Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
3 januari, 2012 kl. 21:30 #133428
pii-ink
DeltagareTradera butik fungerar. Tradera har redan en kundkrets som är viktigt när man ska sälja pÃ¥ nätet. Butiken har ett helt annat klientel än auktionssidan. BÃ¥da fungerar men det gäller att göra en liten privat undersökning innan man sätter igÃ¥ng. Tar nÃ¥gra veckor – ett par mÃ¥nader att fÃ¥ allt detta pÃ¥ plats.
För mig är det antalet auktioner som bestämmer hur mÃ¥nga auktioner jag fÃ¥r aktiva bud pÃ¥. HÃ¥ller ocksÃ¥ koll pÃ¥ hur mÃ¥nga som sett annonsen – om fÃ¥, byter jag plats, annan kategori.
Samma gäller i butiken. Om en vara inte säljs inom viss tid, ändrar jag kategorin. Om dessa varor fortfarande inte blir sÃ¥lda sÃ¥ är priset fel. Jag ändrar priset – ibland räcker det med en tia lägre pris.
Jag har ocksÃ¥ insett att det är viktigt har samma linje pÃ¥ texten – ha alltid samma färg och stil i annonstexterna. Köpare vill ha trygghet, vill känna igen sin säljare.
Det är som ett lÃ¥ngt tÃ¥g – tar tid att fÃ¥ loket igÃ¥ng sÃ¥ ändra inte stilen för ofta. :rolleyes:
Vissa tycker det är för mÃ¥nga som säljer pÃ¥ Tradera, för stor konkurrens. Jag hÃ¥ller inte med – ju fler vi är desto bättre. Konkurrensen är hÃ¥rd, ja, men det gäller att vara fullständigt ärlig, spärra obehagliga köpare men serva helhjärtat de man vill sälja till. Jag tänker sÃ¥ att om jag vill ha nöjda kunder sÃ¥ Ã¥terkommer de.
Och sist – hitta en sak du vill vara specialist pÃ¥. Jag hittade mitt – blir den bästa pÃ¥ att packa i Sverige – tror jag ligger etta eller tvÃ¥ pÃ¥ denna lista i hela Sverige. Finns inget värre för en kund att ett glas kommer fram i skärvor :mad:(förutom att inte fÃ¥ en vara alls sÃ¥ klart). Pii-ink;) -
FörfattareInlägg