Annons

Touchföretaget får anrik kund till sina e-handelsskärmar

Touchföretaget får anrik kund till sina e-handelsskärmar

2019-02-06 08:06

Detaljhandlare fortsätter att satsa på skärmar i butik.

E-handelsleverantören Touchtech, som erbjuder speciellt utformade pekskärmar för butiker, har de senaste åren fångat upp flera stora detaljhandlare som Eton, MQ och Cervera. I slutet av förra året hakade modeföretaget Svea även på tänket kring jätteskärmar i butik, som ska ta e-handeln närmare kunderna.

LÄS ÄVEN: Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk e-handelsbutik

Nu meddelar man att även den anrika butiken Stenströms, som tillverkat skjortor sedan 1899, också valt att installera Touchtechs skärmar i sina fysiska butiker. Beslutet sägs bland annat baseras på butikernas storlek.

- Våra flaggskeppsbutiker har en begränsad yta och har idag ingen möjlighet att visa hela Stenströms sortiment. När vi nu installerar Touchtech skärmar ges både vår personal och våra kunder ett jättebra verktyg för att få tillgång till hela vårt breda produktutbud. Kunden kan själv välja om de önskar få varan levererad till butik eller skickad till sin hemadress, säger Fredrik Strandberg, vd på Stenströms skjortfabrik, i ett pressmeddelande.

"Väldigt begränsade ytor"

Små ytor sägs också vara något som Touchtech menar på är extra fördelaktigt när det kommer till att installera företagets e-handelsskärmar.

Annons
Annons
- Stenströms har flertalet egna butiker och fler än 1500 återförsäljare fördelat på över 20 marknader globalt. Deras förutsättningar med ett stort produktutbud i kombination med väldigt begränsade ytor är optimala för att driva försäljning via Touchtech Vendo i butik, säger Deniz Chaban, vd på Touchtech.

Touchtechs teknik och skärmar ska i detta fallet levereras i samarbete med e-handelsleverantören Avensia. I går rullades lösningen ut i Stenströmsbutiken på varuhuset NK. Näst på tur står företagets fysiska butiker i Stockholm, Helsingfors, Hamburg och Köpenhamn.

LÄS ÄVEN: Digitala skärmar i butiken - så funkar det på riktigt

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Jollyroom får 3 miljoner kronor i böter

Jollyroom får 3 miljoner kronor i böter

Bröt mot förbudet.

Annons
Annons
Akademibokhandeln tappade 5,6 miljoner kronor

Akademibokhandeln tappade 5,6 miljoner kronor

Förskjutning från butikshandel till nätbokhandel.

Lexingtons e-handel står för 19 procent av omsättningen

Lexingtons e-handel står för 19 procent av omsättningen

"Mer resurser till digitala medier och influencers".

E-handlare öppnar veganbutik:

E-handlare öppnar veganbutik: "Efterfrågan ökar hela tiden"

Står redo med 200 produkter.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

Starkt fjärde kvartal gjorde susen.

Kungsängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

Kungsängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

"Service och digitalisering viktiga delar".

Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Två räckte inte.

Annons
Annons
Löwengrips nya <nobr>e-handel</nobr> är live

Just nu: Löwengrips nya e-handel är live

Premiär för Hermine Hold.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Konfidentiellt söker:

Head of E-commerce

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta