Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
5 februari, 2014 kl. 23:41 #172614
sirsubliminal
DeltagareNu är jag ingen mästare på detta men visst borde du kunna bokföra hela avräkningen som en klump bara den hänvisar till avräkningsnr du har. Det är ju den som har detaljerna om man vill grotta ner sig.
8 september, 2013 kl. 15:57 #167557sirsubliminal
Deltagare@Kocken 68734 wrote:
Har du dubbelkollat med Klarna först? Du ska erbjuda deras fakturalösning i första hand. Om inte det fungerar/eller inte går igenom hos dem då får du erbjuda annan lösning.
OT!
Jag handlade för ett väldigt lågt belopp från en ”konkurrent” i veckan och de skickade en egen faktura fast jag valt Klarna faktura…Jag använder inte Klarna, det var ett exempel. Och du har rätt. Om kreditkontroll inte går igenom via betaltjänsten kommer vi skicka egna fakturor eller om beloppen överstiger 10′ eftersom det är gränsen för både Payson och Klarna (ja, det har dom sagt själva).
Är det någon som gjort på detta vis. Hur hanterar ni då fakturanr? Är ni i händerna på er leverantör tex Klarna eller är deras fakturanr inte ert bekymmer, dvs ni bokför enbart beloppen. Det är det jag har lite svårt att hänga med på, dvs när exempelvis Klarna skickar en faktura så får ni ett underlag för denna. Skapar ni en egen faktura som ni inte skickar ut, tex en text på denna med referens till Klarnas fakturanr.
Kort och gott, hur bokför ni fakturor som andra skickar åt er och om det nu är så att ni ibland själva skickar också, krockar dessa på något vis. Det där med fakturanr intervall regler.
5 september, 2013 kl. 15:08 #167480sirsubliminal
Deltagare@lunarmys 68716 wrote:
Vill minnas att Klarnas avtal inte tillåter det, så ett tips är att dubbelkolla (och ev få ett OK från dem).
Frågan hade inte egentligen något med Klarna att göra utan mer kring hur man skickar fakturor från olika håll och håller reda på faktura nr som skapas på olika ställen. Förresten är det ok för Klarna att göra på detta vis.
21 januari, 2013 kl. 21:50 #158589sirsubliminal
Deltagare@Sputchi 59197 wrote:
Jag har precis påbörjat arbetet med att fixa en webbutik. Då jag räknar med att göra detta på hobbybasis till en början så valde jag gratiswebbutiken OpenCart, men har fastnat lite i kodningen. Vill göra följande saker och hittar inte i vilken/vilka fil jag ska ändra. Kan någon hjälpa mig med dessa här nere? Eller har jag valt helt fel butik?
-Faktura: Jag vill ha en funktion där det står ”Faktura via mail” och man då får en bekräftelse med faktura när ordern är kontrollerad. Har läst att man kan ändra befintliga funktioner för detta, t.ex. banköverföring, men hittar inte var.
-Kassan: Här vill jag ta bort funktionen ”län” och även ta bort ”leveransadress”, så att de bara kan fylla i en adress.
-Köpvillkoren i kassan: När man klickar på länken ”köpvillkor” som ska godkännas innan köpet i kassan så öppnas detta i samma fönster som kassan, vilket betyder att man får börja om från sida ett i kassan. Hur gör man så det öppnas i ett eget fönster?
-Sidfot: Längst ned på sidan finns det olika länkar med ”Information”, ”Köpvillkor”, ”Affliate” m.m. Hur ändrar man dessa? Vill t.ex. ta bort ”Affliate” och några till och istället lägga in en länk till en annan hemsida.
-Menyer och utseende: Som det är nu så får man när man klickar på en varugrupp upp förfinande sökalternativ högst upp ovanför produkterna, går dessa förfinande sökalternativ att ta bort högst upp? De kommer ju även upp till vänster i menyn.
Tack på förhand
Vilken version av OpenCart har du installerat?
Länken köpvillkor på checkout sidorna öppnas som standard i nytt fönster och inte i samma.Gällande affiliates och övriga länkar i sidfot så administrerar du enkelt detta via adminpanelen om du hittar något där som heter ”information”. Där kan du se alla informationssidor som finns på din shop och ändra texter samt enkelt avaktivera dom så dom inte syns. Du behöver absolut inte gå in i filerna och dölja koden.
21 januari, 2013 kl. 21:39 #158588sirsubliminal
DeltagareTack för alla svar.
Min oro låg i att våra produkter börjar runt 15′ upp till över 100′ per produkt och med ett bra nischat domännamn och ett väldigt annorlunda bolagsnamn kan skapa osäkerhet hos potentiella köpare även om vi är tydliga på hemsidan.
Lutar trots det åt ett separat bolagsnamn.
20 januari, 2013 kl. 22:31 #158540sirsubliminal
Deltagare@bilkamera.se 58561 wrote:
Hej!
En snabb kort nybörjarfråga, jag har testat och labbat med att sätta upp en webbutik.
1 vecka har gått och google hittar den fortfarande inte om jag söker på:site:bilkamera.se
Jag har förstått att indexeringen kan ta tid, men hur lång tid ska man ge det?
Finns det något jag kan göra för att aktivt dra på det lite?Tanken är såklart att jag ska anlita någon som förstår sig på SEO.
Finns det tips på någon lite mindre firma här på forumet som man kan anlita som ett första steg?Vänligen,
MaxxKan även vara bra att lägga upp den live när den har produkterna och rätt information på sig. Just nu lär kanske Google tycka det är märkligt att den är nere för underhåll och på den engelska delen ligger standard templaten uppe från ThemeBurn med deras information FB like mm.
1 juni, 2012 kl. 07:32 #146763sirsubliminal
DeltagareHan/dom har även converse-zone.se , kingstylez.se och skormode.se
Enskild firma, personen född 83 -
FörfattareInlägg