Annons

150 000 följer nu Lagerhaus på Instagram Maria Lofjärd

150 000 följer nu Lagerhaus på Instagram

2016-02-03 08:50

Inredningsbutiken som lanserade en nordisk e-handel i maj har storsatsat på Instagram för att ge sina kunder inspiration.

Inredningskedjan och e-handeln Lagerhaus öppnade sitt konto på Instagram i juni 2012 och har sedan dess storsatsat på att använda kanalen för att nå ut till sina kunder. I april kunde Ehandel.se rapportera att kontot hade samlat 100 000 följare, och nu har den skaran vuxit med ytterligare 50 000 personer, som vill få inspiration och ta del av inredningstips.

- Inredning är stort på Instagram, men i myllret av piffade mäklarbilder och städade sekelskiftesvåningar vill vi tillföra mer av vår filosofi, nämligen att det ska vara enkelt, kul och prisvärt att skapa sitt personliga hem, säger Maria Lofjärd som ansvarar för sociala medier på Lagerhaus.

Skriver på engelska för att nå fler 

Lagerhaus, som utöver den nordiska e-handeln består av butiker i Sverige, Norge och Japan, är långt ifrån det enda företaget som använder Instagram för att marknadsföra sina produkter. E-handlare som Chiquelle och Northern Spirit har också insett nyttan med att nå ut på det sociala forumet, och de båda har nu ett stort antal följare.

Annons
Annons

Majoriteten av de som följer Lagerhaus konto uppges vara svenskar, men företaget har valt att bara skriva på engelska för att kunna nå ut till så många som möjligt.

- Vi ser en stor potential i att nå ännu fler nu när vi etablerar i Norge och i samband med att vår e-handel expanderar. Vi hoppas naturligtvis att våra produkter och bilder kan fortsätta spridas och inspirera oavsett var i världen följarna bor, säger Maria Lofjärd.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Annons
Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta