Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
23 april, 2013 kl. 09:57 #163156simp Deltagare@Kodmyran 63793 wrote: Om man inte kunde ha en backuplösning tror jag väldigt fÃ¥ skulle köra KCO, jag skulle inte göra det i alla fall. Jag kör en backuplösning med Klarnas vetande och det är helt ok Kodmyran, du har inget färdig php eller c#-kodsnutt som pingar klarnaKCO och kollar om dom är uppe eller nere som du vill dela med dig av? 23 april, 2013 kl. 09:08 #163149simp Deltagare@Magento 63785 wrote: Momsregler ställer du väl in i shoppen? tänkte klarna kanske kunde ta betalt direkt med norsk moms i Norge eller nÃ¥gon annan fiffig lösning, vem vet, skadar ju inte att frÃ¥ga… 23 april, 2013 kl. 08:09 #163144simp DeltagareFunderar pÃ¥ detta med den kommande betalningslösning för norska kunder. Hur kommer ni lösa problemet med moms? Ska dom norska kunderna fÃ¥ betala den svenska momsen som vanligt när dom handlar produkter i en svensk webshop eller kommer ni kunna göra en superlösning som löser allt Ã¥t oss? 20 mars, 2013 kl. 11:23 #161800simp Deltagare@flennstrom 62245 wrote: Du har tillgÃ¥ng till alla pÃ¥började checkouter sÃ¥ du kan Ã¥tervinna epostadresser. Än sÃ¥ länge finns det ingen funktion i tex Klarna Online för att komma Ã¥t dem. SÃ¥ här fungerar det: 1. Ett checkout objekt skapas. Du fÃ¥r ett id pÃ¥ checkouten. Status blir checkout_incomplete. 
 2. Kunden fyller på delar av informationen, tex epost. Status är fortfarande checkout_incomplete.
 3. Kunden genomför köpet. Status sätts till checkout_complete.
 4. Ditt system bekräftar ett anrop frÃ¥n Klarna. Status sätts till created.Du kan dÃ¥ skapa en lista pÃ¥ alla checkoutid. De som efter x dagar/timmar har status checkout_incomplete kan du hämta och läsa in informationen. I informationen ligger ocksÃ¥ vilka varor. Det är alltsÃ¥ en mycket bra grund för att skapa tex ett mail som pÃ¥minner om vilka varor de inte köpte. Ah just det, glömde att jag kan ”fetcha()” ordern lite senare o hämta kunders emails för oavslutade orders. Tack för bra svar! 19 mars, 2013 kl. 12:47 #161760simp Deltagare@Kocken 62163 wrote: Vi hÃ¥ller pÃ¥ att titta över vÃ¥ra avtal och tänkte att det skulle vara lätt att prova nÃ¥gon annan fakturalösning än Klarna som vi har idag. Men de var det inte du mÃ¥ste säga upp ditt avtal med Klarna och fÃ¥r inte prova nÃ¥got annat företag innan uppsägningstiden är klar i vissa fall upp till 15 mÃ¥nader. Tog upp det med Klarna och fÃ¥r detta svar: ”För att kort sammanfatta punkt 3.3 i avtalet. Ni (företaget) Ã¥tog er, i samband med att ni signerade avtalet med Klarna, att all faktura-/delbetalningsförsäljning i förstahand ska gÃ¥ via Klarna. Detta innebär att alla faktura/delbetalnings förfrÃ¥gningar mÃ¥ste först gÃ¥ igenom Klarnas tjänster pÃ¥ er webbutik, om det bli nekat av oss sÃ¥ kan ni välja att skapa en egen faktura och själva ta risken för det köpet. Det fungerar alltsÃ¥ inte att lägga Klarna överst och nedan erbjuda en liknande lösning frÃ¥n en konkurrent. 
