Annons

CDON Black Friday-satsar med 24 timmars livesändning I år livesänds Black Friday hos CDON

CDON Black Friday-satsar med 24 timmars livesändning

2017-11-14 07:42

"Kombinerar erbjudanden med gäster och underhållning".

När Alibaba laddade inför årets Singles Day arrangerades en livesänd TV-gala för att få kunderna att sätta igång att shoppa. Till ändamålet hade e-handlaren bjudit in bland annat artister och Hollywoodprofiler för att skapa så köpglad stämning som möjligt.

LÄS ÄVEN: E-handlaren sålde för 213 miljarder kronor på 24 timmar

Intervjuar den egna personalen

Nu meddelar CDON.com att de också ska sända live - men det här gången handlar det om en Black Friday-kampanj, som ska sändas från företagets huvudkontor i Malmö. #CDONLIVE, som kampanjen kallas, ska ledas av två programledare som ska få sällskap i CDON-studion av gäster vars namn än så länge inte har avslöjats.

- Under sändningen presenteras nya erbjudanden varje timme. Dessutom bjuds det på underhållning, produkttester, intervjuer med gäster och deltagande av CDON.COM:s personal, skriver CDON i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Bakom kulisserna på CDON:s framtidssatsning

Annons
Annons

"Tanken är att skapa interaktiv dimension"

Livesändningen pågår från midnatt natten till den 24 november och 24 timmar framåt, och är enligt CDON av ett “banbrytande format” när det kommer till marknadsföring.

- Tanken bakom sändningen #CDONLIVE är att skapa en ny, underhållande och interaktiv dimension för kunderna i Black Friday-kampanjen, säger Magnus Fredin, Head of CDON.COM.

CDON:s liveproduktion sänds i samarbete med reklambyrån Bästa Kompisar. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Beskedet: Alla e-handlare måste sälja till hela EU

Beskedet: Alla e-handlare måste sälja till hela EU

EU-länderna överens om att förbjuda GEO-blocking.

2
Annons
Annons

Stadium låter kunderna beställa direkt från lagret i butik

Snabbare nätverk ska underlätta beställningar direkt i butik.

Black Week-kampanjerna levererar - orderökning på 37%

Black Week-kampanjerna levererar - orderökning på 37%

Kraftig orderökning under måndag och tisdag.

Säger nej till köphysteri - satsar på

Säger nej till köphysteri - satsar på "Everlasting Friday"

"Underskatta aldrig en underdog".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Hickap tänkte om - gör sortimentet ekologiskt

Hickap tänkte om - gör sortimentet ekologiskt

Youtubes succésyskon tar nästa e-handelssteg.

Boozt nära 1,4 miljarder under årets första nio månader

Boozt nära 1,4 miljarder under årets första nio månader

Sålde för över 440 miljoner under det senaste kvartalet.

Annons
Annons
Varannan svensk planerar att handla på Black Friday

Varannan svensk planerar att handla på Black Friday

Och det är e-handeln som lockar.

Sveriges största <nobr>e-handelsdag</nobr> fanns knappt för tre år sedan

Sveriges största e-handelsdag fanns knappt för tre år sedan

Förbered dig på försäljningskaos.

Brittisk outdoorjätte fälls för svensk <nobr>e-handelsreklam</nobr>

Brittisk outdoorjätte fälls för svensk e-handelsreklam

Lyckades inte styrka att prissänkningen ägt rum.

E-handlare i positiv chock över Årets Julklapp

E-handlare i positiv chock över Årets Julklapp

"Hade du frågat mig i går hade jag inte ens tänkt tanken".

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
b

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

E-post:

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.