Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
21 oktober, 2014 kl. 18:56 #176595
swed
DeltagareDet finns en uppsjö av betallösningar sÃ¥ varför Klarna? Efter att ha läst deras villkor, bÃ¥de för detaljister och konsumenter blev deras tjänster ointressanta. Klarna engagerar man väl först när kunderna uttryckligen vill ha den lösningen – eller? Av din beskrivning att döma förefaller det ha gÃ¥tt smÃ¥tt med att skapa bra lösningar fast de under lÃ¥ng tid sagt att de jobbar hÃ¥rt med den saken.
22 maj, 2014 kl. 11:38 #174723swed
DeltagareDessvärre stÃ¥r utfallet av annonsering i specialtidningar, bilagor och/eller banners pÃ¥ hemsidor mycket sällan i rimlig proportion till vad man betalar. Ännu värre är det med alla företag/privatpersoner som pÃ¥stÃ¥r sig kunna öka din omsättning med olika typer av digital marknadsföring. Nys, myt och förbannade dikt! Härvidlag finns det bara en resurs man kan förlita sig pÃ¥ – eget engagemang. Google dÃ¥? Visst, om man säljer pÃ¥ en marknad utan konkurrens, absolut. I en konkurrensutsatt bransch vinner dock den som har fetast plÃ¥nbok och uppenbart gynnas Google allra mest. Emellertid kan Googles Webmaster Tools och Google Analytics bli effektiva verktyg för att uppnÃ¥ en lyckosam e-handel. För oss smÃ¥ och medelstora aktörer som redan lever pÃ¥ och med krympande marginaler stÃ¥r egen arbetsinsats i direkt relation till ekonomiskt utfall. Vi för dammode i en fysisk butik och gÃ¥r strax online med en webbshop har testat olika förekommande erbjudanden vad gäller sökning och träffar pÃ¥ nätet. Resultatet är enbart minskad vinst dÃ¥ kostnaderna Ã¥rligen tycks fördubblas. Ã…r 1 (2009) betalde vi 16 Tkr och i Ã¥r skulle det kosta 72 Tkr. Bättre dÃ¥ att dessa pengar gÃ¥r till eget kapital. Som jag ser ger de sociala medierna bäst utdelning per satsad krona. Det kräver i o f s en del arbete bÃ¥de i att skaffa kunskap och sedan att vara aktiv pÃ¥ nätet. VÃ¥r verksamhet pÃ¥ Facebook har genererat x 7 pÃ¥ satsat kapital. LÃ¥t vara att det handlar om mycket smÃ¥ investeringar men ger ändÃ¥ en fingervisning om var vi skall lägga vÃ¥rt krut pÃ¥ när webbshoppen gÃ¥r igÃ¥ng. Vad gäller ditt annonsföretag skulle jag ta en diskussion om att sänka priset och sedan inte anlita dem vidare eftersom de tydligen saknar bÃ¥de förmÃ¥ga och rätt attityd. Även om allt detta är mina högst personliga uppfattningar hoppas jag att du kan komma att ha nytta av dem.
-
FörfattareInlägg