Annons

Bangerhead: Prislappar en symbol för gamla slöa butiker Bangerhead

Bangerhead: Prislappar en symbol för gamla slöa butiker

2016-03-08 13:15

Nätbutiken är inte såld på detaljhandelns klisterlappar och inför nu en helt digital shoppingupplevelse i butik.

Bangerhead har sedan förra året en fysisk butik i Borås och sedan tidigare en skönhetssalong i Stockholm. Nu tar man avstånd från den traditionella handelns prislappar. Vi har tidigare rapporterat om hur Media Markt och Elgiganten numera jobbar med digitala prislappar för att kunna synkronisera priset online med det i butik.

Kunderna accepterar tydligen inte olika prissättningar längre och nätjätten Amazon, som nu ska öppna sin andra fysiska butik, har helt enkelt skippat prislapparna helt.

"Tar strid mot prislappar"

Den svenska nätbutiken Bangerhead gör nu något liknande i sin butik i Borås. Man kommer istället använda 12 stycken displayer insänkta i hyllorna. Dessa kommer via streckkodsläsare kunna berätta mer om produkten när kunden håller den framför.

Annons
Annons
- I grunden handlar det om att ta strid mot prislappar. En fysisk prismärkning är den yttersta symbolen för den trögrörlighet som gjort traditionella återförsäljare eftersatta e-handelsaktörer. Som e-handlare är du ständigt på tå med erbjudanden och kampanjer, något som i en värld av klisterlappar är praktiskt omöjligt, säger Thomas Grabe, VD på Bangerhead.

För produkter som saknar streckkod ska kunderna med hjälp av 14 pekskärmar snabbt kunna navigera sig fram till produkten. Det ska även gå att beställa hem produkter som då istället skickas via e-handelslagret hem till kunden.

- Vi ser skärmar och touchdisplayerna som ett starkt komplement till vår personal. Kapacitetsmässigt har vi möjlighet att ge fler kunder information samtidigt. Den adderade funktionaliteten att alltid få onlinepris är unik nu, det har bara gjorts med över disk-lösningar tidigare, men vi utgår från att fler varianter på detta kommer att dyka upp med tiden, säger Thomas Grabe.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

PostNord Sverige söker:

Trendanalytiker inom e-handel till PostNord Sverige

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta