Annons

Touchföretaget får anrik kund till sina e-handelsskärmar

Touchföretaget får anrik kund till sina e-handelsskärmar

2019-02-06 08:06

Detaljhandlare fortsätter att satsa på skärmar i butik.

E-handelsleverantören Touchtech, som erbjuder speciellt utformade pekskärmar för butiker, har de senaste åren fångat upp flera stora detaljhandlare som Eton, MQ och Cervera. I slutet av förra året hakade modeföretaget Svea även på tänket kring jätteskärmar i butik, som ska ta e-handeln närmare kunderna.

LÄS ÄVEN: Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk e-handelsbutik

Nu meddelar man att även den anrika butiken Stenströms, som tillverkat skjortor sedan 1899, också valt att installera Touchtechs skärmar i sina fysiska butiker. Beslutet sägs bland annat baseras på butikernas storlek.

- Våra flaggskeppsbutiker har en begränsad yta och har idag ingen möjlighet att visa hela Stenströms sortiment. När vi nu installerar Touchtech skärmar ges både vår personal och våra kunder ett jättebra verktyg för att få tillgång till hela vårt breda produktutbud. Kunden kan själv välja om de önskar få varan levererad till butik eller skickad till sin hemadress, säger Fredrik Strandberg, vd på Stenströms skjortfabrik, i ett pressmeddelande.

"Väldigt begränsade ytor"

Små ytor sägs också vara något som Touchtech menar på är extra fördelaktigt när det kommer till att installera företagets e-handelsskärmar.

Annons
Annons
- Stenströms har flertalet egna butiker och fler än 1500 återförsäljare fördelat på över 20 marknader globalt. Deras förutsättningar med ett stort produktutbud i kombination med väldigt begränsade ytor är optimala för att driva försäljning via Touchtech Vendo i butik, säger Deniz Chaban, vd på Touchtech.

Touchtechs teknik och skärmar ska i detta fallet levereras i samarbete med e-handelsleverantören Avensia. I går rullades lösningen ut i Stenströmsbutiken på varuhuset NK. Näst på tur står företagets fysiska butiker i Stockholm, Helsingfors, Hamburg och Köpenhamn.

LÄS ÄVEN: Digitala skärmar i butiken - så funkar det på riktigt

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta