Bestseller spenderar nära 4 miljoner på sin omnikanal

Ska minska behovet av fysiska butiker.

Det danska modeföretaget Bestseller, som bland annat driver kedjorna Vero Moda och Jack & Jones, har nu bestämt sig för att satsa ordentligt på sin digitalisering. Planen är att alla Bestsellers showrooms ska få pekskärmar som kommer att möjliggöra för kunderna att se kommande kollektioner och genomföra beställningar.

Digitaliseringen ska minska behovet av lokalyta och av att ha flera fysiska prover av alla produkter i butik. Det i sin tur kommer att bidra till besparingar i produktions-, frakt- och hyreskostnader.

Annons
Annons

Den som fått uppdraget av modebolaget är e-handelsleverantören Touchtech, som just specialiserar sig på pekskärmar för butiker. Touchtech har skrivit under ett treårsavtal med Bestseller, som modeföretaget ska betala 3,6 miljoner kronor för. 

LÄS ÄVEN: Touchföretaget får anrik kund till sina e-handelsskärmar

Den här typen av omnikanalssatsning har blivit ganska populär på sista tiden. Bland annat har Eton, MQ och Cervera installerat Touchtechs skärmar i sina fysiska butiker, och senast tillkom även skjortaktören Stenströms på listan.

– Touchtech Showroom är ett nytt lösningsområde med stor global potential, säger Deniz Chaban, vd på Touchtech, i ett pressmeddelande.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!