Annons

Best of Brands lanserar ett helt nytt omnikoncept Stefan von Stein från SDHJ Group och David Lundqvist från Qliro

Best of Brands lanserar ett helt nytt omnikoncept

2019-03-13 12:41

Senast räddade från total konkurs.

I början av året skrevs det mycket om Best of Brands. Företaget hade sedan augusti varit i rekonstruktion och i januari försattes bolaget i konkurs. Men i samma ögonblick kom SDHJ Group, som ligger bakom Campadre och Members, in i bilden och räddade Best of Brands genom att köpa bolaget.

LÄS ÄVEN: Best of Brands räddat i sista stund - här är den nya ägaren

Nu är det dags för Best of Brands nästa steg. Idag lanserar företaget ett helt nytt omnikoncept och inleder samtidigt ett samarbete med betalleverantören Qliro.

Det nya omnikonceptet är resultatet av företagets storsatsning på att sudda ut gränserna mellan webbutiken och fysisk handel genom en total re-launch av e-handeln. Företaget ska även förändra sättet att shoppa på i den fysiska butiken.

Annons
Annons
- När man gör någonting helt nytt och banbrytande kommer det alltid finnas utmaningar och därför är ett tätt och kreativt partnerskap ett måste för att kunna leverera en helhetsupplevelse i framkant. Qliros lyhördhet och expertis inom betallösningar och e-handel är därför ovärderlig för oss, säger Stefan von Stein, vd på SDHJ Group, i ett pressmeddelande.

Men en ny e-handel kommer inte att lanseras förrän i maj. Best of Brands fysiska butiker har dock redan öppnats, men i och med omnikonceptet kommer de nu att digitaliseras.

Butikerna kommer bland annat möjliggöra för kunder att klicka hem varor som inte finns i butikens lager för direkt hemleverans. De betalmöjligheterna som kunderna har online kommer även finnas i de fysiska butikerna, till exempel köp på faktura eller delbetalning.

- Istället för att vara begränsad till lagret i butiken så kommer kunderna att kunna välja bland mer än 150 000 varor från vår e-handel, säger Stefan von Stein.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

Annons
Annons
E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Annons
Annons
Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta