Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
26 september, 2016 kl. 07:54 #182264
Oveo
DeltagareTittade in idag igen.
När du har två knappar vid en produkt: ”köp” och ”info” förväntar jag mig att köp lägger varan i korgen och info tar mig till produktsidan.
Nu tar båda mig till produktsidan.
23 september, 2016 kl. 08:56 #182473Oveo
DeltagareDu kan lägga till en länk, som öppnar en dialog eller större tooltip, vid valet Privatperson eller Företag.
Länktext: ”Vad ska jag välja?”
I dialogen förklarar du vad det ena eller andra är och vilket som ska väljas beroende på vad kunden faller inom för organisationstyp.
21 september, 2016 kl. 06:35 #182450Oveo
DeltagareOm du har en 3PL, byt.
Om du har egen lagerhantering, ställ krav.
Jag har bara sett scanning i samband plock, och ser att det är det säkraste sättet för leveransprecision.
13 juli, 2016 kl. 07:54 #181995Oveo
DeltagareHar du en kravspec?
6 juli, 2016 kl. 20:53 #181966Oveo
DeltagareOm det har bra stöd låter jag vara osagt, men jag är ganska säker på att nopCommerce kan hantera uthyrning.
21 juni, 2016 kl. 15:20 #181848Oveo
DeltagareOm det är tillverkningsorder, dvs kundanpassad tillverkning har du nog små möjligheter att häva köpet.
Om de friskrivit sig förseningar utan närmare specifikation är nog det också pga det i det närmaste omöjligt att häva köpet.
Har du hört dig för om möjligheterna hos de du beställt ifrån?
29 maj, 2016 kl. 10:44 #181686Oveo
DeltagareGå in på närmaste tryckeri i din stad och prata med dem ☺. Jag har själv använt JustNu-tryck med bra resultat.
20 maj, 2016 kl. 15:26 #181633Oveo
DeltagareDet vanliga är att ha egna artikelnummer. Sen mappas det mot leverantörerna, där leverantörsnumret i komposit nyckel med deras artikelnummer identifierar vilken artikel det är.
17 april, 2016 kl. 06:14 #181394Oveo
DeltagareSpontant tycker jag det låter som en bra idé. Enda ”problemet” är väl att hitta uppdragen?
7 mars, 2016 kl. 06:44 #181049Oveo
DeltagareDe funktioner TS efterfrågar täcks i stort av de större affärssystemen. Jag tänker särskilt på önskemålen inom order.
Min syn är att istället för att bygga en monolit så bör man söka sig till specialiserade system, dvs ett för WMS, PIM, CRM etc.. och sen bygga ihop dessa. Den stora risken med att göra på det sättet är att integrationerna blir ett nystan och vid uppgraderingar kan det vara kostnadsdrivande med konsulter som ska in och anpassa integrationerna vid varje system. Fördelen är att varje system har sin egen utvecklingsavdelning och följer en roadmap som är specialiserad för sin funktion.
För att lösa integrationsknutarna sitter jag just nu i ett team som arbetar med att ta fram en standardiserad plattform för att knyta ihop de system (funktioner) som är vanliga inom retail. Det sker genom standardiserade meddelanden (baserat på GS1) och en ESB (integrationsbuss) som är beprövad. Vill ni veta mer, hör av er så återkommer jag när den är skarp.
-
FörfattareInlägg