Annons

Black Friday-förberedelserna igång: Jermund Udnæseth

Black Friday-förberedelserna igång: "Gäller att starta tidigt"

2016-08-30 10:44

Norska Expert har samlat nära 5 000 personer till en "Inför Black Friday"-grupp på Facebook.

När Black Friday gick av stapeln den 27 november förra året gick försäljningen i taket inte minst hos de e-handlare som säljer hemelektronik. Flera aktörer hade så hög trafik att sajterna slogs ut under dagen och många rapporterade dubbelt så hög försäljning jämfört med andra dagar.

I år infaller Black Friday den 25 november, och trots att det är tre månader kvar till festen har förberedelserna börjat så smått. I Norge har till exempel elektroniksajten Expert börjat att marknadsföra dagen i sina sociala medier, enligt Netthandel.no.

Annons
Annons
- Ska vi få upp engagemanget gäller det att starta tidigt, säger Jermund Udnæseth, ansvarig för sociala medier hos Expert.

Unika erbjudanden till hängivna följare

Företaget har lagt upp en tillställning på Facebook där det planerar att lägga upp erbjudanden allt eftersom. Förra året anmälde totalt 56 000 personer sitt intresse för ett liknande arrangemang, och årets Expertgrupp har redan lockat 4 600 potentiella kunder.

- Vi vet att folk älskar Black Friday, erbjudanden och priser. I Facebook-arrangemanget som vi har lagt ut denna gången är det priser för mer än 60 000 kronor i potten. Vi kommer också att ge unika erbjudanden till de som väljer att följa oss på vägen mot årets Black Friday, säger Jermund Udnæseth.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta