Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Magento Svar till: Magento

Katrin Lundgren
Deltagare

@JohanFlanders 37739 wrote:

Haha! Ni är ju så uppenbart livrädda för Magentos framgångar. Ditt försök att sälja ner världens största e-handelsplattform är ett rop på hjälp. Det går inte på långa vägar att jämföra Magento och Prestashop. Det finns också hosting i Sverige avsedd för just Magento så tji fick du.

Men ge dig nu och sluta hoppa på allt jag säger i alla trådar och försök vända det efter vad du tror att jag säger. Det är snarare du som verkar väldigt rädd att någon ska välja något annat än Magento över huvud taget.

Jag är garanterat inte rädd för Magentos framgångar det är väl jättebra att de finns. Jag säger ju att det är ett mycket bra val. Men det ger ofta sega butiker om man inte lägger ner en hel del tid på att anpassa dem, och oftast kräver det mycket tid för att anpassa för att få dem riktigt bra efter ens behov. Det vet alla som någon gång jobbat med Magento, så det kan du knappast förneka.

Min personliga åsikt är att Prestashop oftast passar bättre för de behov mindre e-handlare har och är enklare att jobba med, och går snabbare helt enkelt. Om du har behov av en klocka behöver man inte alltid skaffa en Rolex, eller hur? Man ska välja plattform efter sina behov och efter hur mycket tid, jobb och pengar man vill lägga på projektet.

som Sanmic dessutom visade så fanns inte riktigt allt man frågade efter, exempelvis var det vissa problem med Klarna och Auriga moduler m.m. Något som finns till Prestashop. Det gör att jag rekommenderar Prestashop som ett bra alternativ om man vill köra Open source.