Annons

Besöksrekord hos NordicFeel efter Ingrossos lansering Bianca Ingrosso med den nya parfymen Lei di Sera

Besöksrekord hos NordicFeel efter Ingrossos lansering

2018-09-14 07:50

"Fler kunder än på självaste Black Friday".

Häromdagen kunde vi berätta att influencern Bianca Ingrosso skulle släppa en parfym som skulle säljas i en exklusiv upplaga i nätbutiken NordicFeel.

LÄS ÄVEN: Efter parfymsuccén - NordicFeel storsatsar på influencers

"Trafiken femdubblades"

Nu meddelar NordicFeel att lanseringen blev en succé, åtminstone sett till antalet besökare på sajten. Redan kort efter lanseringen, som skedde klockan 19.00 den 12 september, ska NordicFeels hemsida ha gått ner till följd av det stora antalet personer som försökte ta sig in på sidan för att få ett exemplar av den begränsade upplagan av parfymen. Något som NordicFeel själva beskriver som en "kollaps".

Annons
Annons

Exakt hur många personer som ska ha valt att besöka sidan vid tillfället för lanseringen är inget som NordicFeel går ut med, men det ska ha rört sig om "fler kunder på sajten än på självaste Black Friday".

- Vi hade väntat oss ett högt tryck men absolut inte i denna omfattning. Vi har slagit besöksrekord! När klockan slog 19.00 femdubblades trafiken och detta är någonting som jag i mina 20 år i branschen aldrig tidigare upplevt, säger Nordic Feels e-handelschef Jonas Lindblom i ett pressmeddelande.

"Har till 100% använt potentialen"

Influenceragenturen Tourn Agency är den som varit med och grundlagt samarbetet mellan Bianca Ingrosso och NordicFeel och från deras sida menar man nu att e-handlaren verkligen har lyckats utnyttja potentialen i influencer marketing.

- Det har varit extra roligt att jobba tillsammans med NordicFeel eftersom de förstår värdet av influencer marketing och de har till 100 procent använt sig av potentialen i den här typen av marknadsföring. Att ha NordicFeel som kund och se det hårda jobb både Bianca, NordicFeel och mina kollegor har lagt ner för att få detta möjligt, är helt fantastiskt, säger Oscar Svenfelt, Account Manager på Tourn Agency.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

E-handlare var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

"Ska vi bli världens största och bästa e-handelsplattform för varumärken inom mode och livsstil".

Annons
Annons
Logistikaktör laddar för BF-rekord men tillväxten saktar in

Logistikaktör laddar för BF-rekord men tillväxten saktar in

Förutspår svagare ökning än förra året.

Tekla Acs på Aim'n tog hem Årets kvinnliga stjärnskott

Tekla Acs på Aim'n tog hem Årets kvinnliga stjärnskott

Marcus Wikström på Maria Nila tog hem huvudpriset.

Blocket lanserar köpknapp - kunderna vill klicka hem bilen

Blocket lanserar köpknapp - kunderna vill klicka hem bilen

Bilförsäljningen är på väg ut på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlarna Outdoorexperten och Skistart slås ihop

E-handlarna Outdoorexperten och Skistart slås ihop

Siktar på en kvarts miljard nästa år.

Prognos: BF kan nå 6,6 miljarder kronor - eller mer

Prognos: BF kan nå 6,6 miljarder kronor - eller mer

Men det blir svårt att upprepa samma tillväxtexplosion som förra året.

Modejätte intog snabbt 24 länder - nu är pengarna slut

Modejätte intog snabbt 24 länder - nu är pengarna slut

"En vacklande finansiering av bolagets starka tillväxt".

Annons
Annons
E-handlaren Pierce slog förra årets omsättning under Q3

E-handlaren Pierce slog förra årets omsättning under Q3

Satsar på video- och podcaststudio.

Efter förlusten - Zalando börjar ta betalt för frakten

Efter förlusten - Zalando börjar ta betalt för frakten

Vill motverka beställningar av endast en vara.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent

BSA KÖK & BAD AB söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webbredaktör/Marknadskoordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta