Annons

Användarnas bilder ska sälja smycken i ny e-handel Projectlush.se Vanliga människor marknadsför smycken på Project Lush

Användarnas bilder ska sälja smycken i ny e-handel

2016-09-01 08:12

Den nya smyckesbutiken ProjectLush.se vill komma bort från steril reklam med vit bakgrund.

Vi har sett flera exempel på hur allt fler e-handlare förlitar sig på sociala kanaler som Instagram för att marknadsföra sina produkter, och rapporter har visat att särskilt de yngre konsumenterna drar sig från att handla om de endast har kommit i kontakt med en produkt via traditionell reklam.

Det finns sedan tidigare bland annat tjänster som hjälper företag att använda Instagrambilderna i sin marknadsföring, men den nya nätbutiken Project Lush har tagit det hela till en ny nivå. På butikens nylanserade sajt kommer nämligen så kallat användargenererat material att stå i centrum.

Aktiva delare får belöning

Planen är att komma bort från “steril reklam professionellt skapad i en studio med vit bakgrund” och medlemmar som delar bilder på Instagram där de använder företagets smycken kan se fram emot belöningar i form av gratis produkter och nedsatta priser.

Annons
Annons
- Kunden får själva bestämma exakt hur bilden ska se ut, det enda som spelar roll är att bilden är något de själva är stolta att dela med sig av i sin vänskapskrets. Hittills har vi lyckats få riktigt fina bilder från våra beta testare, säger David Nyström, projektledare av ProjectLush.

Bilderna som samlas in kommer sedan att kompletteras med klassiska produktbilder och produkttexter av företaget.

Project Lush blir för övrigt den första e-handeln i den nya e-handelsgruppen ECITY Venture AB, som ska hålla till i det nya e-handelsklustret utanför Ängelholm. Butiken har hittills släppts i en beta-version och lanseras fullt ut i början av 2017.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

PostNord Sverige söker:

Trendanalytiker inom e-handel till PostNord Sverige

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta