Annons

CDON Black Friday-satsar med 24 timmars livesändning I år livesänds Black Friday hos CDON

CDON Black Friday-satsar med 24 timmars livesändning

2017-11-14 07:42

"Kombinerar erbjudanden med gäster och underhållning".

När Alibaba laddade inför årets Singles Day arrangerades en livesänd TV-gala för att få kunderna att sätta igång att shoppa. Till ändamålet hade e-handlaren bjudit in bland annat artister och Hollywoodprofiler för att skapa så köpglad stämning som möjligt.

LÄS ÄVEN: E-handlaren sålde för 213 miljarder kronor på 24 timmar

Intervjuar den egna personalen

Nu meddelar CDON.com att de också ska sända live - men det här gången handlar det om en Black Friday-kampanj, som ska sändas från företagets huvudkontor i Malmö. #CDONLIVE, som kampanjen kallas, ska ledas av två programledare som ska få sällskap i CDON-studion av gäster vars namn än så länge inte har avslöjats.

- Under sändningen presenteras nya erbjudanden varje timme. Dessutom bjuds det på underhållning, produkttester, intervjuer med gäster och deltagande av CDON.COM:s personal, skriver CDON i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Bakom kulisserna på CDON:s framtidssatsning

Annons
Annons

"Tanken är att skapa interaktiv dimension"

Livesändningen pågår från midnatt natten till den 24 november och 24 timmar framåt, och är enligt CDON av ett “banbrytande format” när det kommer till marknadsföring.

- Tanken bakom sändningen #CDONLIVE är att skapa en ny, underhållande och interaktiv dimension för kunderna i Black Friday-kampanjen, säger Magnus Fredin, Head of CDON.COM.

CDON:s liveproduktion sänds i samarbete med reklambyrån Bästa Kompisar. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons

Rattsurfning förbjöds - handsfree ökade med 400%

Men endast 5 procent av ökningen skedde i e-handeln.

Annons
Annons
PostNord om Coops exit:

PostNord om Coops exit: "Så gör de varje år"

Omförhandlar och hoppas hitta lösning.

Följer storkonkurrenten och slår till med digitala speglar

E-handeln står för över 13 procent av omsättningen.

Nio av tio nätbutiker har tekniska fel

Nya siffror: Nio av tio nätbutiker har tekniska fel

De hundra mest populära nätbutikerna har många problem när det kommer till kortbetalningar.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Budbee ökade med 300% - börjar hämta upp returer

Budbee ökade med 300% - börjar hämta upp returer

Nytt leveransrekord i traditionellt svag månad.

KitchenTime startar nät-outlet

Ska sälja kända varumärken till "riktigt bra priser".

Coop säger upp sitt ombudsavtal med PostNord

Coop säger upp sitt ombudsavtal med PostNord

Och fler matkedjor för diskussioner om ersättningsnivåerna.

Annons
Annons
Matsmart i

Matsmart i "listigt" PR-drag - bäst på att nå ut

Alla bolag använder samma influencers.

<nobr>E-handelskullen</nobr> 2008 om decenniet som gått

Helgläsning: E-handelskullen 2008 om decenniet som gått

Näthandelns jubilarer vittnar om såväl förbättringar som nya utmaningar - och siar om framtiden.

Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

Andreas Koschnike utlovar superomnibutik.

Smilebutiken dubblade e-handeln - nådde 15 miljoner

Smilebutiken dubblade e-handeln - nådde 15 miljoner

Införandet av "livstids öppet köp" ledde till att returerna minskade med 20 procent.

1
Odd Molly slog rekord i <nobr>e-handeln</nobr> - står nu för 40%

Odd Molly slog rekord i e-handeln - står nu för 40%

"Jag är övertygad om att det är rätt tillfälle".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)

Monomak söker:

Kontorsassistent inkl orderpackning och kundkontakt


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta