Annons

Användarnas bilder ska sälja smycken i ny e-handel Projectlush.se Vanliga människor marknadsför smycken på Project Lush

Användarnas bilder ska sälja smycken i ny e-handel

2016-09-01 08:12

Den nya smyckesbutiken ProjectLush.se vill komma bort från steril reklam med vit bakgrund.

Vi har sett flera exempel på hur allt fler e-handlare förlitar sig på sociala kanaler som Instagram för att marknadsföra sina produkter, och rapporter har visat att särskilt de yngre konsumenterna drar sig från att handla om de endast har kommit i kontakt med en produkt via traditionell reklam.

Det finns sedan tidigare bland annat tjänster som hjälper företag att använda Instagrambilderna i sin marknadsföring, men den nya nätbutiken Project Lush har tagit det hela till en ny nivå. På butikens nylanserade sajt kommer nämligen så kallat användargenererat material att stå i centrum.

Aktiva delare får belöning

Planen är att komma bort från “steril reklam professionellt skapad i en studio med vit bakgrund” och medlemmar som delar bilder på Instagram där de använder företagets smycken kan se fram emot belöningar i form av gratis produkter och nedsatta priser.

Annons
Annons
- Kunden får själva bestämma exakt hur bilden ska se ut, det enda som spelar roll är att bilden är något de själva är stolta att dela med sig av i sin vänskapskrets. Hittills har vi lyckats få riktigt fina bilder från våra beta testare, säger David Nyström, projektledare av ProjectLush.

Bilderna som samlas in kommer sedan att kompletteras med klassiska produktbilder och produkttexter av företaget.

Project Lush blir för övrigt den första e-handeln i den nya e-handelsgruppen ECITY Venture AB, som ska hålla till i det nya e-handelsklustret utanför Ängelholm. Butiken har hittills släppts i en beta-version och lanseras fullt ut i början av 2017.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta