Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
31 mars, 2010 kl. 14:19 #109653
MST
DeltagareEmil > hÃ¥ller med om ojämnheten, det ska vi försöka fixa med att göra tre olika grundinställningar för bilderna, genom att de ”fÃ¥r” vara antingen kvadratiska eller tvÃ¥ fasta höjder, blir bättre grid av det tror jag … och utan att röja för mycket strategier kring vÃ¥ra utlandssatsningar kan jag nog säga att ambassader ligger högt pÃ¥ kontaktlistan …
(tack igen för engagemanget!)
31 mars, 2010 kl. 09:45 #109639MST
DeltagareTackar!
Grymt med positiv respons, det gör att vi får bättre case när det kommer till förändringsläge …
Jag tror på många små förändringar efter plattformen är klar, inte en massa stressade totalomgörningar som verkar vara melodin för många. Erbjudandet är viktigare än huruvida den gröna nyansen är perfekt eller pixlar hit och dit (förutsatt att man nått en viss höjd i grundutförandet … )31 mars, 2010 kl. 09:30 #109637MST
DeltagareJa det är en helt egen plattform, lite längre utvecklingstid men betydligt roligare och lättare att påverka grunderna …
31 mars, 2010 kl. 09:15 #109635MST
DeltagareEmil > noterat, och bra åsikter därtill. Tack igen.
Dan > fixat bild. Tack!
31 mars, 2010 kl. 07:47 #109632MST
DeltagareEmil > ytterligare bra feedback.
Vissa saker är ju tycke och smak faktiskt (jag tycker t ex inte att man ska fylla ut vit space utan istället försöka hitta en balans i formen som gör att sidan ”andas”) …
BlÃ¥tt och gult höll inte hela vägen i mÃ¥l, vi har sÃ¥klart kört det en del fram och tillbaka, men som du själv säger, det blir för tacky. Vi vill ge folk vÃ¥r tolkning av vad ”Swedishness” / svenskhet faktiskt är och dÃ¥ gÃ¥r flaggan bort. Lite larvigt att bli sÃ¥n, men vi har aktivt valt bort gult, blÃ¥tt, kronor och andra (i mitt tycke) lite väl nationalistiska symboler. Webben är ju gränslös …
Dina idéer om ”show all brands” etc är jättebra, kommer vi nog att implementera ocksÃ¥. Det är som sagt svÃ¥rt att förstÃ¥ att man hamnar pÃ¥ en ”etta” genom klick pÃ¥ dessa knappar. SÃ¥: guldstjärna för den inputen!
Rikard > duly noted. Frakt / villkor ska flyttas till en mer prominent plats. Eventuellt gör vi knappen svart eller så för att den ska bli mer utmärkt. Avvägning avvägning
Tack igen!
31 mars, 2010 kl. 06:21 #109628MST
DeltagareEmil > Ny logga (med tagline alltså) nu!
😎31 mars, 2010 kl. 05:26 #109627MST
DeltagareEmil: tack för kommentarerna, det där med loggan (nästan exakt som du beskriver faktiskt) har vi planerat in för uppdatering – kommer snart!
Vad gäller gluggarna som skapas längst ner är det en sÃ¥n sak som jag stört mig lite pÃ¥ själv, men som tyvärr kommer av det faktum att vi vill ha olika höjd pÃ¥ bilderna … sÃ¥ det är svÃ¥rt att komma ifrÃ¥n dÃ¥ spalterna gÃ¥r pÃ¥ ”antal produtker” …
Och angÃ¥nde ”röran” kan jag bara svara att, ja – det finns en tanke med att det ska vara pÃ¥ det viset, kanske kan vi strama upp det i framtiden men det är under utvärdering. Vi gilllar känslan i en riktig fysisk butik och vill förmedla den online, d v s att man kan slötitta / browsa runt och inte ha nÃ¥n direkt plan … jag vet att det gÃ¥r emot gängse ehandel-design-normer men det behöver inte vara dÃ¥ligt som vi ser det!
Och om färgerna: de är såklart testade och utvärderade, och den hallonröda (eller blekt faluröd som vi säger
) gillar vi som bara den –*den profilerar nästan halva sajten tycker jag.
Sen det där med knappar & menyer … det är ju en evig knäckfråga alltså. För man vet ju att konverteringen ökar med dataspelsknappar och 3d / skugg-effekter, men vi har lagt det på just köpknapparna för att särskilja dem.
Sen har jag en personlig smak som gör att jag inte riktigt gÃ¥r loss pÃ¥ allt bling-bling som finns i ”modern” webbdesign, där man löser allt genom att hotta upp det istället för att kika pÃ¥ funktionalitet och innehÃ¥ll lite till …
Menyerna ska komma i andra hand. Och att vi har add to cart OCH read more (två olika knappar) är ett resultat av att man måste göra fler val på vissa produkter, men jag håller med om att det kan vara förvirrande. Detta är också under utredning …!SÅ, in conlusion: tack för din feedback –*det uppskattas – och flera punkter har letat sig in på listan till nästa möte med programmeraren …
30 mars, 2010 kl. 12:03 #109612MST
Deltagarekylli: precis, vi har fokus på utlandet, därav engelska och Euro som default. Affärsresenären är en av våra skarpaste (och rikaste*…) målgrupper, så där har du helt rätt! Inte minst om vi kan sköta logistiken så att de slipper släpa på presenterna själva …
30 mars, 2010 kl. 10:41 #109608MST
DeltagareTackar Kalle, ska bums vidarebef till våra kodknackare och höra deras tankar!
/Mathias
30 mars, 2010 kl. 08:15 #109603MST
DeltagareTack för input och beröm.
Och tips, såklart.
Kommer t ex adaptera en liten dropdownpil efter Tildas kommentar och svensksajterna är också toppentips.
Tanken frÃ¥n början var att vi skulle ha hela affären pÃ¥ en sida, men ju fler produkter vi lagt till desto mer lutar det Ã¥t att ”sÃ¥lla” lite eller dra en gräns vid typ 100 produkter för att det inte ska bli för mycket …Det är ju svÃ¥rt detta med att vara ”säljig” online, man blir lätt medryckt i en allmän kommershets och glömmer bort att odla en egen profil och egna strategier. Jag tror pÃ¥ en längre startsträcka och smÃ¥ förändringar över tid som gör att ens business hÃ¥ller i lÃ¥nga loppet –*speciellt som vi bara finns pÃ¥ nätet.
Har man en fysisk affär eller flera andra arenor kan man gå ut lite hårdare –*då finns det redan förtroende hos kunder och man kan se det som en bonuskanal liksom …Ska försöka ge feedback själv på detta forum, känns roligt att ha dialog kring dessa superintressanta saker med andra insnöade, kloka och engagerade människor!
-
FörfattareInlägg