Annons

Efter parfymsuccén - NordicFeel storsatsar på influencers Influencern Bianca Ingrosso med sin nya Nordicfeel-parfym

Efter parfymsuccén - NordicFeel storsatsar på influencers

2018-09-12 11:30

Gör nytt parfymsamarbete med Bianca Ingrosso.

Om strategin tidigare var att betala influencers för att marknadsföra företagets produkter, så är det numera ett vanligt upplägg att influencern släpps in redan i produktionsstadiet. Tidigare i år valde till exempel NordicFeel att göra ett samarbete med Bianca Ingrosso, som gick ut på att Ingrosso skulle ta fram en parfym som skulle säljas exklusivt hos e-handlaren.

LÄS ÄVEN: E-handlaren och influencer i unikt samarbete

"Kända för vår expertis inom doft"

Parfymen blev en succé och sålde enligt NordicFeel slut på tre dagar. Därför väljer de två parterna nu att lansera ännu en parfym - som också ska säljas i begränsad upplaga.

- NordicFeels största produktgrupp är parfym och vi har länge varit kända för vår expertis inom doft. Detta - i samband med att vi tillsammans med en av Sveriges största influencers - skapade parfymen, tror vi var största anledningen till att lanseringen fick sådan respons, skriver Jonna Gustafsson, Influencer Marketing Manager på NordicFeel, i ett mejl till Ehandel.se.

Men trots parfymens popularitet kommer den inte att släppas igen. Detsamma gäller för den nya parfymen, som släpps till försäljning i dag.

Annons
Annons
- Precis som många andra designsamarbeten inom modebranschen lanseras produkter i begränsat antal. Vi har valt detta upplägget för att det ska kännas exklusivt för kunden som lyckas få tag på sitt exemplar.

Vill inte ha dammsamlare på lagret

Enligt Jonna Gustafsson har Nordicfeel fler samarbeten på gång med andra influencers, även om företaget än så länge inte vill avslöja vilka det handlar om. Hon beskriver det som "extremt viktigt" att influencern, i det här fallet Bianca Ingrosso, är involverad under hela produktionskedjan.

Några nackdelar med att samarbeta med just influencers - till exempel att det skulle kunna uppfattas som något av ett säljtrick - ser Jonna Gustafsson egentligen inte.

- Vi jobbar med att sälja parfym. Vid vilken parfymlansering som helst så är ju målsättningen alltid att sälja. Vi vill ju inte att våra varor ska stå och samla damm nere på lagret, avslutar hon.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta