Annons

Baby och B2B ska ta Lager 157 till 100 miljoner Stefan Palm är vd på Lager 157

Baby och B2B ska ta Lager 157 till 100 miljoner

2017-10-10 13:02

Börjar sälja babyprodukter och heminredning i sin e-handel.

Lager 157 vill omsätta hundra miljoner kronor bara i e-handeln - och just nu ökar företagets omsättning med 30 procent om året. Det kunde vi för en tid sedan berätta i samband med en intervju med företagets vd Stefan Palm

"Urban Bebe" lanseras den 19 oktober

Och det är tydligt att Lager 157, som totalt sett omsatte 720 miljoner kronor under 2016, har stora ambitioner - inte minst på e-handelsområdet. Nu breddas nämligen sortimentet till att även omfatta babyprodukter och heminredning.

- Kunderna efterfrågar kontinuerligt vår stil och vår prissättningsmodell på nya varugrupper och när vi tycker att det passar in i vår affärsmodell så försöker vi tillgodose det, förklarar Stefan Palm i ett mejl till Ehandel.se.

Lager 157:s babysortiment, som går under namnet Urban Bebe, lanseras i butik och på sajten den 19 oktober, och den 27 oktober är det premiär för avdelningen Home.

Hur har ni kommit fram till att ni ska satsa på just babyprodukter och heminredning?

Annons
Annons
- Inom baby känns det som att det finns en lucka för vår prissättningsmodell. Vi gör våra egna tolkningar av klassiker och säljer till halva priset, och det är det ingen annan som gör. Inom Home är det väl samma sak där vi själva länge har saknat enkla basgrejor i schyssta färger. 

Lanserar B2B fullt ut nästa vecka

En kommande nyhet hos Lager 157 är att företaget ska börja med försäljning till andra företag. Under avdelningen "company"  på sajten ska Lager 157 erbjuda vad Stefan Palm beskriver som “marknadens modernaste och smidigaste företagsförsäljning”.

- Vi börjar köra en beta inom förhoppningsvis en vecka, för att sedan lansera fullt ut vecka 45. Sen kommer vi att fortsätta med att jobba stenhårt med innovation och att hitta nya luckor i marknaden. Vi har några saker i portföljen, men vilka det är får vi lov att återkomma till.

Hur har annars er e-handel gått hittills?

- Vi utvecklas betydligt bättre än marknaden. Nyckeltalen går i rätt riktning, avslutar Stefan Palm.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons
Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Annons
Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta