Annons

Best of Brands lanserar ett helt nytt omnikoncept Stefan von Stein från SDHJ Group och David Lundqvist från Qliro

Best of Brands lanserar ett helt nytt omnikoncept

2019-03-13 12:41

Senast räddade från total konkurs.

I början av året skrevs det mycket om Best of Brands. Företaget hade sedan augusti varit i rekonstruktion och i januari försattes bolaget i konkurs. Men i samma ögonblick kom SDHJ Group, som ligger bakom Campadre och Members, in i bilden och räddade Best of Brands genom att köpa bolaget.

LÄS ÄVEN: Best of Brands räddat i sista stund - här är den nya ägaren

Nu är det dags för Best of Brands nästa steg. Idag lanserar företaget ett helt nytt omnikoncept och inleder samtidigt ett samarbete med betalleverantören Qliro.

Det nya omnikonceptet är resultatet av företagets storsatsning på att sudda ut gränserna mellan webbutiken och fysisk handel genom en total re-launch av e-handeln. Företaget ska även förändra sättet att shoppa på i den fysiska butiken.

Annons
Annons
- När man gör någonting helt nytt och banbrytande kommer det alltid finnas utmaningar och därför är ett tätt och kreativt partnerskap ett måste för att kunna leverera en helhetsupplevelse i framkant. Qliros lyhördhet och expertis inom betallösningar och e-handel är därför ovärderlig för oss, säger Stefan von Stein, vd på SDHJ Group, i ett pressmeddelande.

Men en ny e-handel kommer inte att lanseras förrän i maj. Best of Brands fysiska butiker har dock redan öppnats, men i och med omnikonceptet kommer de nu att digitaliseras.

Butikerna kommer bland annat möjliggöra för kunder att klicka hem varor som inte finns i butikens lager för direkt hemleverans. De betalmöjligheterna som kunderna har online kommer även finnas i de fysiska butikerna, till exempel köp på faktura eller delbetalning.

- Istället för att vara begränsad till lagret i butiken så kommer kunderna att kunna välja bland mer än 150 000 varor från vår e-handel, säger Stefan von Stein.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta