Annons

Användarnas bilder ska sälja smycken i ny e-handel Projectlush.se Vanliga människor marknadsför smycken på Project Lush

Användarnas bilder ska sälja smycken i ny e-handel

2016-09-01 08:12

Den nya smyckesbutiken ProjectLush.se vill komma bort från steril reklam med vit bakgrund.

Vi har sett flera exempel på hur allt fler e-handlare förlitar sig på sociala kanaler som Instagram för att marknadsföra sina produkter, och rapporter har visat att särskilt de yngre konsumenterna drar sig från att handla om de endast har kommit i kontakt med en produkt via traditionell reklam.

Det finns sedan tidigare bland annat tjänster som hjälper företag att använda Instagrambilderna i sin marknadsföring, men den nya nätbutiken Project Lush har tagit det hela till en ny nivå. På butikens nylanserade sajt kommer nämligen så kallat användargenererat material att stå i centrum.

Aktiva delare får belöning

Planen är att komma bort från “steril reklam professionellt skapad i en studio med vit bakgrund” och medlemmar som delar bilder på Instagram där de använder företagets smycken kan se fram emot belöningar i form av gratis produkter och nedsatta priser.

Annons
Annons
- Kunden får själva bestämma exakt hur bilden ska se ut, det enda som spelar roll är att bilden är något de själva är stolta att dela med sig av i sin vänskapskrets. Hittills har vi lyckats få riktigt fina bilder från våra beta testare, säger David Nyström, projektledare av ProjectLush.

Bilderna som samlas in kommer sedan att kompletteras med klassiska produktbilder och produkttexter av företaget.

Project Lush blir för övrigt den första e-handeln i den nya e-handelsgruppen ECITY Venture AB, som ska hålla till i det nya e-handelsklustret utanför Ängelholm. Butiken har hittills släppts i en beta-version och lanseras fullt ut i början av 2017.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta