Annons

Bianca Ingrosso startar e-handel med eget skönhetsmärke Bianca Ingrosso och Vanessa Lindblad

Bianca Ingrosso startar e-handel med eget skönhetsmärke

2018-11-01 07:50

Kommer bara att finnas online.

Influencern Bianca Ingrosso har uppenbarligen fått mersmak på e-handeln, efter flera framgångsrika parfym-lanseringar tillsammans med nätbutiken NordicFeel. Nu startar hon nämligen upp ett eget skönhetsmärke som kommer att erbjudas exklusivt via en egen nätbutik.

LÄS ÄVEN: Besöksrekord hos NordicFeel efter Ingrossos lansering

Det nya märket heter CAIA och ska ha planerats under lång tid av Biancas team på företaget Beauty Icons AB. Fokus kommer att ligga på make-up, något som Bianca sägs få mest feedback på av hennes följare i olika sociala medier.

Annons
Annons
- Make-up har ända sedan jag var liten varit ett av mina största intressen. Mina följare frågar mig dagligen om min make-up och vilka produkter jag använder. Nu är det dags att ta steget fullt ut och skapa de produkter som mina följare efterfrågar och jag saknar. Jag har satt ribban extremt högt vad gäller kvalitet. Utvecklingsarbetet har tagit enormt lång tid. Jag har besökt flera fabriker i Europa för att hitta rätt och nu använder vi oss av de bästa producenterna i världen, säger Bianca Ingrosso i ett pressmeddelande.

"Vi har skapat ett superstarkt team"

Övriga ägare i bolaget ska vara Vanessa Lindblad, som har lång erfarenhet av influencer marketing, samt Mikael Snabb och Jesper Matsch som tillsammans ska ha över 15 års erfarenhet av att bygga skönhetsmärken.

- Vi har skapat ett superstarkt team med lång erfarenhet från både skönhetsbranschen och influencer marketing. CAIA kommer att bli ett varumärke av högsta internationella klass och framöver ska vi lansera i många länder. Jag är superpeppad på att utveckla entreprenörskapet av min karrär, säger Bianca Ingrosso.

Det nya märket kommer att säljas exklusivt i den egna e-handeln, som går att hitta på Caiacosmetics.com. Den nya nätbutiken öppnar dock sina portar först den 20 november.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Däck365.se slog nytt rekord - omsatte 126 miljoner

Däck365.se slog nytt rekord - omsatte 126 miljoner

Vunnit flera priser.

NA-KD krokar arm med PostNords Varubrevstjänst

NA-KD krokar arm med PostNords Varubrevstjänst

"Spårbarhet, ledtid och leverans vid dörr var avgörande".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

ICA stärker upp laget - han ska driva digitaliseringen

ICA stärker upp laget - han ska driva digitaliseringen

"Erfarenhet av omställningar ska utveckla plattformen".

NetOnNet omsatte över 5 miljarder kronor

NetOnNet omsatte över 5 miljarder kronor

Ökade vinsten med mer än 36 miljoner.

Boxon.se har ökat försäljningen med 60 procent

Boxon.se har ökat försäljningen med 60 procent

Siktar nu på minst 150 miljoner kronor.

Annons
Annons
Anrikt lampföretag satsar på e-handel

Anrikt lampföretag satsar på e-handel

"Vi måste finnas där konsumenten finns".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta