Annons

BGA Fotobutik nådde kund nummer 100 000 Fler kunder kräver större lager

BGA Fotobutik nådde kund nummer 100 000

2017-12-13 13:50

Från 0 till 100 000 på fyra år.

BGA Fotobutik har både snabbt och säkert i tur och ordning tagit sig an Finland, Danmark, Norge, Tyskland och Österrike. Med kunder i fem länder var det bara en tidsfråga till den stora milstolpen skulle passeras - och i dag var det till slut dags. Kund nummer 100 000 har nu registrerats i BGA Fotobutiks webbshop.

LÄS ÄVEN: BGA öppnar för hela Norden - nästa steg världen?

- 2017 har varit året då tillskottet av nya kunder ökat dramatiskt. För ett år sedan hade vi 55 000 kunder, nu har vi gått över 100 000-strecket. Det känns som en resa att vara stolt över, speciellt när man tänker tillbaka på första året då vi hade cirka 4000 kunder, säger Björn Andersson, vd på BGA Fotobutik, i ett pressmeddelande.

"Har fördjupat oss i vårt ramsortiment"

Det nya rekordet innebär att BGA Fotobutik har gått från noll till 100 000 kunder på fyra år, och det är mycket riktigt bland annat den geografiska expansionen som ligger bakom ökningen.

- Vi har utökat, breddat och fördjupat vårt sortiment. Exempelvis har vi satsat väldigt mycket på nya produktkategorin posters, men även fördjupat oss i vårt ramsortiment där vi redan är väldigt starka idag. Vi har också använt oss av fler marknadsföringskanaler än tidigare. Utökad närvaro på sociala medier och samarbeten har haft ett stort fokus sedan i somras, säger Björn.

Målet 2018: 100 000 kunder till

Sedan starten för ett par år sedan har även BGA Fotobutiks kundgrupp förändrats. Tidigare var fotoramar de i särklass mest sålda produkterna, men nu har önskemålen breddats, och det händer också att kunder är ute efter helhetslösningar innehållande till exempel poster, ram och passepartout.

Annons
Annons
- Dock är det fortfarande kvinnor i åldern 30-45 med barn som är den stora kundgruppen.

LÄS ÄVEN: BGA Fotobutik slog rekord - expanderar både lager och butiker

Under nästa år kommer BGA Fotobutik bland annat att lansera “spännande lösningar för att snabbare utveckla nätet av fysiska butiker”, och målet är att planerna ska ta bolaget mot nya rekord sett i antalet kunder.

- Vi ser en väldigt kraftfull effekt av att kombinera fysisk handel som shoowroom och utlämningsställen med fysiska butiker och ser att det markant skyndar på vår e- handelsutveckling. Målet inför 2018 är att nå ut till minst 100 000 nya kunder, avslutar Björn Andersson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Fraktbolaget lanserar portal:

Fraktbolaget lanserar portal: "Lättare att planera sitt liv"

Digital uppgradering efter att man fått IKEA som kund.

Annons
Annons
Avgjort: Den här <nobr>e-handeln</nobr> är bäst i Sverige på service

Avgjort: Den här e-handeln är bäst i Sverige på service

Klassiskt företag fick bäst betyg.

Rejäl ökning för lösplockad nätmat -

Rejäl ökning för lösplockad nätmat - "stark start på året"

Årets första nätmatsmätning är ute.

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

"Vi bygger ett dream team".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Dyrare beställningar när vintern är över.

Första dagen med Instagram Shopping:

Första dagen med Instagram Shopping: "Som vi har längtat"

Enkelt och smidigt, enligt e-handlarna som är igång.

<nobr>E-handelsjätte</nobr> följer svenskt exempel - levererar till bilen

E-handelsjätte följer svenskt exempel - levererar till bilen

Testar Volvo-konceptet i USA.

Annons
Annons
Laddare från Wish granskade:

Laddare från Wish granskade: "Samtliga farliga att använda"

"Klarade inte ens baskraven för säkerhet".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta