Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2014 kl. 19:30 #174209
emilson
DeltagareHar läst på en del om detta och det är ju rätt mycket motprestationer som ska till för att kunden ska få sina pengar tillbaka.
Ett formulär med massa uppgifter och sedan måste man bifoga bild på sitt paket osv.Känns som det är lite väl analogt för 2014?
8 januari, 2013 kl. 23:47 #158137emilson
Deltagare@sanmic 58222 wrote:
Förutom ovanstående argument så skulle nog jag försöka få ner storleken på bilderna.
Bilden pÃ¥ er pÃ¥ sidan ”Om oss” är tex närmare 2mb stor.
Bilderna i slidern pÃ¥ förstasidan kan nog oxÃ¥ minskas ner i storlek en del för att snabba upp laddningstiden.Tack! Har minskat ner bilden pÃ¥ ”Om oss” till att börja med. Bilderna i slidern är svÃ¥rare att fÃ¥ ner i storlek.
Produktbilderna har jag helt enkelt inte haft tid/ork att dimensionera till rimlig nivå ännu. Hellre högupplöst än lågupplöst känner jag om jag måste välja.
Men vi kanske kör en preview med in-zoomning i produktvyn på produktbilden. Är det något att rekommendera?
Gällande språket kommer vi nog översätta allt i menyer osv till engelska så det blir enhetligt. Vi kommer även översätta alla produkttexter till engelska, men även låta den svenska vara kvar. Bra/dåligt? Stör det sökmotorresultat med olika språk?
Tacksam för all feedback!
27 december, 2012 kl. 17:11 #157643emilson
DeltagareNÃ¥gon mer som har feedback?
Vi har varit igång ett tag och man blir ju alltid lite hemmablind. Kika gärna runt och kom med synpunkter!
Tack!
21 november, 2012 kl. 23:51 #155871emilson
Deltagare@mephisto73 56202 wrote:
Trodde först det var responsive design, men icke
Annars rent och fint, och trevliga produkter.Dock blandat engelska-svenska, inte så snyggt. Navigeringen kanske kunde må bra av någon liten accent för att styra blicken lite.
Sedan försvinner loggan på produktsidan, så landar man här så kanske man undrar var i h-e man hamnat.
Och om ni nu kör trädplantering som argument, varför inte pusha för detta på respektive produktsida, eller i varukorgen?
Kul initiativ.
Vi använder ju oss av Tictail och kan inte koda något nämnvärt så har inte lyckats få sidan (inte heller försökt) responsiv. Men kanske är något vi gör på sikt.
Vad menar du med accent?
Ja, loggan försvinner medvetet pÃ¥ produktsidan för första feedbacken vi fick var att produkten hamnade utanför scrollgränsen när man klickar sig in pÃ¥ en produkt. Det uppfattade mÃ¥nga som ”störande” att behöva scrolla ner för att se det man klickat pÃ¥.
Trädplanteringen och mer pushande på det är på G. Vi måste bara få till hur vi ska formulera rent praktiskt. Men du har rätt, vi är lite för bleka där just nu.
Tack för bra feedback!
29 augusti, 2012 kl. 15:10 #151096emilson
Deltagare@Henrik_G 50844 wrote:
Jag använder mig av magi och slÃ¥r in följande pÃ¥ Google ”papperstejp med tryck”.
Första svaret är Kågströms Repslageri AB.
”Tejp med tryck erbjuds som standard med tryck i upp till 3 färger pÃ¥ PVC-, PP och PPA-tejp samt
pÃ¥ papperstejp, bandningstejp och varningsband.”Tack för spydigheten. Precis rätt forummentalitet.
Har googlat på alla möjliga olika kombinationer och inte hittat något. Facktermen är trycktejp och har således sökt efter det såklart.
En får be att tacka för svar ändå.
-
FörfattareInlägg