Afound i butiksexpansion: ”Är jättenöjda över mottagandet”

Fyra nya butiker öppnar i år.

I slutet av mars kunde vi för första gången berätta att H&M planerade en digital marknadsplats som skulle ges namnet Afound.

LÄS ÄVEN: H&M ökar e-handelstakten - lanserar digital marknadsplats

Annons

I mitten av juni slog man så upp portarna till e-handeln - men också till de två första fysiska butikerna, som hamnade i Stockholm och i Malmö. Öppningen av e-handeln innebar även att e-handlare kunde koppla upp sig och börja sälja på Afound.com. 

LÄS ÄVEN: E-handlare kan nu koppla upp sig och sälja på Afound

"Ser fram emot att överraska"

Nu, bara några veckor efter att satsningen lanserats, har det kommit uppgifter om att det hela ska ha gått över förväntan. Bland annat ska H&M:s vd Karl-Johan Persson i egen hög person ha sagt till Market att Afound har “slagit försäljningsmålen ordentligt” sedan de öppnade. 

När Ehandel.se hör av sig till Afounds presstjänst vill de inte kommentera precis va detta innebär, men bekräftar att Afound har haft en bra start.

- Vi särredovisar inte försäljning mellan online och fysisk butik. Vi är jättenöjda över mottagandet både för de fysiska butikerna och på Afound.com och ser fram emot att få fortsätta överraska våra kunder med fantastiska deals.

Och nu är satsningen mitt inne i en butiksexpansion. Bara i år ska fyra nya butiker öppnas. Dessa kommer att ligga i Göteborg, Kristianstad, Skärholmen och Kista Galleria.

Annons