Annons

Touchföretaget får anrik kund till sina e-handelsskärmar

Touchföretaget får anrik kund till sina e-handelsskärmar

2019-02-06 08:06

Detaljhandlare fortsätter att satsa på skärmar i butik.

E-handelsleverantören Touchtech, som erbjuder speciellt utformade pekskärmar för butiker, har de senaste åren fångat upp flera stora detaljhandlare som Eton, MQ och Cervera. I slutet av förra året hakade modeföretaget Svea även på tänket kring jätteskärmar i butik, som ska ta e-handeln närmare kunderna.

LÄS ÄVEN: Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk e-handelsbutik

Nu meddelar man att även den anrika butiken Stenströms, som tillverkat skjortor sedan 1899, också valt att installera Touchtechs skärmar i sina fysiska butiker. Beslutet sägs bland annat baseras på butikernas storlek.

- Våra flaggskeppsbutiker har en begränsad yta och har idag ingen möjlighet att visa hela Stenströms sortiment. När vi nu installerar Touchtech skärmar ges både vår personal och våra kunder ett jättebra verktyg för att få tillgång till hela vårt breda produktutbud. Kunden kan själv välja om de önskar få varan levererad till butik eller skickad till sin hemadress, säger Fredrik Strandberg, vd på Stenströms skjortfabrik, i ett pressmeddelande.

"Väldigt begränsade ytor"

Små ytor sägs också vara något som Touchtech menar på är extra fördelaktigt när det kommer till att installera företagets e-handelsskärmar.

Annons
Annons
- Stenströms har flertalet egna butiker och fler än 1500 återförsäljare fördelat på över 20 marknader globalt. Deras förutsättningar med ett stort produktutbud i kombination med väldigt begränsade ytor är optimala för att driva försäljning via Touchtech Vendo i butik, säger Deniz Chaban, vd på Touchtech.

Touchtechs teknik och skärmar ska i detta fallet levereras i samarbete med e-handelsleverantören Avensia. I går rullades lösningen ut i Stenströmsbutiken på varuhuset NK. Näst på tur står företagets fysiska butiker i Stockholm, Helsingfors, Hamburg och Köpenhamn.

LÄS ÄVEN: Digitala skärmar i butiken - så funkar det på riktigt

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta