detta till? Betalar du dÃ¥ bÃ¥de Svea och Auriga? Antar inte, men hur är det löst rent praktiskt (om du orkar förklara )? Sedan är jag mycket intresserad av Nets axept advanced med 1:-/transaktion och inga ’dolda’ avgifter. Men, Nets och Auriga är ju nu ett och samma bolag om jag har förstÃ¥tt rätt, dock med tvÃ¥ separata betallösningar? Jag har fÃ¥tt ett riktigt bra pris av Auriga som slÃ¥r Nets dock, men hur mÃ¥nga misslyckade transaktioner kan man räkna med? 25% ser jag nÃ¥gra i trÃ¥den närmat sig, men det brukar kanske inte vara högre i a f? Viktigast för mig är ett API där jag kan ställa in att Ã¥terbetalningar sker automatiskt om kunden klickar ”Ã¥ngra köp” pÃ¥ sajten inom Ã¥ngerperioden. Kommer ha högvis med transaktioner sÃ¥ kan inte sitta manuellt med dessa! Sedan är jag orolig att nÃ¥gon nämnde att Auriga visar alla transaktioner, även misslyckade, som transaktioner. Jag mÃ¥ste ju kunna skilja pÃ¥ vilka som gÃ¥tt igenom och ej för att summera antalet sÃ¥lda tjänster pÃ¥ riktigt… detta mÃ¥ste väl gÃ¥?? 
- 
		FörfattareInlägg
 
				 Som jag förstår det tar både Payer och PayEx numera hand om bankinlösen åt dig och du betalar cirka 4-5SEK per transaktion men då inklusive kortinlösenavgift. Känns som en bra deal om man bara vill åt direktbetalning!
 Som jag förstår det tar både Payer och PayEx numera hand om bankinlösen åt dig och du betalar cirka 4-5SEK per transaktion men då inklusive kortinlösenavgift. Känns som en bra deal om man bara vill åt direktbetalning! Du vet ingen som har erfarenhet av NetsAxept och vad folk tycker om dem?
 Du vet ingen som har erfarenhet av NetsAxept och vad folk tycker om dem? 
															