Clas Ohlsons Hamburg-succé: Blev finalist i tysk tävling

Ett erkännande, enligt Clas Ohlsons Tyskland-chef.

När Clas Ohlson för några veckor sedan presenterade sina siffror för december 2016 kunde vi konstatera att försäljningen i Norden rullade på i snabb takt, medan det på företagets övriga marknader - däribland Tyskland - såg lite svalare ut.

"Bekräftar positiv återkoppling"

Men enligt ett nytt pressmeddelande från företaget har Clas Ohlsons butikskoncept “blivit alltmer populärt i Tyskland”. Nu kan den svenska kedjan stoltsera med att en av företagets tyska affärer har utsetts till en av landets bästa nya butiker i en tävling anordnad av Handelsverband Deutschland, det tyska detaljhandelsförbundet.

Annons

Utmärkelsen gäller Clas Ohlsons butik på Jungfernstieg i Hamburg, som blev en av tre finalister i kategorin “Livsstil”.

- Detta erkännande bekräftar den positiva återkoppling vi får från kunder i Hamburg. Det visar att vårt koncept att erbjuda praktisk problemlösning till bra priser har tagits emot på ett mycket bra sätt. Detta är också ett resultat av det fantastiska arbete som vårt tyska team har gjort under året för att etablera oss på en ny och konkurrensutsatt marknad, säger Sampo Päällysaho, Clas Ohlsons landschef för Finland och Tyskland.

En av tre butiker i Hamburg

Enligt Clas Ohlson har tävlingens jury valt ut finalister efter bland annat butikens innovationsgrad och kundens upplevelse. Priset för bästa livsstilsbutik gick till slut till det tyska företaget Manufactum.

Clas Ohlson finns etablerat med 200 butiker och e-handel i sex länder. I tyska Hamburg har företaget totalt tre butiker, varav den på Jungfernstieg är den som öppnades först.

Annons