Annons

Efter parfymsuccén - NordicFeel storsatsar på influencers Influencern Bianca Ingrosso med sin nya Nordicfeel-parfym

Efter parfymsuccén - NordicFeel storsatsar på influencers

2018-09-12 11:30

Gör nytt parfymsamarbete med Bianca Ingrosso.

Om strategin tidigare var att betala influencers för att marknadsföra företagets produkter, så är det numera ett vanligt upplägg att influencern släpps in redan i produktionsstadiet. Tidigare i år valde till exempel NordicFeel att göra ett samarbete med Bianca Ingrosso, som gick ut på att Ingrosso skulle ta fram en parfym som skulle säljas exklusivt hos e-handlaren.

LÄS ÄVEN: E-handlaren och influencer i unikt samarbete

"Kända för vår expertis inom doft"

Parfymen blev en succé och sålde enligt NordicFeel slut på tre dagar. Därför väljer de två parterna nu att lansera ännu en parfym - som också ska säljas i begränsad upplaga.

- NordicFeels största produktgrupp är parfym och vi har länge varit kända för vår expertis inom doft. Detta - i samband med att vi tillsammans med en av Sveriges största influencers - skapade parfymen, tror vi var största anledningen till att lanseringen fick sådan respons, skriver Jonna Gustafsson, Influencer Marketing Manager på NordicFeel, i ett mejl till Ehandel.se.

Men trots parfymens popularitet kommer den inte att släppas igen. Detsamma gäller för den nya parfymen, som släpps till försäljning i dag.

Annons
Annons
- Precis som många andra designsamarbeten inom modebranschen lanseras produkter i begränsat antal. Vi har valt detta upplägget för att det ska kännas exklusivt för kunden som lyckas få tag på sitt exemplar.

Vill inte ha dammsamlare på lagret

Enligt Jonna Gustafsson har Nordicfeel fler samarbeten på gång med andra influencers, även om företaget än så länge inte vill avslöja vilka det handlar om. Hon beskriver det som "extremt viktigt" att influencern, i det här fallet Bianca Ingrosso, är involverad under hela produktionskedjan.

Några nackdelar med att samarbeta med just influencers - till exempel att det skulle kunna uppfattas som något av ett säljtrick - ser Jonna Gustafsson egentligen inte.

- Vi jobbar med att sälja parfym. Vid vilken parfymlansering som helst så är ju målsättningen alltid att sälja. Vi vill ju inte att våra varor ska stå och samla damm nere på lagret, avslutar hon.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Fullskalig e-handel för Bergendahls - nyanställer 60

Fullskalig e-handel för Bergendahls - nyanställer 60

Vill erbjuda leverans dagens efter.

Annons
Annons
Blomsterlandet byggde nytt lager - satsar på e-handeln

Blomsterlandet byggde nytt lager - satsar på e-handeln

"Snabbaste expansionen någonsin i Blomsterlandets historia".

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

"Bara början på denna förändringsresa".

Snapchat bekräftar Amazon-ryktet

Snapchat bekräftar Amazon-ryktet

E-handeln flyttar in i appen.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så fick Kicks kunderna att välja miljön före snabb leverans

Så fick Kicks kunderna att välja miljön före snabb leverans

"I särklass det främsta valet hos våra kunder i dag".

Himla får ny VD - ska satsa på lönsam tillväxt

Himla får ny VD - ska satsa på lönsam tillväxt

"Naturligt att vi behöver en ny vd".

Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Rekryterar från Bergendahls.

Annons
Annons
Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

"Jag är just nu inte i stånd att ta hand om de beställningar som görs via hemsidan", skriver Madeleine McCanns mamma.

Posh Living vill växa på nätet - han blir ny VD

Posh Living vill växa på nätet - han blir ny VD

"Har viktiga erfarenheter från detaljhandelns alla led".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Lead Designer med ansvar för UX/UI design och grafisk profil

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta