Forumsvar skapade

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #183110
    nitlott
    Deltagare

    @OscarJ 89078 wrote:

    Det känns som att ditt enda mål är att försöka svartmåla Telenor. Tyvärr så gör ditt sätt att
    formulera dig på (-raderat-) att det bara känns som en smutskastning. Jag får bilden av att du är en väldigt jobbig
    person att ha att göra med, något som kanske Telenor också upplever.Du skriver att det hänt mer saker men hänvisar
    till gamla saker, något känns riktigt dåligt med hela den här tråden.

    Det känns som ditt enda mål är att göra personangrepp, antagligen för att du är köpt av Telenor. Tyvärr så gör ditt
    sätt att formulera dig på (-raderat-) att det bara känns som om du raderat. Jag får bilden av att du är en
    välldigt jobbig person att ha att göra med nogot som andra och så läser dina inlägg ochså upplever .

    Du läser naturligtvis bara det du vill läsa och läser in saker som ska passa din agenda för att göra personangrepp
    när du kunde valt att läsa att det handlar om betaltjänst juridik mellan kunder och två olika bolag som sysslar med
    ehandel.

    #183109
    nitlott
    Deltagare

    Er? OscarJ är den som startade personangreppen och är han tillbaka igen med personangrepp, så då får du väll hiva ut han ur forat eftersom din radering inte funkar?

    #183086
    nitlott
    Deltagare

    Tja det står ju en hel del i tidigare poster, har du inte läst igenom?

    Det är väll helt uppenbart vilken systematik t.ex banker haft och har under välldigt många år att konsekvent ge dåliga råd, undahålla information, begära groteska avgifter, ge dåliga räntor och så vidare, det viktigaste är inte kunden, utan hur banken kan tjänar pengar. Och de gör det genom att år efter år leverera dåliga produkter och tjänster. Så vad är nytt under solen då? Tja att de är ännu sämre nu än året innan.

    Härvan fortgår och således framkomer mera dumheter, men jag hade ju hoppats på lite mer av debatt här på forat kring sådant här av er andra?! hela den här delen av forat handlar ju om betalsystem som sådant och det borde ju ligga i er framtida oligarkers intresse av hur ni lättast och smidigast kan sno åt er era så-kallde kunders stålar, eller hur?:)

    #183079
    nitlott
    Deltagare

    Nu har det hänt saker, otroliga saker och helt sannslösa saker och saker som jag
    gått och haft små misstankar kring och som jag dessutom fått på pränt från
    streber idioterna på SHB!

    #149184
    nitlott
    Deltagare

    Efter en drös med email mellan oss och Telekområdgivarna så kan man rakt avfärda dem. De är ingenting än en lobby organisation och smiley face front för telekombolagen och något intresse i att som de påstår medla och agera länk mellan kund och bolag är lika med noll
    och intet och vad annat att förvänta sig egentligen, deras personal verkar vara ”bakom flötet” med tanke pÃ¥ hur dom bemöter fakta som läggs fram , men bra att fÃ¥ det utrett engÃ¥ng för alla.

    Slösa inte din tid med dem.

    #183010
    nitlott
    Deltagare

    Vart in pÃ¥ HB igen för att skapa ett reklamations ärende, efter 40 minuter av rotande i HB’s affärsystem sÃ¥ fÃ¥r handläggaren fram att det inte fins ärende rutiner i deras affärssystem som omfattar direktbetalningar, än mindre direktbetalningar som bokförst felaktigt pÃ¥ grund av krashade betalsystem. SÃ¥ nu handläggs detta ”manuellt” sÃ¥ som de gjorde pÃ¥ medeltiden medelst lös pappers lapp med handskrivna noter och kabel telefon! Ska bli intressant och se om det fungerar!

    #183007
    nitlott
    Deltagare

    Elkraft:
    Intressant förslag , s å fort banken öpppnar igen så ska vi för andra gången pröva göra en reklamation. Om allting hade fungerat enligt regelverk hade ju chefen på detta kontor självmant öppnat ett reklamations ärende.

