Jag jobbar på Posten Logistik och jag håller med om att det ibland blir problem med att få SMS-aviseringar att gå fram. Min erfarenhet är att det oftast beror på att telefonen är avstängd eller befinner sig i ett område utan täckning
Såhär fungerar det i alla fall i Posten för paket, pall och express:
– Vi visar händelsen ”SMS-avisering skickad till mottagaren” först när vi fÃ¥tt kvitto frÃ¥n teleoperatören att SMS:et gÃ¥tt fram.
– Om vi fÃ¥r en felkod frÃ¥n operatören som innebär att man misslyckats sÃ¥ visar vi ”SMS-avisering misslyckad. Ny avisering kommer att göras”
Det som ställer till det är när vi endast fÃ¥r ”pending” frÃ¥n operatören, för dÃ¥ vet vi inte vad som hänt, men dÃ¥ visar vi inget alls pÃ¥ webben.
Det här är inte optimalt och vi funderar på att göra en del justeringar. Jag tar gärna emot förslag i det här forumet!