Annons

Efter parfymsuccén - NordicFeel storsatsar på influencers Influencern Bianca Ingrosso med sin nya Nordicfeel-parfym

Efter parfymsuccén - NordicFeel storsatsar på influencers

2018-09-12 11:30

Gör nytt parfymsamarbete med Bianca Ingrosso.

Om strategin tidigare var att betala influencers för att marknadsföra företagets produkter, så är det numera ett vanligt upplägg att influencern släpps in redan i produktionsstadiet. Tidigare i år valde till exempel NordicFeel att göra ett samarbete med Bianca Ingrosso, som gick ut på att Ingrosso skulle ta fram en parfym som skulle säljas exklusivt hos e-handlaren.

LÄS ÄVEN: E-handlaren och influencer i unikt samarbete

"Kända för vår expertis inom doft"

Parfymen blev en succé och sålde enligt NordicFeel slut på tre dagar. Därför väljer de två parterna nu att lansera ännu en parfym - som också ska säljas i begränsad upplaga.

- NordicFeels största produktgrupp är parfym och vi har länge varit kända för vår expertis inom doft. Detta - i samband med att vi tillsammans med en av Sveriges största influencers - skapade parfymen, tror vi var största anledningen till att lanseringen fick sådan respons, skriver Jonna Gustafsson, Influencer Marketing Manager på NordicFeel, i ett mejl till Ehandel.se.

Men trots parfymens popularitet kommer den inte att släppas igen. Detsamma gäller för den nya parfymen, som släpps till försäljning i dag.

Annons
Annons
- Precis som många andra designsamarbeten inom modebranschen lanseras produkter i begränsat antal. Vi har valt detta upplägget för att det ska kännas exklusivt för kunden som lyckas få tag på sitt exemplar.

Vill inte ha dammsamlare på lagret

Enligt Jonna Gustafsson har Nordicfeel fler samarbeten på gång med andra influencers, även om företaget än så länge inte vill avslöja vilka det handlar om. Hon beskriver det som "extremt viktigt" att influencern, i det här fallet Bianca Ingrosso, är involverad under hela produktionskedjan.

Några nackdelar med att samarbeta med just influencers - till exempel att det skulle kunna uppfattas som något av ett säljtrick - ser Jonna Gustafsson egentligen inte.

- Vi jobbar med att sälja parfym. Vid vilken parfymlansering som helst så är ju målsättningen alltid att sälja. Vi vill ju inte att våra varor ska stå och samla damm nere på lagret, avslutar hon.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta