Plus Forum Övrigt Off-topic Utbildning…

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104770
    uoi
    Medlem

    Hej,

    Jag är 24 år och funderar på att börja på Yrkeshögskola i mitten på nästa år. Jag står och väger mellan “e-Commerce manager” eller “VR-utvecklare”.

    Det känns som att e-Commerce manager är bredare och har en ljus framtid, men samtidigt så är det spännande att inrikta sig på något så specifikt som VR-utvecklare, och kanske blir det ett eftertraktat i framtiden…

    Jag är inte så sugen att gå en utbildning i x antal år för att sedan ha kastat bort min tid pga. efterfrån inte finns i framtiden.

    Vad tror ni? Vilken utbildning hade ni valt och varför?

    #185570
    Mr Jonas
    Deltagare

    Svårt att veta/säga, med tanke på att kvaliten på olika lärosäten kan vara väldigt olika.
    Vissa ger en en utbildning för att dom har kunskap att förmedla, andra för att vara en arbetsmarknadspolitisk åtgärd.
    En utbildning som är på t.ex. 26 veckor är ingen färdig utbildning, utan enbart ett delmoment i en utbildning.

    Men, vänd på tanken.
    Om du är driven och målmedveten och siktar på att bli topp 10% i din klass, så kommer nog jobben till dig efter båda utbildningarna, (när du är klar med hela din utbildning) men är du i bara bland dom 50% bästa, så är det du som får jaga jobben.
    Är du under medel så har du bara förbrukat din tid.
    Dvs allt ligger på din inställning och ditt resultat.

    Ps – Vill du ha “Jobbgarantier” – Sök utbildning till Polis, Sjuksköterska, Lärare – Det är där alla kan få ett jobb efter utbildning, nästan oavsett resultat. (Då efterfrågan är och kommer att vara enorm dom närmaste 10åren.)

    Lycka till
    Jonas

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.