150 000 följer nu Lagerhaus på Instagram

Inredningsbutiken som lanserade en nordisk e-handel i maj har storsatsat på Instagram för att ge sina kunder inspiration.

Inredningskedjan och e-handeln Lagerhaus öppnade sitt konto på Instagram i juni 2012 och har sedan dess storsatsat på att använda kanalen för att nå ut till sina kunder. I april kunde Ehandel.se rapportera att kontot hade samlat 100 000 följare, och nu har den skaran vuxit med ytterligare 50 000 personer, som vill få inspiration och ta del av inredningstips.

- Inredning är stort på Instagram, men i myllret av piffade mäklarbilder och städade sekelskiftesvåningar vill vi tillföra mer av vår filosofi, nämligen att det ska vara enkelt, kul och prisvärt att skapa sitt personliga hem, säger Maria Lofjärd som ansvarar för sociala medier på Lagerhaus.

Annons

Skriver på engelska för att nå fler 

Lagerhaus, som utöver den nordiska e-handeln består av butiker i Sverige, Norge och Japan, är långt ifrån det enda företaget som använder Instagram för att marknadsföra sina produkter. E-handlare som Chiquelle och Northern Spirit har också insett nyttan med att nå ut på det sociala forumet, och de båda har nu ett stort antal följare.

Majoriteten av de som följer Lagerhaus konto uppges vara svenskar, men företaget har valt att bara skriva på engelska för att kunna nå ut till så många som möjligt.

- Vi ser en stor potential i att nå ännu fler nu när vi etablerar i Norge och i samband med att vår e-handel expanderar. Vi hoppas naturligtvis att våra produkter och bilder kan fortsätta spridas och inspirera oavsett var i världen följarna bor, säger Maria Lofjärd.

Annons