CDON Black Friday-satsar med 24 timmars livesändning

"Kombinerar erbjudanden med gäster och underhållning".

När Alibaba laddade inför årets Singles Day arrangerades en livesänd TV-gala för att få kunderna att sätta igång att shoppa. Till ändamålet hade e-handlaren bjudit in bland annat artister och Hollywoodprofiler för att skapa så köpglad stämning som möjligt.

LÄS ÄVEN: E-handlaren sålde för 213 miljarder kronor på 24 timmar

Annons

Intervjuar den egna personalen

Nu meddelar CDON.com att de också ska sända live - men det här gången handlar det om en Black Friday-kampanj, som ska sändas från företagets huvudkontor i Malmö. #CDONLIVE, som kampanjen kallas, ska ledas av två programledare som ska få sällskap i CDON-studion av gäster vars namn än så länge inte har avslöjats.

- Under sändningen presenteras nya erbjudanden varje timme. Dessutom bjuds det på underhållning, produkttester, intervjuer med gäster och deltagande av CDON.COM:s personal, skriver CDON i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Bakom kulisserna på CDON:s framtidssatsning

"Tanken är att skapa interaktiv dimension"

Livesändningen pågår från midnatt natten till den 24 november och 24 timmar framåt, och är enligt CDON av ett “banbrytande format” när det kommer till marknadsföring.

- Tanken bakom sändningen #CDONLIVE är att skapa en ny, underhållande och interaktiv dimension för kunderna i Black Friday-kampanjen, säger Magnus Fredin, Head of CDON.COM.

CDON:s liveproduktion sänds i samarbete med reklambyrån Bästa Kompisar. 

Annons