Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
29 september, 2012 kl. 18:48 #152938
SkalHuset.se
DeltagareJag hade en ganska annorlunda upplevelse med försäljare för ett tag sedan, det lät ungefär såhär:
-Hej, jag heter Anna och ringer från Posten Logistik.
-Hej.
-Jag tänkte kolla hur du skickar dina paket?
-Vi skickar med DHL.
-Är ni nöja med det?
-Ja, absolut.
-Okej, då får jag tacka dig för att du tog dig tid.????
Jag blev verkligen paff, så jag var tvungen att fråga vad hon egentligen ville, eller det är kanske så dem jobbar i dessa dagar?29 september, 2012 kl. 18:33 #152937SkalHuset.se
Deltagare@OskarK 52681 wrote:
Är det inte rätt höga startkostander bland dom större aktörerna som tradedoubler?
Vi kommer under hösten testa adrecord.se som enbart tar provision, alltså inga fasta kostnader. Vet att flera här på forumet använder sig av dem.
12 september, 2012 kl. 14:58 #151955SkalHuset.se
DeltagareTänkte försöka oss på en Blocket-butik, men efter denna tråden så skippar vi nog det och lägger de pengarna någon annanstans.
Så från oss till er: ett stort tack!
3 september, 2012 kl. 15:03 #151364SkalHuset.se
DeltagareHar tyvärr varit med om att ”försvunna” paket/brev har ökat under sommaren, men det kan vara en tillfällighet?
Om vi alla samlar bevis på att försändelser försvinner och sedan gör en gemensam anmälan mot Posten, hur skulle det fungera tro?
Spånar lite fritt här….31 augusti, 2012 kl. 14:36 #151248SkalHuset.se
DeltagareNu kanske detta blir lite offtopic, men tycker att tråden handlar både om Svea och Klarna, så lägger mitt inlägg här.
Ni som kör med Klarna, hur upplever ni bemötandet när ni tar kontakt i olika frågor?
Så länge det är enklare frågor som rör fakturor och frågor som butikssupporten kan svara på tycker jag Klarna är helt ok. Dock har jag märkt idag att tar man kontakt efter 15 en fredag känns det inte som att de är allt för skärpta, men vem är inte det……
Rör det sig om frågor som butikssupporten inte kan svara på, då stöter man på patrull.
Utifrån mitt perspektiv så känns det väldigt mycket om att Klarna mer än gärna pratar om att de har stora kunder som tex cdon, vilket gör att när det kommer till oss mindre handlare, då bryr man sig helt enkelt mindre. Så för att få något svar måste man själv ringa och jaga dem för att få en återkoppling.
Våra småpengar kanske inte är värda lika mycket?31 augusti, 2012 kl. 13:02 #151243SkalHuset.se
Deltagare@Prix 51023 wrote:
Konsumentverket kan du inte kontakta, de är bara till för och hjälper konsumenter, och de är delvis partiska.
Däremot kan du ringa till en konsumentvägledare, de hjälper både konsumenter och handlare!
Bor du i Stockholm kan du vända dig till någon av dessa: Hitta och jämför alla konsumentvägledare – stockholm.se
Har fått hjälp därifrån två gånger, rekommenderas!
22 augusti, 2012 kl. 10:36 #150798SkalHuset.se
Deltagare@Parvelito 50419 wrote:
Det ser så ut, det aviserades i något nyhetsbrev för en tid sedan att så skulle ske. Jag tycker det är en bra förändring.
”Fyndiq är fyndvaruhuset på nätet som varje dag är fullt med nya överraskningar. Hos oss kan du enkelt och tryggt fyndshoppa bland en mängd olika produkter. ”
Men nu ska konsumenterna tro att priserna de listar är ordinarie priser?
Så nu är Fyndiq tagit en stor del av marknaden inom vissa områden ska de med hjälp av sin kraft tvinga mindre handlare att sälja via dem eller gå i konken?Jag fattar inte……..
22 augusti, 2012 kl. 06:42 #150788SkalHuset.se
Deltagare@Parvelito 50508 wrote:
Är det någon som har goda erfarenheter av att sälja via dessa sajter till våra nordiska grannländer? Någon som dessutom vill berätta lite om vad som fungerar, och inte fungerar? Finns det andra, bättre sajter?
Jag har försökt lite grann, utan någon framgång. Jag tror att mitt misstag var att ha allt på svenska.
Har du sikte på Norge är det finn.no du ska använda. Det är Norges svar på Blocket och helt klart störst.
16 augusti, 2012 kl. 06:45 #150413SkalHuset.se
Deltagare@Kläppi 50104 wrote:
Sortimentet är på tillväxt så det kommer med tiden
att det är slut på lager beror på en stororder av er företag så det var inte med i beräkningarna
nu finns också tre nya produkter i showen iaf, alltid nåt
har du någon hum om hur många produkter som är ett lagom stort sortiment?
Det där med att köpa in hantverk från andra har jag börjat kolla på nu… Det är ju faktiskt ett smidigt sätt att utöka litegrann.
Kul att höra att renar är inne nu :p
Lite OT, men vilken landskod är +73?
”I Tfn: + 73 838 30 25 l Mail: info@klappi.se I”
2 juli, 2012 kl. 20:05 #148106SkalHuset.se
DeltagareVi har paypal som vi försöker styra kunderna till istället, där vi även kan ta betalt med kort.
Dock har vi säkert tappat 10-15% av beställningarna idag pga dibs. -
FörfattareInlägg