Annons

Allt fler mobilshoppar - nu kommer Lindex app Lindex-appen på insidan

Allt fler mobilshoppar - nu kommer Lindex app

2017-08-30 11:05

Fokus på omnikanal har varit ledstjärnan.

Klädkedjan Lindex fortsätter omnikanalsatsningen och lanserar en mobilapp med flera nyckelfunktioner. Bland annat ska appen ha Instagramintegration, inspirationsfeed och orderhantering. Målet är enligt företaget att erbjuda kunderna en enklare och mer flexibel shoppingupplevelse.

“Mobilhandel har vuxit explosionsartat”

Och enligt den ansvariga projektledaren Linda Johansson, så är lanseringen en följd av en kraftigt ökande andel mobil handel.

- Antalet kunder som handlar via mobil har vuxit explosionsartat de senaste åren och appen kommer att bli en central del i att erbjuda en inspirerande och användarvänlig shoppingupplevelse för våra kunder. Under utvecklingen har vi fått mycket positiv feedback från pilotanvändare och vi har höga förväntningar på hur appen kommer att tas emot av våra kunder, säger hon i ett pressmeddelande.

Fokus på omnikanal

När Lindex utvecklade den nya appen ska fokus ha legat på att skapa en omnikanalupplevelse, med funktioner som är kopplade både till e-handeln och till fysiska butiker. Exempelvis ska kunderna kunna scanna produkter i den fysiska butiken och på så sätt få mer information om var denna finns tillgänglig. Man ska även kunna påbörja sin shopping i appen och sedan slutföra den på Lindex.com.

Annons
Annons

Utgångspunkten har varit att anpassa appen till de kunder som redan idag handlar i Lindex e-handel, samt de totalt fyra miljoner personer som är medlemmar i företagets kundklubb. Av dessa bor två miljoner i Sverige.

Appen finns till både iPhone och Android och är nedladdningsbar i Norge och Sverige.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Annons
Annons
Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Annons
Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta