Annons

Besöksrekord hos NordicFeel efter Ingrossos lansering Bianca Ingrosso med den nya parfymen Lei di Sera

Besöksrekord hos NordicFeel efter Ingrossos lansering

2018-09-14 07:50

"Fler kunder än på självaste Black Friday".

Häromdagen kunde vi berätta att influencern Bianca Ingrosso skulle släppa en parfym som skulle säljas i en exklusiv upplaga i nätbutiken NordicFeel.

LÄS ÄVEN: Efter parfymsuccén - NordicFeel storsatsar på influencers

"Trafiken femdubblades"

Nu meddelar NordicFeel att lanseringen blev en succé, åtminstone sett till antalet besökare på sajten. Redan kort efter lanseringen, som skedde klockan 19.00 den 12 september, ska NordicFeels hemsida ha gått ner till följd av det stora antalet personer som försökte ta sig in på sidan för att få ett exemplar av den begränsade upplagan av parfymen. Något som NordicFeel själva beskriver som en "kollaps".

Annons
Annons

Exakt hur många personer som ska ha valt att besöka sidan vid tillfället för lanseringen är inget som NordicFeel går ut med, men det ska ha rört sig om "fler kunder på sajten än på självaste Black Friday".

- Vi hade väntat oss ett högt tryck men absolut inte i denna omfattning. Vi har slagit besöksrekord! När klockan slog 19.00 femdubblades trafiken och detta är någonting som jag i mina 20 år i branschen aldrig tidigare upplevt, säger Nordic Feels e-handelschef Jonas Lindblom i ett pressmeddelande.

"Har till 100% använt potentialen"

Influenceragenturen Tourn Agency är den som varit med och grundlagt samarbetet mellan Bianca Ingrosso och NordicFeel och från deras sida menar man nu att e-handlaren verkligen har lyckats utnyttja potentialen i influencer marketing.

- Det har varit extra roligt att jobba tillsammans med NordicFeel eftersom de förstår värdet av influencer marketing och de har till 100 procent använt sig av potentialen i den här typen av marknadsföring. Att ha NordicFeel som kund och se det hårda jobb både Bianca, NordicFeel och mina kollegor har lagt ner för att få detta möjligt, är helt fantastiskt, säger Oscar Svenfelt, Account Manager på Tourn Agency.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Fullskalig e-handel för Bergendahls - nyanställer 60

Fullskalig e-handel för Bergendahls - nyanställer 60

Vill erbjuda leverans dagens efter.

Annons
Annons
Blomsterlandet byggde nytt lager - satsar på e-handeln

Blomsterlandet byggde nytt lager - satsar på e-handeln

"Snabbaste expansionen någonsin i Blomsterlandets historia".

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

"Bara början på denna förändringsresa".

Snapchat bekräftar Amazon-ryktet

Snapchat bekräftar Amazon-ryktet

E-handeln flyttar in i appen.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så fick Kicks kunderna att välja miljön före snabb leverans

Så fick Kicks kunderna att välja miljön före snabb leverans

"I särklass det främsta valet hos våra kunder i dag".

Himla får ny VD - ska satsa på lönsam tillväxt

Himla får ny VD - ska satsa på lönsam tillväxt

"Naturligt att vi behöver en ny vd".

Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Rekryterar från Bergendahls.

Annons
Annons
Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

"Jag är just nu inte i stånd att ta hand om de beställningar som görs via hemsidan", skriver Madeleine McCanns mamma.

Posh Living vill växa på nätet - han blir ny VD

Posh Living vill växa på nätet - han blir ny VD

"Har viktiga erfarenheter från detaljhandelns alla led".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Lead Designer med ansvar för UX/UI design och grafisk profil

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta