Draghjälp från Löwengrip tog Beerpongkungen till 380 000

Nu letar ägaren nya möjligheter.

400 000 kronor var Beerpongkungens omsättningsmål för helåret när vi berättade om e-handelsföretaget i somras. Nu kan vi berätta att förväntningarna i stort sett blev verklighet.

- Det har gått bra! Omsättningen för helåret landade på 380 000 kronor, så jag lyckades inte riktigt nå mitt mål på 400 000 kronor, men jag är nöjd ändå, berättar ägaren Love Regefalk för Ehandel.se när vi tar kontakt för att fråga hur det har gått sedan sist.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Nischade Beerpongkungen går mot 400 000 kronor i år

Okänt beerpongsällskap köpte 36 bord

Beerpongkungen, som för den oinvigde alltså säljer beerpongbord med tillbehör, har trots - eller kanske snarare tack vare - sitt nischade sortiment, råkat ut för flera minnesvärda händelser under 2017.

- En händelse som sticker ut från året var när Örebro Beerpongsällskap - som jag inte visste fanns - beställde 36 stycken beer pong-bord i ett bräde. En annan rolig händelse var när Isabella Löwengrip arrangerade en Halloweenfest i höstas, med produkter från Beerpongkungen.

Love Regefalk studerar till vardags till civilingenjör och startade Beerpongkungen för att få ett sätt att omsätta sina teoretiska kunskaper i praktiken. Från början drev han verksamheten från sitt studentrum, men efter en tid inledde han ett logistiksamarbete med en tredjepartsaktör.

Det gav fördelen att Beerpongkungen plötsligt hade ett automatiserat flöde, från det att ordern togs emot till att den levererades till kunden.

- Tack vare att jag anlitat en TPL-aktör kan jag driva Beerpongkungen vid sidan om studierna utan att det tar alltför mycket tid. Det kostar såklart mer än om jag hade skött logistiken på egen hand på min fritid, men det är det värt flera gånger om i form av den tid jag sparar, konstaterar Love Regefalk nu.

"Uppsidan relativt begränsad"

Att bara sälja beerpongbord och tillbehör innebär förstås att målgruppen för produkterna är något begränsad. Någon breddning av sortimentet är dock inte aktuell.

- Jag planerar på att ta in några nya produkter inom min nisch under året, men inte mer än så. Jag tycker att en stor del av charmen i Beerpongkungen finns i den tydliga nischen, så ett bredare sortiment får nog vänta tills en eventuell, framtida e-handelssatsning.

Annons
Annons

Vad händer 2018?

- Planen är att fortsätta på inslagen väg utan några större förändringar. Jag hoppas såklart att omsättningen kan öka ytterligare och att verksamheten fortsätter att visa gröna siffror, men jag tror i ärlighetens namn att uppsidan är relativt begränsad i och med den tydliga nischen.

Love Regefalk berättar att han startade Beerpongkungen för att han ville lära sig att driva ett företag, och att verksamheten i mångt och mycket har varit ett kul sidoprojekt.

- Med det sagt kommer jag att fortsätta att driva Beerpongkungen under 2018, men jag kommer även att leta efter nya möjligheter som känns spännande och som jag ser större potential i, avslutar han.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!