Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
14 augusti, 2012 kl. 14:16 #150331
Tusen
DeltagareTror jag uttryckte mig lite klumpigt, men du menar Gorm-hyllor? Eller finns det lådor som heter Gorm också?
Jag är nöjd med CO-hyllorna, det är väl främst smålådor jag leter efter att ha småprodukter i på hyllplanen.
@Per Nilsson 50011 wrote:
Ikeas Gorm.
Finns i två storlekar (djup), billig och modulärt.
Kör själv dessa och är supernöjd.
14 augusti, 2012 kl. 14:08 #150327Tusen
DeltagareJag säljer själv småsaker och skulle behöva något liknande, använder Clas Ohlssons hyllor men det blir lätt stökigt på dessa.
Kollade in Witre:s 400 x 240 x 115, vilka ser bra ut. Men vet inte om jag är alldeles för snål, men tycker att det känns dyrt med 7,9:- exkl moms för dessa.
Någon somhar koll på något billigare alternativ eller alternativ lösning?
Tack på förhand
24 juli, 2012 kl. 07:37 #149149Tusen
DeltagareTack för hjälpen.
Har ännu inte hunnit koppla på Specter men hör gärna av mig när/om det kommer på plats.
22 juli, 2012 kl. 19:45 #149090Tusen
DeltagareTack för svar Riche!!!
Det låter smidigt
Är det något sådant här ni använder när ni skriver ut plocksedel?
Har testat Specters demo lite men kan inte hitta hur/om det går att redigera följesedeln, skulle ju vara guld om man kunde få med avsändaradressen på etiketten.
22 juli, 2012 kl. 18:28 #149084Tusen
DeltagareBumpar en lite halvgammal tråd.
Men hur ser kopplingen textalk+specter ut idag 7 månader efter senaste inlägg?
Går det idag att skriva ut både etiketter och följesedlar samtidigt? Skickas uppdatering från specter till textalk om att ordern är levererad?
Jag såg Riche72 att du skrev att du skriver ut etiketterna från textalk, men betyder det att du måste manuellt leta efter de senaste utskrivna orderna från specter i textalk så att du skriver ut etiketter för de ordrar som inte levererats?
13 februari, 2012 kl. 00:03 #136378Tusen
DeltagareUrsäkta att jag kapar tråden
Jag känner att jag inte är riktigt hemma på bokföringsdelen så jag måste fråga hur det går till vid försäljning på tradera.
Ponera att ma gör en försäljning via Tradera, använder SPCS och kör faktureringsmetoden.
Är det så här bokföringen ska gå till då?:
1. Skapa en order i SPCS (bör man ange fullständiga uppg. som hela namnet och adressen. Eller räcker möjligtvis ”traderaförs.nr”?)
2. Ordrar som betalas skapar man en faktura av.
3. Efter fakturan är skapad gör man inbetalningen i SPCS.
4. Faktura- inbetalningsjournaler skrivs ut ex. varje vecka?Ska varje enskild orderbekräftelse hos tradera och varje enskild inbetalning hos payson/banken också skrivas ut? (Blir en den papper:rolleyes:)
4 oktober, 2011 kl. 13:03 #1280923 oktober, 2011 kl. 16:42 #128069Tusen
DeltagareSkaffade denna underbara app och fick 0,50kr för att verifiera mitt konto.
Hur bokför man denna lilla insättning?
Debet 1930 0,5
Kredit ?22 september, 2011 kl. 12:51 #127372Tusen
DeltagareOm man bokför en retur med kreditfaktura och redan fått betalt från betalningsleverantören som dragit sina kostnader.
Hur bokför man då?
Jag menar kreditfakturan tar ut den ”vanliga” fakturan men då måste man ju bokföra kostnaden för kortbetalningen också, kör man den separat?
Använder Visma 1000
25 augusti, 2011 kl. 18:07 #125812Tusen
DeltagareTack för svar
Vad ska man använda som bokföringsunderlag?
-
FörfattareInlägg