Annons

Bangerhead: Prislappar en symbol för gamla slöa butiker Bangerhead

Bangerhead: Prislappar en symbol för gamla slöa butiker

2016-03-08 13:15

Nätbutiken är inte såld på detaljhandelns klisterlappar och inför nu en helt digital shoppingupplevelse i butik.

Bangerhead har sedan förra året en fysisk butik i Borås och sedan tidigare en skönhetssalong i Stockholm. Nu tar man avstånd från den traditionella handelns prislappar. Vi har tidigare rapporterat om hur Media Markt och Elgiganten numera jobbar med digitala prislappar för att kunna synkronisera priset online med det i butik.

Kunderna accepterar tydligen inte olika prissättningar längre och nätjätten Amazon, som nu ska öppna sin andra fysiska butik, har helt enkelt skippat prislapparna helt.

"Tar strid mot prislappar"

Den svenska nätbutiken Bangerhead gör nu något liknande i sin butik i Borås. Man kommer istället använda 12 stycken displayer insänkta i hyllorna. Dessa kommer via streckkodsläsare kunna berätta mer om produkten när kunden håller den framför.

Annons
Annons
- I grunden handlar det om att ta strid mot prislappar. En fysisk prismärkning är den yttersta symbolen för den trögrörlighet som gjort traditionella återförsäljare eftersatta e-handelsaktörer. Som e-handlare är du ständigt på tå med erbjudanden och kampanjer, något som i en värld av klisterlappar är praktiskt omöjligt, säger Thomas Grabe, VD på Bangerhead.

För produkter som saknar streckkod ska kunderna med hjälp av 14 pekskärmar snabbt kunna navigera sig fram till produkten. Det ska även gå att beställa hem produkter som då istället skickas via e-handelslagret hem till kunden.

- Vi ser skärmar och touchdisplayerna som ett starkt komplement till vår personal. Kapacitetsmässigt har vi möjlighet att ge fler kunder information samtidigt. Den adderade funktionaliteten att alltid få onlinepris är unik nu, det har bara gjorts med över disk-lösningar tidigare, men vi utgår från att fler varianter på detta kommer att dyka upp med tiden, säger Thomas Grabe.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Annons
Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Annons
Annons
Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta