Annons

CDON Black Friday-satsar med 24 timmars livesändning I år livesänds Black Friday hos CDON

CDON Black Friday-satsar med 24 timmars livesändning

2017-11-14 07:42

"Kombinerar erbjudanden med gäster och underhållning".

När Alibaba laddade inför årets Singles Day arrangerades en livesänd TV-gala för att få kunderna att sätta igång att shoppa. Till ändamålet hade e-handlaren bjudit in bland annat artister och Hollywoodprofiler för att skapa så köpglad stämning som möjligt.

LÄS ÄVEN: E-handlaren sålde för 213 miljarder kronor på 24 timmar

Intervjuar den egna personalen

Nu meddelar CDON.com att de också ska sända live - men det här gången handlar det om en Black Friday-kampanj, som ska sändas från företagets huvudkontor i Malmö. #CDONLIVE, som kampanjen kallas, ska ledas av två programledare som ska få sällskap i CDON-studion av gäster vars namn än så länge inte har avslöjats.

- Under sändningen presenteras nya erbjudanden varje timme. Dessutom bjuds det på underhållning, produkttester, intervjuer med gäster och deltagande av CDON.COM:s personal, skriver CDON i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Bakom kulisserna på CDON:s framtidssatsning

Annons
Annons

"Tanken är att skapa interaktiv dimension"

Livesändningen pågår från midnatt natten till den 24 november och 24 timmar framåt, och är enligt CDON av ett “banbrytande format” när det kommer till marknadsföring.

- Tanken bakom sändningen #CDONLIVE är att skapa en ny, underhållande och interaktiv dimension för kunderna i Black Friday-kampanjen, säger Magnus Fredin, Head of CDON.COM.

CDON:s liveproduktion sänds i samarbete med reklambyrån Bästa Kompisar. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

Har nu e-handel i över 200 länder.

Annons
Annons
Svärdson om Amazon-hajpen:

Svärdson om Amazon-hajpen: "Skulle ha avslöjats redan"

Pressträff i Stockholm i dag.

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

"Är sannolikt inte naken på underkroppen".

<nobr>E-handelsleverantör</nobr> köper upp B2B-kunnig konkurrent

E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

"En perfect match".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tuff månad för modekedjorna:

Tuff månad för modekedjorna: "Black Friday har negativ effekt"

Ras för skohandeln.

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

Ska inom kort ta "SameDay" till 36 städer.

1
Jollyrooms kundtjänst flyttar:

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

Får plats med 30 procent fler anställda.

Annons
Annons
Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Ger sina kortinnehavare ny e-handelsservice.

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

"Var aldrig tänkt som en stor del av vår resa".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta