Forumsvar skapade

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #176606
    wennerholm
    Deltagare

    Marknaden är vad den är, vi har 3 olika intressenter som kommer och tittar på lokalerna idag vilket känns helt ok med tanke på att vi la upp annonsen för mindre än ett dygn sen. ;)

    #156465
    wennerholm
    Deltagare

    Vi har ocksÃ¥ märkt en viss ökning i konverteringen de senaste tre veckorna, men dÃ¥ ska man kanske nämna att vi haft en viss ”dipp” i bÃ¥de konvertering och försäljning kring mitten av hösten, sÃ¥ det är snarare en tillbakagÃ¥ng till normala nivÃ¥er än ett fantastiskt lyft. :)

    //Victor

    #153736
    wennerholm
    Deltagare

    Jag hÃ¥ller med Kodmyran, varför fronta sin PSP i kassan om man inte är tvingad till det i avtalet? Jag tror inte det finns nÃ¥gra konsumenter som har starkare igenkänning pÃ¥ DIBS varumärke än pÃ¥ VISA/MasterCards varumärken och dÃ¥ känns det ändÃ¥ som att DIBS är ett av de mest kända…

    Om man har möjlighet att göra om sitt betalfönster (dvs kortbetalningsfönstret) sÃ¥ att det ser ut som att man aldrig lämnat butiken mÃ¥ste det i min värld vara det absolut bästa, eftersom man inte ens väcker den jobbiga tanken ”var har jag hamnat nu?” hos kunden.

    Om man inte kan det vill man ju gärna att den sidan kunden hamnat pÃ¥ signalerar ”PÃ¥ en säker och trygg plats, kära kund. Sug in tryggheten som osar i luften och fullfölj ditt köp…”

    Det enda ”trÃ¥kiga” med DIBS är som sagt att FlexWin inte är särskilt ”Flex” alls om man inte har gott om kunskap inom omrÃ¥det. Vi har inte tagit tag i att göra om vÃ¥rt Flexwin, dels för att vi har sÃ¥ mycket annat att göra som stÃ¥r högre pÃ¥ priolistan och dels för att jag hoppas att DIBS löser problemet Ã¥t oss genom att lansera en bättre lösning om jag bara prokrastinerar en stund till… ;)

    //Victor

    #150988
    wennerholm
    Deltagare

    Ehh, jag hoppas att det inte är nÃ¥gon som tar den här posten pÃ¥ för stort allvar. I min mening känns Ã¥tminstone hälften av punkterna som helt felaktiga…

    1. AdWords – vi har jättebra erfarenhet av annonsering via AdWords, men det mÃ¥ste utföras noggrannt och följas upp (ofta) för att vara effektivt.

    2. Wikipedia har sÃ¥vitt jag vet ”nofollow” pÃ¥ alla sina externa länkar, med andra ord ger det ingen SEO-effekt alls. Det som möjligen händer är att folk hamnar pÃ¥ wikipedia istället för pÃ¥ din sida om de söker pÃ¥ ditt företagsnamn och det kan man ju frÃ¥ga sig om det finns nÃ¥gon stor poäng med.

    4. Jag är tveksam till om det första alla ehandlare ska göra är att bygga en iphone-app. Vem skulle ladda ned den och varför? Kan man inte ge ett bra svar på den frågan ska man nog inte lägga tid och pengar på att utveckla en app.

    8. Det finns nog en hel del ehandlare som skulle säga att du har fel även här. Jag har själv ingen gedigen erfarenhet av affiliatemarknadsföring, men det är ju ett utbrett fenomen och jag tvivlar på att så många skulle göra det om det inte fungerade alls.

    11. Det finns både bra och dåliga SEO-proffs att anlita, det finns till och med några professionella firmor som Google själva rekommenderar. Det finns många skojare i SEO-svängen, men om man gör sin due diligence ordentligt innan man bestämmer sig för vem man ska jobba med så tror jag att det kan vara till stor hjälp.

    Jag räknar inte mig själv som nÃ¥got proffs, men kan ändÃ¥ en del om SEO – trots det valde vi att tidigt starta ett samarbete med en SEO-konsult och det har varit till stor hjälp. Jag vill dock undvika att rekommendera nÃ¥gon till dess att vi hunnit jobba med det ett tag och kan utvärdera resultaten. :)

    Som sagt – min personliga Ã¥sikt är att det finns mÃ¥nga do’s and don’ts vad gäller SEO, men att en bra start kan vara att inte ta den här typen av poster pÃ¥ allvar.

    //Victor

    #150987
    wennerholm
    Deltagare

    Hej,

    Här kommer lite kort feedback:

    – Flaggorna som man byter sprÃ¥k med ser lite konstiga ut i dimensionerna? Hoptryckta, eller vad man ska säga.

    – Facebook-pluginen visar 9 ansikten, fast det borde rymmas minst 12 pÃ¥ den ytan. Det bör vara lätt att justera och ser bättre ut, i min mening.

    – Jag skulle gärna skilja ”lista efter tillverkare” och vanliga produktkategorier Ã¥t pÃ¥ nÃ¥got sätt?

    – PÃ¥ produktsidan saknas det en bokstav pÃ¥ knappen ”Lägg i kundvag”

    – Google+1-knappen och facebook-knappen är olika stora (Ã¥terigen pÃ¥ produktsidan) och ser lite intryckta ut. Jag skulle gärna se att de fick lite mer ”luft”.

    Jag vet inte om det var sÃ¥ ”petig” feedback du var ute efter, men det var de sakerna jag tänkte pÃ¥ direkt iaf. :)

    //Victor

    #150986
    wennerholm
    Deltagare

    Det finns ju även flera sidor med ”färdiga” logotyper som man kan botanisera bland, de flesta av designerna gÃ¥r sedan att fÃ¥ justerade efter smak och behov. Det kan vara ett sätt att komma undan lite billigare…

    NÃ¥gra exempel:
    Logopond – Identity Inspiration
    Logo Design, Buy & Sell Logo Designs, Professional Logo Design |  BrandCrowd

    #127802
    wennerholm
    Deltagare

    Jag har faktiskt den modulen som du länkade till och den är jättebra, snyggt och enkelt gränssnitt. Det enda (och stora) problemet är att den inte genererar RSS-feeds, vilket jag just nu brottas med att försöka lösa pÃ¥ nÃ¥got sät…

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)