 I detta fall sÃ¥ kan kunden välja att gÃ¥ via den andra lösningen och inte gÃ¥ igenom Klarna alls, dÃ¥ har den inte i första hand gÃ¥tt igenom Klarna.”Skulle man bryta mot detta sÃ¥ informerade de om Punkt 13 i avtalet: 
 Tvist ska lösas i Stockholms handelskammares Skiljedomsinstitutets regler för förenklat skiljeförfarande.LÃ¥ter ju lite sjukt, jobbigt när företag inte kan konkurrera med bästa produkt utan ska smyga in massa lÃ¥sningar osv… Är den nÃ¥gon som vet om samma gäller i avtalet med Klarna – CheckOut? Man mÃ¥ste ju fÃ¥ sluta använda Klarna Checkout när man vill om man märker att det blir sämre. Och hantera sina betalningar pÃ¥ annat vis. 
 Även om man inte slipper mÃ¥nadsavgiften…Funderar pÃ¥ att börja med Klarna Checkout men stöter pÃ¥ problem efter problem…. 18 mars, 2013 kl. 11:09 #161714simp DeltagareBer om ursäkt om nÃ¥gon tagit upp detta tidigare i trÃ¥den, söken fungerade inte… Jag hÃ¥ller just nu pÃ¥ att installera Klarna Kco, och undrar om man kan fÃ¥ emailen av er utan att kunden slutför köpet? Jag tänker att det är mÃ¥nga som bara fyller i sin emailadress och inte hela adressen / slutför köpet? PÃ¥ sÃ¥ sätt kan det ju hända att ni sitter pÃ¥ massa emailadresser till min kunder som jag aldrig fÃ¥r tillgÃ¥ng till? Hade vart fint om jag kunde fÃ¥ dom skickat till mig eller se dessa nÃ¥gonstans? Sen undrar jag ocksÃ¥ varför jag inte fÃ¥r kundens personnummer? Tack! 6 april, 2011 kl. 16:55 #121424simp DeltagareKanske har du fÃ¥tt fel id till spÃ¥rningen? 2 februari, 2011 kl. 19:00 #118570simp Deltagare4 januari, 2011 kl. 20:17 #117627simp Deltagare@Joel 13797 wrote: NÃ¥gon som sett Pluskontots nya priset för DHL ännu? Kommer dom ändras till det bättre? 19 november, 2010 kl. 20:57 #116455simp Deltagare@Tigern 12450 wrote: Tjena Ja sÃ¥dana funktioner är jäkligt intressanta att laborera med. Det finns ännu ingen som gjort nÃ¥got som fÃ¥tt mig att hurra tyvärr och även om din idé är pÃ¥ rätt väg sÃ¥ finns det saker som fÃ¥r mig att tveka… De flesta är vana vid att applikationer ber att fÃ¥ tillgÃ¥ng till uppgifter och klickar pÃ¥ ok utan att reflektera. I din kommer plötsligt en ny rad upp; POST TO MY WALL 
 Här förlorar du nog bÃ¥de en och tvÃ¥ kunder för detta är nog nytt för mÃ¥nga. Jaha ok vad betyder detta? Att Yerba kan skriva saker i min status sÃ¥ alla mina vänner ser det? Hela tiden? Min profil kommer bli en spamm-robot som skickar meddelanden till alla vänner? Nej, detta vÃ¥gar jag INTE…Förklara sÃ¥ tydligt du kan vad det innebär sÃ¥ att du inte förlorar din kund där. Dessutom sÃ¥ när du klickar pÃ¥ Don’t allow (och det gör du eftersom du inte vÃ¥gar okeja) sÃ¥ sitter du med en popup som är tom (error?) och du har inte din kundvagn framför dig utan en sida som uppmanar dig att tipsa pÃ¥ facebook. DÃ¥ är det lätt att kunden gÃ¥r vidare i livet utan att handla. Sen är det snorviktigt att tekniken funkar. Jag testade faktiskt en liknande funktion hos Oiidesign häromdagen. Det gick snabbt, smidigt, Oii fick sin gratisreklam i min status och jag fick en kod som skulle ge 50:- i rabatt. Jag gick till Oii:s hemsida, la en tröja i korgen och i kassan fyllde jag i min kod… och sen hände…ingenting. Fan, dÃ¥ blir man sur Japp du har rätt där, tack för synpunkterna! Vet du nÃ¥n annan webshop som har liknande upplägg? 
- 
		FörfattareInlägg
 
				

 
															