    Vi har tidigare under processens gÃ¥ng efter det första lokalkontors besöket pratat med HB’s internet betalnings avd och de kunde ochsÃ¥ konstatera att processen gÃ¥tt igenom och att pengarna ligger och skvalpar pÃ¥ Telenors konto.

    Det märkliga är att inte heller de öppnade att reklamations ärende automatiskt utan de instruerade oss att gÃ¥ till ett lokalkontor omigen och söka öppna ett ärende, eller ”process” som han kallde det.

    Problemet här är ju att ingen följer ett tydligen satt och spikat regelverk.

    Finansinspektionen? Tja de har ju inte världens bästa rykte direkt och en raportering dit verka leda…ingenstans citat:
    Den information som vi fått från dig, eller andra, använder vi i vår tillsyn, för att företagens beteenden ska förbättras. Däremot kommer vi inte att driva just ditt fall vidare, det behöver du göra själv. Du har dock bidragit till att förbättra finansmarknaden, vilket vi tackar dig för.

    GregerA.

    Tack för input Greger!

    Det beror väll på hur själva signeringen går till och hur den ser ut rent juridiskt och hur det är kopplat till signal flödet i betalsystemet nått kund rimligtvis inte behöver veta eller ens ska veta eftersom det är en slutet krypterat system. I egentlig mening så ska det enda en kund behöva göra är att kolla sitt konto och raportera ett köp/referens nummer om det blir fel i flödet sen ska resten rulla automatiskt.

    Om nu juridiken inte täcker betalsystem som brakar ihop strax efter signering så får vi ju ett juridiskt vacum.

    Vi har ju t.ex handlat av dig ett ”antal” gÃ¥nger under Ã¥rens lopp och det har alltid funkat även om du eller dina under huggare ett par gÃ¥nger vart lite slö att kolla gjorda och godkända direkt betalningar som legat och skvalpat pÃ¥ ert konto sÃ¥ har det efter en email pÃ¥minnelse alltid fungerat sÃ¥ om nu det är som du beskriver det sÃ¥ är det ju synnerligen märkligt om Telenor saknar en sÃ¥dan fundamental funktion som automatisk astämning och eller sÃ¥ fungerade den helt enkelt inte pÃ¥ grund av system krashen vilket i sÃ¥ fall gör deras system välldigt sÃ¥rbart vilket är helt otroligt med tanke pÃ¥ Telenors storlek.

    Det kan ochså vara så enkelt att Telenors personal bara tycker det är kul att jävlas med folk.

    Har snokat runt lite och hittade mer info kring direkt betalningar i detta fallet handlade om DIB
    som efter mycket om och men fixade felet:

    http://cornucopia.cornubot.se/2013/08/varning-for-direktbetalning-via.html

    introworth2013-08-06 15:01
    Har implementerat ett flertal betalningstjänster och sitter just nu som ansvarig för en större e-handelsbutik. Det du beskriver är mycket vanligare än folk tror. Vi har nog en 3-4 sÃ¥dana fall i veckan och det är bara de som hör av sig till supporten, mörkertalet är troligen större. Vi letar först i vÃ¥ra system och när vi bara kan se att det ser bra ut kontaktar vi vÃ¥r betalpartner. Allt ser oftast helt ok ut för dem ocksÃ¥ och de har fÃ¥tt ”ok” av banken pÃ¥ transaktionen. Där slutar det vi direkt kan göra, för banken han nämligen som policy att endast prata med den som innehar kontot. Kunden har oftast dÃ¥lig koll själv och pratar med nÃ¥gon pÃ¥ bankens kundsupport som bara kan se att pengar dragits / inte kommit in. Det sista vi kan göra är att be betalleverantörens tekniska support kontakta bankens tekniksa support. Vid ett flertal tillfällen har vi dragit det ända dit, men trots det säger bÃ¥da sidor bara att allt ser ut som det skall. Pengarna är borta. Undrar hur mycket pengar som bara försvinner ut i intet pÃ¥ det sättet. Det slutar alltid med att vi fÃ¥r etsätta kunden för att inte fÃ¥ dÃ¥lig PR, trots att vi har gjort allt rätt och använt betalleverantärens tjänst helt enligt deras intruktioner.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)