Annons

E-handlaren sålde för 213 miljarder kronor på 24 timmar Singles Day krossade förra årets rekord

E-handlaren sålde för 213 miljarder kronor på 24 timmar

2017-11-13 09:19

Nytt galet rekord för Singles Day.

I morse kunde vi rapportera att Apotea under årets första nio månader för första gången hade kommit över en miljard kronor i försäljning. Den svenska e-handlarens imponerande rekord bleknar dock i jämförelse med Alibabas Singles Day, som gick av stapeln i lördags.

LÄS ÄVEN: Apotea sålde för första gången för över en miljard

När lite drygt halva Singles Day hade passerat stod det klart att Alibaba hade omsatt 18 miljarder dollar, vilket innebär att summan för hela förra årets Singles Day redan då var nådd.

39 procents ökning mot förra året

När eventets alla 24 timmar hade passerat, stod det klart att den kinesiska e-handelsgiganten hade sålt för 25,4 miljarder dollar. Det motsvarar knappt 213 miljarder svenska kronor och en ökning på 39 procent jämfört med samma dag förra året.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: TV-gala och ansiktsigenkänning när jätten laddar för köpfest

Alibaba, som laddade upp inför årets Singles Day med en två veckor lång festival, konstaterar i ett uttalande att affärerna pågick för fullt under hela lördagen. Bland annat har e-handlaren fått in 812 miljoner order, och när det var som mest att göra fick e-handlaren in 325 000 beställningar i sekunden. Beställningarna ska ha kommit in från totalt 225 länder.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Beskedet: Alla e-handlare måste sälja till hela EU

Beskedet: Alla e-handlare måste sälja till hela EU

EU-länderna överens om att förbjuda GEO-blocking.

2
Annons
Annons

Stadium låter kunderna beställa direkt från lagret i butik

Snabbare nätverk ska underlätta beställningar direkt i butik.

Black Week-kampanjerna levererar - orderökning på 37%

Black Week-kampanjerna levererar - orderökning på 37%

Kraftig orderökning under måndag och tisdag.

Säger nej till köphysteri - satsar på

Säger nej till köphysteri - satsar på "Everlasting Friday"

"Underskatta aldrig en underdog".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Hickap tänkte om - gör sortimentet ekologiskt

Hickap tänkte om - gör sortimentet ekologiskt

Youtubes succésyskon tar nästa e-handelssteg.

Boozt nära 1,4 miljarder under årets första nio månader

Boozt nära 1,4 miljarder under årets första nio månader

Sålde för över 440 miljoner under det senaste kvartalet.

Annons
Annons
Varannan svensk planerar att handla på Black Friday

Varannan svensk planerar att handla på Black Friday

Och det är e-handeln som lockar.

Sveriges största <nobr>e-handelsdag</nobr> fanns knappt för tre år sedan

Sveriges största e-handelsdag fanns knappt för tre år sedan

Förbered dig på försäljningskaos.

Brittisk outdoorjätte fälls för svensk <nobr>e-handelsreklam</nobr>

Brittisk outdoorjätte fälls för svensk e-handelsreklam

Lyckades inte styrka att prissänkningen ägt rum.

E-handlare i positiv chock över Årets Julklapp

E-handlare i positiv chock över Årets Julklapp

"Hade du frågat mig i går hade jag inte ens tänkt tanken".

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
b

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

E-post:

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.