Annons

CDON Black Friday-satsar med 24 timmars livesändning I år livesänds Black Friday hos CDON

CDON Black Friday-satsar med 24 timmars livesändning

2017-11-14 07:42

"Kombinerar erbjudanden med gäster och underhållning".

När Alibaba laddade inför årets Singles Day arrangerades en livesänd TV-gala för att få kunderna att sätta igång att shoppa. Till ändamålet hade e-handlaren bjudit in bland annat artister och Hollywoodprofiler för att skapa så köpglad stämning som möjligt.

LÄS ÄVEN: E-handlaren sålde för 213 miljarder kronor på 24 timmar

Intervjuar den egna personalen

Nu meddelar CDON.com att de också ska sända live - men det här gången handlar det om en Black Friday-kampanj, som ska sändas från företagets huvudkontor i Malmö. #CDONLIVE, som kampanjen kallas, ska ledas av två programledare som ska få sällskap i CDON-studion av gäster vars namn än så länge inte har avslöjats.

- Under sändningen presenteras nya erbjudanden varje timme. Dessutom bjuds det på underhållning, produkttester, intervjuer med gäster och deltagande av CDON.COM:s personal, skriver CDON i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Bakom kulisserna på CDON:s framtidssatsning

Annons
Annons

"Tanken är att skapa interaktiv dimension"

Livesändningen pågår från midnatt natten till den 24 november och 24 timmar framåt, och är enligt CDON av ett “banbrytande format” när det kommer till marknadsföring.

- Tanken bakom sändningen #CDONLIVE är att skapa en ny, underhållande och interaktiv dimension för kunderna i Black Friday-kampanjen, säger Magnus Fredin, Head of CDON.COM.

CDON:s liveproduktion sänds i samarbete med reklambyrån Bästa Kompisar. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Svenska Toys R Us:

Svenska Toys R Us: "Från dåliga till riktigt bra online"

Ingen konkurs för svenska Toys R Us.

Annons
Annons
EU är positiva till Googles

EU är positiva till Googles "förbättrade" e-handelstjänst

AdWords-experten: "Det går att fortsätta maxa sin försäljning".

Euroflorists vd lämnar sin post

Euroflorists vd lämnar sin post

Efterträdaren har redan tagit över.

JS Energi höjer tempot - lanserar ny e-handel för begagnat

JS Energi höjer tempot - lanserar ny e-handel för begagnat

Satsar på återvinning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Apotea börjar med båtleveranser

Apotea börjar med båtleveranser

Får draghjälp av nystartat bolag.

ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

Lägger rabarber på "några av Europas mest eftertraktade fälgar".

Med fullt fokus på nätet efter 60 år med butiker

Helgläsning: Med fullt fokus på nätet efter 60 år med butiker

Kekäle säljer på nätet med butiker som marknadsföring.

Annons
Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta